تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۴
بي بي سي ربع پهلوي را مسخره كرد! ...اولمرت: اسرائيل حاضر نيست خودش را قرباني كند!
به گزارش حدیدنیوز، کیهان در ستون ویژه های خود نوشت:

بي بي سي ربع پهلوي را مسخره كرد! 

«انتخابات آزاد» عنوان كليد واژه فتنه جديدي است كه از هفته ها قبل در تقسيم كاري مشترك ميان فتنه گران، اپوزيسيون خارج نشين و دنباله هاي داخلي آنها مورد استفاده قرار گرفته است. در همين رابطه رضا ربع پهلوي، فرزند شاه معدوم ايران در ادامه دوره گردي هاي خود با حضور در برخي رسانه هاي ضد انقلاب از جمله شبكه شايعه پراكني بي بي سي، ارگان رسمي دولت انگليس، براي دومين بار ظرف يك هفته گذشته نظرات خود را براي اجرايي شدن انتخابات آزاد در ايران بازگو كرد.

مجري بي بي سي در توضيح ابتدايي برنامه خود گفت: «ميهمان امشب ما كسي است كه مدتي است تلاش مي كند جبهه اي از نيروهاي مخالف ايران را به دور هم جمع كند. مي گويد هدف او از اين كار دستيابي به شرايط مناسب براي برگزاري انتخابات آزاد، سالم و آزادانه در ايران است...»

مجري در ادامه برنامه پرسيد؛ «شما مدتي است كه تلاش مي كنيد شوراي ملي ايران متشكل از نيروهاي مخالف جمهوري اسلامي ايران را تشكيل دهيد چرا فكر مي كنيد وجود چنين تشكيلاتي آن هم در خارج از كشور لازم است؟» و ربع پهلوي با سياه نمايي از اوضاع ايران گفت: «بسياري از آزاديخواهان مملكت به هر حال به اين نتيجه رسيده اند كه تنها راه خروج از بن بست به وجود آمده در داخل كشور كه به خاطر ماهيت نظام حاكم بر ايران است، تشكيل يك نظام سكولار پارلماني است كه دموكراسي واقعي را در مملكت بتواند برقرار كند.»

وي كه در فتنه ۸۸ بارها همراهي و حمايت علني خود را از اغتشاشگران اعلام كرده بود در پاسخ به اين سؤال كه «حدود ۳ سال پيش در همين برنامه شما از جنبش سبز ايران و آقاي ميرحسين موسوي حمايت كرديد آيا تلاش براي تشكيل چنين شورايي به اين معناست كه شما ديگر از جنبش سبز حمايت نمي كنيد؟» گفت: «جنبش سبز خيلي فراتر از يك اعتراض به نتيجه انتخابات بود اين فرصتي بود كه مخالفان رژيم بايد از آن استفاده مي كردند. مهمترين مسئله در آن زمان اين بود كه اين جنبش حفظ شود...»

وي در ادامه براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران را يك امر كليدي خوانده افزود: «اما يك امر كليدي كه نبايد هرگز فراموش شود اين است كه اين نظام بايد تغيير كند... ما به دنبال آن هستيم كه اساس اين نظام را زير سؤال ببريم نه آن كه به دنبال تغييرات در قالب اين نظام باشيم... هدف ما انحلال اين نظام است هدف ما تغيير اين نظام است ما انحلال طلبيم اصلاح طلب نيستيم...»

مجري بي بي سي در ادامه در واكنش به خيال بافي هاي رضا پهلوي با لحني آميخته به تمسخر و تحقير از او پرسيد: «اين كار شما را مشكل تر مي كند به دليل اين كه آنهايي (اصلاح طلبان) كه در داخل كشور طرفدار اصلاح نظام بودند و حتي به قانون اساسي هم پايبند بودند و به مراتب طرفداران بيشتري هم در داخل كشور داشتند نتوانستند كاري بكنند آن وقت شما مي گوييد مي خواهيد نظام را منحل كنيد و يك نظام جديد سكولار برقرار كنيد.

شما فكر مي كنيد كسي در داخل كشور از شما پشتيباني خواهد كرد؟» كه وي با دستپاچگي و با طفره رفتن از پاسخ به اين سؤال گفت: «اين سؤال را بايد شما از مردم بپرسيد اگر اصلاحات جواب مي داد كه مشكل حل بود و الان بعد از ۱۵-۲۰ سال مشكلي ديگر نبود.»

اولمرت: اسرائيل حاضر نيست خودش را قرباني كند! 

در حالي كه نخست وزير سابق اسرائيل مي گويد اسرائيل نبايد پيشتاز درگيري با ايران باشد، يك كارشناس صهيونيست گفت: اسرائيل خود را قرباني و فداي ديگران نمي كند. ايهود اولمرت به بي بي سي گفته است: لزومي ندارد اسرائيل پيشتاز درگيري و حمله نظامي به ايران باشد بلكه بايد تنها به عنوان عضوي از ائتلاف جهاني در برابر ايران قرار گيرد.

وي افزود: آمريكا، اروپا و قدرت هاي بزرگ آسيا بايد دست به كار شوند و اسرائيل هم يكي از آن بازيگران باشد و نه رهبر آن بنابراين بحث سر اين نيست كه بايد جلوي هسته اي شدن ايران را گرفت يا نه. بحث سر اين است كه اسرائيل پرچمدار باشد يا نه. او در توضيح اظهاراتش درباره اينكه نتانياهو سه ميليارد دلار را بابت برنامه هاي بيهوده براي حمله به ايران هدر داده، گفت: حاضر نيستم وارد جزييات در اين خصوص شوم، فقط اين را مي گويم و كساني كه در اسرائيل بايد حرفم را مي فهميدند متوجه شدند دولت ۱۱ميليارد شيكل (واحد پول اسرائيل) براي آماده كردن طرح هايي خرج كرد كه همان موقع هم واقع بينانه نبودند، اجرا نشدند و بعيد است در آينده هم اجرا شوند اما در مورد اينكه خود اين طرح ها چه بود، نه داخل اسرائيل به صورت عمومي در مورد آن حرف مي زنم و نه خارج از اسرائيل.

«اولمرت» در پاسخ به اين سوال كه حمله به ايران چه خطراتي براي اين كشور دارد؟ گفت: چه بهتر كه با كشوري كه فقط ۱۲۰۰ كيلومتر از اسرائيل فاصله دارد وارد جنگ نشويم؛ ما به اندازه كافي جنگ داشته ايم و خيلي تمايل به ورود به جنگ ديگر نداريم. از سوي ديگر مرداك خدار مامور سابق اطلاعات نظامي اسرائيل به سي ان ان گفت: اسرائيل براي نجات غرب خود را فدا نخواهد كرد. ما خود را فداي ديگران نمي كنيم.

وي اضافه كرد: اقدام يك جانبه خارج از توان اسرائيل است. در همين حال دويچه وله در گزارشي اعلام كرد: شرايط بد اقتصادي براي اتباع اسرائيل به مراتب مهمتر از چگونگي رويكرد نسبت به برنامه اتمي ايران يا ادامه مذاكرات صلح با فلسطيني ها است. در آخرين نظرسنجي ها ۴۷ درصد پرسش شوندگان به روزنامه هاآرتص گفته اند كه بحران اقتصادي مهمترين نگراني آنان است. تهديدات ايران ۱۰درصد و ادامه مذاكرات صلح با فلسطيني ها تنها ۱۸ درصد از دغدغه هاي پرسش شوندگان را تشكيل مي دهند.

دويچه وله افزود: در تابستان ۲۰۱۱ صدها هزار اسرائيلي به نشانه اعتراض به اوضاع نابهنجار اقتصادي به تظاهرات دست زدند. هزاران معترض ماه ها در مركز شهرهاي بيت المقدس و تل آويو در چادرها خوابيدند. كسري بودجه اسرائيل در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۸ ميليارد يورو برآورد مي شود.

جمهوري اسلامي محكوم به بقاست 

همكار نشريات زنجيره اي در روزگار اصلاحات تأكيد كرد: جمهوري اسلامي محكوم به بقاست.
داريوش سجادي (مدير يكي از شبكه هاي ماهواره اي تعطيل شده) در وبلاگ خود نوشت: اخيرا در پارك مصفائي در مركز كوالالامپور (مالزي) فرصتي دست داد تا با يكي از سبزهاي انحلال طلب به تفصيل به بحث بنشينم.

خلاصه عرائض بنده در آن ملاقات را در يك پاراگراف مي توان خلاصه كرد؛ جمهوري اسلامي به دو دليل محكوم به بقاست. نخست آنكه نظام جمهوري اسلامي هيچ مدل جايگزيني كه از حيث مباني انديشگي حرفي براي گفتن را داشته باشد در مقابل خود ندارد. دوم آنكه نظام كماكان از حيث تئوري و عقيدتي از مباني انديشگي محكم و قابل دفاع و منطق پذيري برخوردار است كه توان به چالش كشيدن رقبا را به شكلي توانمند به او مي دهد.وي مي افزايد: تمام حلقه هاي فكري مدعي آلترناتيو بودن براي جمهوري اسلامي الگوهاي نخ نما شده مسبوق به سابقه غيرقابل اعتبارند.

اعتراف ضدانقلاب همه دردمان «ولايت فقيه» است 

تأملي كوتاه بر مواضع ضد انقلاب- از مدعي چپگرايي گرفته تا سلطنت طلب و منافق و سكولار و لائيك و...- نشان مي دهد همه شان يك درد مشترك بيشتر ندارند و آن هم چيزي نيست جز «اصل ولايت فقيه».

در تازه ترين اظهارات مشاور فراري كروبي در يادداشتي كه توسط گويانيوز- ارگان رسمي سازمان سيا- منتشر شده، با اشاره به فعال شدن اپوزيسيون با توجه به نزديكي انتخابات، به سبزها تاخته و مي نويسد؛

«مهدي كروبي در آستانه برگزاري نمايش انتخاباتي مجلس نهم در پيامي كه توسط همسر او منتشر شد اعلام كرد: «ان شاءالله مردم در فرصتي مناسب ارزش هاي موجود در قانون اساسي ۱۳۵۸ را البته با اصلاحاتي كه در گذر زمان ضروري مي نمايد احيا كنند». اين سخن كروبي نشان داد او نه تنها به نسخه فعلي قانون اساسي كه در آن ولايت فقيه داراي «اختيارات مطلق» مي باشد اعتقادي ندارد بلكه نسخه اوليه قانون اساسي را نيز به شرط اعمال اصلاحات متناسب با زمان، مفيد مي شمارد و البته شرط آن را هم قبول مردم مي داند.

علاوه بر مهدي كروبي، تعداد ديگري از زندانيان سرشناس جنبش سبز نيز اصلي ترين مفهوم موجود در قانون اساسي فعلي يعني ولايت فقيه را رد كرده اند. پس با قاطعيت مي توان گفت فراكسيون تريبون دار جنبش سبز نه تنها تمامي جنبش را نمايندگي نمي كند بلكه حتي اجازه ندارد خود را سخنگوي اپوزيسيون اسلامگراي داخل كشور معرفي نمايد. اين نكته اي است كه توجه به آن، ميزان صداقت «فراكسيون خواهان حفظ نظام جمهوري اسلامي» را آشكار خواهد ساخت.»

در همين راستا «ب.ح» يكي از عناصر ضد انقلاب خارج نشين در گفت وگويي با روز آنلاين، به رمزگشايي از سناريوي «انتخابات آزاد» پرداخته و مشكل اول و آخر اپوزيسيون را ولايت فقيه دانسته و در اين مورد مي گويد؛ «تلقي نيروهاي مختلف سياسي از انتخابات آزاد، از اين مفهوم با يكديگر تفاوت دارد. با اين وجود همه گير شدن بحث انتخابات آزاد در ميان نيروهاي منتقد و اپوزيسيون، مسأله اي مثبت است، اين مفهوم در تقابل با خواست و اراده ولي فقيه قرار مي گيرد كه خواستار آن است كه انتخاباتي غير رقابتي برگزار شود. بنابراين براي برگزاري يك انتخابات آزاد يا رقابتي در ايران، نياز به گذر از ولايت فقيه با حداقل محدود كردن آن است.»

منظور ما از انتخابات آزاد دردسرآفريني است! 

ارگان عناصر ضد انقلاب مقيم فرانسه معتقد است ادعاي «انتخابات آزاد» در واقع شعار اپوزيسيون براي عبور از جمهوري اسلامي است اما اين شعار عملي نخواهد شد.

روز آنلاين از قول رامين پرهام (پسر باقر پرهام از عناصر چپ گرا) نوشت: شعار انتخابات آزاد توسط نيروهاي مخالف جمهوري اسلامي مطرح مي شود هرچند تصور من اين نيست كه چنين شعاري بتواند باعث تغيير رفتار حاكميت شود.
پرهام افزود: اگر اين شعار باعث تغيير رفتار نظام جمهوري اسلامي شود بسيار هم عالي است و همه مخالفان از جمله من از آن استقبال مي كنيم اما اين مسئله رخ نخواهد داد.

وي درباره نقش اصلاح طلبان در مطرح شدن اين شعار و امكان گرد آمدن آنها با ديگر نيروهاي مخالف مي گويد: «پس از تجربه سنگين انتخابات ۸۸ در ميانه بدنه كادرهاي اصلاح طلب ريزش شديدي رخ داده است. كساني كه خاتمي را خاتمي كردند، ريزش كرده اند، از اصلاح طلبان بريده اند و برخي از كشور خارج شده اند. يكي از مؤلفه هاي اثبات اين امر و شكست اصلاحات، برآمدن احمدي نژاد در سال ۸۴ است. اگر اصلاحات پيروز شده بود و ريزشي در كار نبود، هرگز احمدي نژاد به پيروزي نمي رسيد.

بيژن حكمت از اعضاي گروهك موسوم به اتحاد جمهوري خواهان نيز گفته است: «شعار انتخابات آزاد از سوي نيروهاي اپوزيسيون و به ويژه از طرف جمهوري خواهان ملي در سال هاي گذشته پيش كشيده شده و تلاش شده است كه اتحادي در اين زمينه ميان نيروهاي اپوزيسيون به وجود آورد؛ انتخابات آزاد در واقع به معناي گذر از جمهوري اسلامي است.

اما اين كه آيا اين مسئله مي تواند تأثيري در رفتار حاكميت بگذارد يا خير؛ من بعيد مي دانم. به نظرم اپوزيسيون خارج از كشور اين قدرت و تأثيرگذاري را ندارد كه بر رفتارهاي حكومت تأثير داشته باشد يا آن را تغيير دهد. انتخابات آزاد وقتي مي تواند به حكومت تحميل شود كه جنبشي در داخل ايجاد شود يعني تنها هم صدايي ميان نيروهاي اپوزيسيون و شرايط بين المللي براي تحقق اين امر كافي نيست، بلكه نياز به جنبشي در داخل كشور داريم.»

وي مي افزايد: نيروهاي اپوزيسيون بايد بر شعار انتخابات آزاد تأكيد كنند اما در درون كشور، وضع كمي تفاوت دارد. در داخل كشور بحث بر سر اين است كه با وجود حصر آقايان موسوي و كروبي و خانم رهنورد، وجود زنداني هاي سياسي و... آيا مي توان از اين مسائل صرف نظر كرد و وارد انتخابات شد؟ به نظر نمي رسد كه اين مسئله شدني باشد. 

در همين حال سايت جرس ضمن مطلبي خواستار حضور در انتخابات با وجود متهم شدن به ناجوانمردي در قبال موسوي و كروبي شد و نوشت: انتخابات آزاد حق ماست. ما نبايد بگذاريم انتخابات بدون دردسر برگزار شود(!) http://hadidnews.com/vdcgnq9q.ak9nn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما