تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۹
وزیر توسعه ترکیه در دیدار خداحافظی سفیر ایران در آنکارا از تلاش‌ها و اقدامات حسین‌پور در توسعه و روند رو به رشد روابط تهران و آنکارا در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی تشکر کرد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، حسین‌پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در پایان ماموریتش در ترکیه با «جودت یلماز» وزیر توسعه ترکیه و رئیس ترکیه‌ای کمیسیون مشترک اقتصادی و کارگروه ویژه اقتصادی ایران و ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

جودت یلماز در این دیدار ابتدا با اشاره به اقدامات سفیر ایران از جمله ایجاد زمینه‌ها و زیرساخت‌های لازم برای توسعه روابط ۲ کشور در مدت ماموریتش در آنکارا از تلاش‌ها و اقدامات وی در توسعه و روند رو به رشد روابط در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی – تجاری و فرهنگی تشکر و از نقش وی در پیگیری محورها و موضوعات روابط دوجانبه و به ثمر نشستن آنها تمجید کرد.

وی ضمن خطاب قرار دادن حسین پور به عنوان برادر و دوست، از تلاش‌های وی در مدت ماموریت در ترکیه قدردانی در ادامه ابراز امیدواری کرد که سفیر بعدی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه ادامه دهنده تلاش‌های صورت گرفته از سوی حسین‌پور باشد.

بهمن حسین‌پور نیز در این دیدار ضمن اشاره به تعیین خط مشی و برنامه کاری برای روابط ۲ کشور در ابتدای ماموریت خود در آنکارا، توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه را محوری‌ترین برنامه کاری خود و ستون اصلی خیمه روابط عنوان و با ذکر ۵ برابر شدن حجم مبادلات تجاری ۲ کشور در مدت ۴ سال گذشته، رسیدن به رقم ۲۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ را نشانه موفقیت مسیر انتخاب شده دانست.

وی ضمن تشکر از جودت یلماز به عنوان مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی و رئیس کارگروه، از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های تمامی مسئولین و مقامات ترکیه در تمامی وزارتخانه ها و سازمان‌های مرتبط ۲ کشور در راه توسعه روابط قدردانی کرد.

وی با تاکید بر گستردگی و بزرگی ظرفیت‌های موجود ایران و ترکیه در تمامی عرصه‌ها، خواستار توجه سازمان‌های ذیربط ۲ کشور در بکارگیری آنها در راستای توسعه بیش از پیش روابط تهران- آنکارا شد.

حسین‌پور با اشاره به تعیین بیگدلی به عنوان سفیر آتی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، وی را سفیری با تجریه، فعال، ساعی و علاقمند به توسعه روابط ۲ کشور معرفی کرد. http://hadidnews.com/vdcfvjdy.w6dtxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما