تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۲
عضو انجمن صنایع لبنی از احتمال افزایش قیمت شیر در سال آینده خبرداد و گفت: با توجه به توافق بر سر اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، احتمال افزایش قیمت شیر در سال آینده وجود دارد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از مهر، خشایار باهری در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از احتمال افزایش قیمت شیر در سال آینده خبرداد و گفت: با توجه به اینکه دولت قرار است فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها را اجرایی کند، بنابراین احتمال افزایش قیمت شیر وجود دارد، این در شرایطی است که در ماههای پایانی سال هیچگونه افزایش قیمتی در رابطه با شیر و فرآورده های لبنی صورت نگرفته است.

وی افزود: سال ۹۱ معادل ۱۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کردیم که البته با مصوبه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بود، این در شرایطی است که در ۶ ماهه اول امسال زیان ده هم بودیم.

باهری همچنین در خصوص افزودن وایتکس به شیر نیز توضیح داد: هرچه بار میکروبی شیر کمتر باشد، دامداران آن را به قیمت بالاتری خواهند فروخت و جایزه بیشتری می‌گیرند، در حالی که دامداران هم اکنون به این ترفند دست زده‌اند که از وایتکس برای کاهش بار میکروبی شیر استفاده کنند.

وی تصریح کرد: البته برخی از تولیدکنندگان مطرح کشور وایتکس به شیر اضافه نمی‌کنند و دستگاههایی خریداری کرده اند که اگرچه گران قیمت هستند، اما می‌توانند بار میکروبی را کاهش دهند.

باهری، علت اصلی اضافه کردن وایتکس به شیر را از سوی برخی از تولیدکنندگان، حضور نیروهای تحصیلکرده دانشگاهی دانست و گفت: این نیروها ترفندهای بسیاری را در رابطه با کم کردن بار میکروبی شیر آموخته اند و اگر حتی وایتکس هم اضافه نشود، آنها ماده ای دیگر را جایگزین آن خواهند کرد. http://hadidnews.com/vdciq3az.t1ayq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما