تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۰
به لحاظ تکنیکی نیز امکان جلوگیری از موشک های ایران به سمت اسرائیل وجود ندارد.
امکان جلوگیری از موشک های ایران به سمت اسرائیل وجود ندارد
مقامات ترکیه بهانه های مختلفی را برای استقرار سامانه پاترویت در خاک این کشور می آورند که واکنش وزیر دفاع این کشور شکل تازه ای از این قبیل بهانه ها است.

به گزارش حدیدنیوز، عصمت یلماز وزیر دفاع ترکیه ادعای مخالفان ترکیه را مبنی بر اینکه ناتو موشک های پاترویت را در خاک این کشور مستقر کرده تا از حمله های هوایی ایران به اسرائیل جلوگیری کند، به شدت تکذیب کرد و گفت: "سامانه موشک های پاترویت برای دفاع از حمله های احتمالی موشک های سوریه به ترکیه است نه دفاع از اسرائیل در برابر ایران." 

یلماز در مصاحبه با خبرنگاران روزنامه ترکیه ای حوریت دیلی گفت:« به لحاظ تکنیکی نیز امکان جلوگیری از موشک های ایران به سمت اسرائیل وجود ندارد؛ زیرا موشک های پاترویت کیلومترها از خاک ایران دور است.» 

وی که پیش از شروع جلسه پارلمان ترکیه مصاحبه می کرد، گفت:« ادعاهایی به گوش رسیده که حاکی از شایعه هایی می باشد، مبنی بر اینکه، هدف از استقرار موشک های پاترویت، حفاظت از اسرائیل در برابر موشک های ایران است و این ابداع با واقعیت هیچ تطابقی ندارد و به لحاظ تکنیکی نیز امکان پذیر نیست.» 

وی تاکید کرد:« این موشک ها برای حمله نیستند، بلکه برای دفاع می باشند. پیشتر هم اعلام کرده ایم این سامانه صرفاً دارای اهدافی تدافعی و به منظور دفاع در برابر تهدید احتمالی هوایی یا موشکی سوریه است و حتی موضوع برقراری منطقه پرواز ممنوع نیز در آن مطرح نمی باشد. سیستم این موشک ها فقط قادر به جلوگیری از هواپیماهای تهاجمی و تحت شرایط خاصی برای پیشگیری از موشک می باشند.» 

آحارونوت مدعی شده برخی چهره های ایرانی نیز از اهداف تدافعی ترکیه در جهت منافع اسرائیل ابراز نگرانی کرده اند. 

این روزنامه نوشت؛ در ماه ژانویه رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت خارجه ایران اظهار داشت:« این موشک ها با همکاری ناتو و غرب برای دفاع از اسرائیل وارد ترکیه می شوند. همچنین ژنرال حسن فیروز آبادی فرمانده ارتش ایران، اظهارتی مشابه داشت و گفت هر یک از این موشک ها نقطه تاریکی بر روی نقشه جهان اند؛ زیرا که به معنای جنگ جهانی می باشند. http://hadidnews.com/vdchivnz.23n-wdftt2.html
منبع : پایگاه خبری - تحلیلی رویداد
نام شما
آدرس ايميل شما