تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۴
مدرسه دوست‌داشتنی وزیر آموزش و پرورش مشخص شد

 کتاب «مدرسه‌ای که من دوست دارم» نوشته «حمیدرضا حاجی‌بابایی» و «سوسن کشاورز» از سوی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.


به گزارش حدیدنیوز، کتاب «مدرسه‌ای که من دوست دارم» نوشته «حمیدرضا حاجی‌بابایی» و «سوسن کشاورز» از سوی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در پیشگفتار این اثر، آورده است: زمانی که در مقام خدمتگزاری در وزارت آموزش و پرورش قرار گرفتم، ایده «مدرسه‌ای که من دوست دارم» را مطرح کردم و هدفم از طرح این موضوع نیز دستیابی به معیارهایی از دیدگاه «من تعالی» دانش‌آموز، معلم، مدیر، خانواده و مردم جامعه مبتنی بر ارزش‌های دینی و ملی، اسناد تحقق آن در درون مدارس دوست داشتنی، منجر به تربیت انسان‌های صالح فرهیخته‌ای شود که در تمامی ساحت‌های تربیتی، حدنصابی از شایستگی‌ها را دارا باشند و آمادگی حضور سازنده را در آینده در نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.

البته تحقق عینی این مهم، علاوه بر طرح مباحث نظری، نیازمند فهم و دریافت دقیق موضوع و اعتقاد به آن از سوی مجریان اصلی، فراهم بودن زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز در ابعاد مختلف و همراهی تمامی عوامل اجرایی در ستاد وصف است.

امید است با اعمال تدابیر مناسب در کنار تدوین محتوای کتاب در بخش نظری، زمینه‌ها و بسترهای لازم برای تحقق عملی آن به صورت آزمایشی در تعدادی از مدارس فراهم شود تا بدین ترتیب بتوان الگویی را به عنوان نقشه راه برای دست‌اندرکاران، مدیران، معلمان و خانواده‌ها و همچنین برای تمامی کسانی که از کشورهای خارجی جهت بازدید از مدارس در کشور عزیزمان حضور پیدا می‌کنند و مشتاق آن هستند که بر اساس معیارهای دینی و ملی، الگویی مطلوب از مدارس را مشاهده کنند، ارائه داده باشیم.

کتاب «مدرسه‌ای که من دوست دارم» دربردارنده ۴ فصل به انضمام پیوست‌ها است که فصل اول پیشینه موضوع در خارج از کشور شامل مدارس برتر، مدارس اثربخش، مدرسه امن، مدرسه تمام وقت و مدرسه استاندارد و پیشینه موضوع در داخل کشور شامل مدرسه سبز، مدرسه زندگی، مدرسه مطلوب و مدرسه مقتدر را بررسی می‌کند و سپس در فصل دوم چهار مولفه اصلی «مدرسه دوست داشتنی» شامل «منِ متعالی» دانش‌آموز، «منِ متعالی» خانواده، «منِ متعالی» معلم و «منِ متعالی» محله بررسی می‌شود.

در فصل سوم نیز، دانش‌آموز، معلم، محتوا، روش‌های یاددهی ـ یادگیری، پژوهش، رهبری و مدیریت، فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی، سلامت، تربیت‌بدنی و ورزش، مشاوره، فضا، تجهیزات و فناوری، ارزشیابی، مجتمع‌های آموزشی و پرورشی و عوامل بیرونی تأثیرگذار در «مدرسه دوست داشتنی» تببین شده است.

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش کتاب «مدرسه‌ای که من دوست دارم» نوشته «حمیدرضا حاجی‌بابایی» و «سوسن کشاورز» را در ۱۹۱ صفحه و با قیمت ۵۰۰۰ تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

http://hadidnews.com/vdccepqs.2bq0m8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما