تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۷
برگزیدگان بخش بین الملل سی ویکمین جشنواره فیلم فجر دوشنبه شب با حضور رییس سازمان امور سینمایی معرفی و تقدیر شدند و در این میان فیلم ˈقاعده تصادفˈ ساخته بهنام بهزادی با دریافت دو سیمرغ بلورین، عنوان بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را کسب کرد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایرنا، فیلیپ بایون، ابراهیم فروزش، گیرش کاسارادلی، رودریگوپلا و ماکوتو شیموزاکی پنج سینماگر، هیات داوران بخش جام جهان نمای جشنواره فیلم فجر را برعهده داشتند.

سیمرغ بلورین بهترین دستاورد فنی و هنری در این بخش به پیمان شادمان فر برای فیلمبرداری فیلم سینمایی ˈآسمان زرد کم عمقˈ، سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه به ˈژی میون لیوˈ برای فیلمنامه فیلم ˈبازگشت به سال ۱۹۴۲ˈ از چین اهدا شد.

همچنین سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن و مرد به ترتیب به ˈامیل واتسونˈ برای بازی در فیلم ˈپرتقال ها و آفتابˈ تولید مشترک انگلستان و استرالیا و ˈالیور لیکندرˈ برای بازی در فیلم ˈسال اولیˈ تولید مشترک انگلستان، آمریکا و کنیا رسید.

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین فیلم آسیایی را نیز بهنام بهزادی برای فیلم ˈقاعده تصادفˈ و ˈبهرام توکلیˈ برای فیلم ˈآسمان زرد کم عمقˈ دریافت کردند.

در ادامه تقدیر از بهترین های جام جهان نما، سیمرغ بلورین بهترین فیلم به بهنام بهزادی برای فیلم ˈقاعده تصادفˈ و سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران این بخش به ˈاوا نیمانˈ برای فیلم ˈخانه و برجکˈ از کشور اوکراین رسید.

در بخش سینمای سعادت (فیلمسازان جهان اسلام) سیمرغ بلورین بهترین دستاورد فنی و هنری به آکان ساتایف و محمد احمدی برای فیلم‌های ˈجنگجویان جلگهˈ و ˈگهواره‌ای برای مادرˈ اهدا شد.

علی قوی‌تن نیز سیمرغ بهترین فیلمنامه را برای فیلم ˈآفتاب، مهتاب، زمینˈ دریافت کرد.

در این مراسم الهام حمیدی به عنوان بهترین بازیگر زن و پناه‌برخدا رضایی سیمرغ بهترین کارگردان برای فیلم ˈگهواره‌ای برای مادرˈ را کسب کرد.

ساندرا هارمز سیمرغ بلورین بهترین فیلم و زاماندتاها و سرور فضیل عنوان بهترین بازیگران مرد را برای فیلم ˈبیکاسˈ از آن خود کردند.

جایزه ویژه حقوق بشر نیز به فیلم سینمایی ˈبرلین ۷ -ˈ ساخته رامتین لبافی رسید.

بهترین جایزه ویژه هیات داوران به آکان ساتایف برای فیلم ˈجنگجویان جلگهˈ اهدا شد.

همچنین جایزه بیرق طلایی جشنواره فیلم فجر در بخش سینمای بین‌الملل به مهرداد خوشبخت برای فیلم ˈعقاب صحراˈ از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد.

در ابتدای این مراسم همچنین از پنج فیلمساز برتر خارجی سینما با حضور ˈسیدمحمد حسینیˈ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت تقدیر شد. http://hadidnews.com/vdcfvcdy.w6dtvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما