تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۱
چهار فیلم از شش فیلم ابتدایی جشنواره در فضای شهرستان‌ها می‌گذشت. این اتفاق خوبی برای جشنواره امسال است.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از تسنیم، دومین فیلم امروز جشنواره تابستان طولانی نام داشت. فیلمی که باز هم در فضای یک شهرستان خارج از مرکز می گذشت.

با نمایش فیلم تابستان طولانی در جشنواره تعداد فیلم‌های شهرستانی نمایش از مجموع ۶ فیلم نمایش داده شده به ۴ فیلم رسید تا سرانجام نوید اتفاق خوب شکسته شدن انحصار روایت تصویری از جامعه ایران در دست پایتخت نشینان شنیده شود.

با وجودی که این فیلم‌ها عمدتا در فضای بصری بدون جذابیتی روایت می شدند به حد قابل قبولی از رضایت مخاطبانشان رسیدند.

به مدت سه دهه سینمای ایران تحت تسلط و کنترل نگاه مرکزگرای پایتخت نشینانی بود که حق روایت از ایران را تنها در اختیار آپارتمان نشین‌های شیک و لوکس تهرانی می‌دیدند و از هرگونه تلاش برای خروج از این فضا با استدلال گیشه ممانعت می‌شد.

با وجود تلاش های پراکنده برخی از اهالی سینما در سالهای گذشته به نظر می‌رسد جشنواره فجر امسال را باید طلیعه گسترش حق روایت برای همه جامعه ایران دانست.

اگر چه ۴ فیلم شهرستانی تاکنون نمایش داده شده امسال، بدون در اختیار داشتن چهره‌های بازیگری و فضای بصری لوکیشن‌های معمول سینمای ایران کار مشکلی برای نشاندن مخاطبان تا انتهای فیلم‌هایشان داشتند اما صرف تلاش برای به رسمیت شناختن داستان‌های غیرتهرانی اتفاق خوب جشنواره تاکنون است.

فیلم‌های شهرستانی همچنان نیاز به تلاش و توجه بیشتر سازندگان و مدیریت سینما دارند. http://hadidnews.com/vdca0mn6.49nme15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما