تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۶
بلیط دو سر سوخت شرکت های هواپیمایی

ایرلاین های ایرانی در آستانه زمینگیر شدن!

این افزایش نرخ بلیط پروازهای داخلی و خارجی ناشی از نوسانات شدید بازار ارز بوده است.
ایرلاین های ایرانی در آستانه زمینگیر شدن!

نرخ بلیت پروازهای خارجی که ۲۳ آبان ماه امسال، بر اساس دلار ۱۲۲۶ تومانی محاسبه می شد، از ۲۴آبان ماه با بخشنامه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) بر اساس نرخ هر دلار ۲۴۹۲تومان که همان نرخ ارز مبادله ای بود، محاسبه شد و محاسبه نرخ بلیت پروازهای خارجی به نرخ هردلار ۳۶۷۰تومان افزایش یافت.

این افزایش نرخ بلیط پروازهای داخلی و خارجی ناشی از نوسانات شدید بازار ارز بوده که بعد از مذاکرات پی در پی شرکت های هواپیمایی به ناچار تصمیم به بالابردن نرخ ها گرفتند.
در پی نوسانات اخیر ارزی، پرواز ایرلاین های خارجی نسبت به ایرلاین های ایرانی افزایش قیمت بیشتری را داشته اند که همین امر در ماه های پایانی سال، مشکلاتی را برای مسافران نوروزی به همراه خواهد داشت.
کاهش مسافرت های هوایی و لغو پروازها مدتی است به واسطه افزایش بهای بلیط هواپیما مسافران و شرکت های هواپیمایی را سردر گم و زمین گیر کرده است.
مردم و مسافران به واسطه بالارفتن نرخ بلیط و کاهش توان دیگر قادر به مسافرت های هوایی نیستند و از طرفی برای شرکت های هواپیمایی به خاطر استقبال پایین مردم و تعداد کم مسافران لغو پرواز به صرفه تر از انجام پرواز خواهد بود.
بنا به گفته یکی از مدیران آژانس های هواپیمایی به دلیل دو برابر شدن نرخ بلیط رفت و برگشت به مشهد مقدس تعداد مسافران کاهش یافته است و مردم بیشتر به سمت مسافرت های زمینی روی آورده اند.
وی همچنین بیان کرد: قبل از این افزایش نرخ ها بلیط رفت و برگشت به مشهد مقدس چیزی در حدود ۱۵۰ هزار تومان می شد اما در حال حاضر این مبلغ به حدود ۲۷۰ هزار تومان رسیده که با احتساب هزینه های اسکان مسافران به مسافرت های زمینی روی آورده اند.
این مدیر آژانس هواپیمایی افزود: همچنین قیمت بلیت رفت و برگشت لس آنجلس برای ترکیش ایرلاین که درگذشته ۳ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان بوده، به ۵ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان افزایش یافته است و پرواز رفت و برگشت واشنگتن با قطر ایرویز از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون و ۵۰۳ هزار تومان رسیده است.
وی همچنین عنوان کرد: برخی از پروازهای داخلی نیز به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد مسافران لغو می شود از جمله اکثر پروازها به سمت اصفهان و شیراز که همین امر نیز نگرانی شرکت های هواپیمایی را دو چندان کرده است.
ازایش نرخ بلیط هواپیما در ابتدا شاید به گفته برخی افراد باعث از بین رفتن مشکلات مالی ناشی از نوسانات ارزی شود اما اکنون موجب دو ایجاد مشکلات بیشتری از این ناحیه شده است.

http://hadidnews.com/vdcf0tdy.w6dv0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما