تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۵
معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت، جزئیات اعزام زائران به سرزمین وحی و هزینه‌های دوره جدید را اعلام کرد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از مهر، غلام رضا رضایی در خصوص دلیل افزایش قیمت‌ عمره امسال نسبت به عمره سال گذشته گفت:عمره امسال از نظرما، طبق قراردادهایی که با طرف های سعودی در خصوص مسکن، تدارکات و نقل در عربستان داریم نرخ ها نسبت به سال های گذشته تغییری نداشته است.
وی افزود: اما زائران عزیز باید بدانند چرا عمره امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته؛ ما اگر به فرض در سال گذشته اتاقی در هتل های مکه و مدینه برای زائران در گروه قیمتی متوسط می گرفتیم یک اتاق را برای سرویس دهی به زائر ۲۰۰ دلار اجاره می کردیم.

معاون سازمان حج گفت: امسال هم همان اتاق با قیمت ۲۰۰ دلار اجاره شده است و شاید کمتر از سال گذشته اجاره شده باشد.
اما تفاوت قیمت در این است که در سال گذشته ما این ۲۰۰ دلار را با ارز مرجع تهیه می کردیم ولی امسال باید با ارز مبادله ای تهیه کنیم. عامل تفاوت قیمت ارز مرجع با مبادله ای، بر افزایش قیمت عمره اثر گذاشته است.

وی افزود: یکی از عوامل افزایش قیمت عمره امسال بلیت هواپیماست که منشا آن هم محاسبه ارز مبادله ای بجای ارز مرجع است. یعنی اگر سال گذشته بابت بلیت هواپیما برای مسیرهای دور ۴۸۰ دلار، به شرکت هواپیمایی سعودی پرداخت می کردیم. امسال همان مبلغ با یک تغییر جزئی پرداخت شده است. تفاوت افزایش نرخ بلیت امسال نسبت به سنوات گذشته دراصل، تفاوت نرخ ارز مرجع و مبادله ای است. مجموعاً این عوامل باعث افزایش قیمت درگروه های قیمتی بوده است.

در ضمن تمام اقلام تدارکاتی و تغذیه با همان قیمت سال گذشته و با ارز خریداری شده است. بنابر این تفاوت فقط نسبت به سال گذشته نرخ ارز مرجع به مبادله ای است و عمدتاً این امر باعث افزایش قیمت عمره امسال است.

رضایی در خصوص سهم پروازهای شرکتهای هواپیمایی در عمره امسال گفت: امسال مثل سال گذشته در عمره طبق توافقات مربوطه،۵۰ درصد میزان زائرانی که به کشور عربستان اعزام می شوند. سهم شرکت های هواپیمایی کشور میزبان است. و ۵۰ درصد مابقی سهم توسط شرکت های هواپیمایی ایرانی، ایران ایر و ماهان است که به معتمرین عزیز سرویس دهی مناسب خواهند کرد.

وی در خصوص افزایش تعداد معتمرین امسال افزود: با شروع عملیات اعزام معتمرین با بررسی شرایط و امکانات کشور میزبان از حیث ظرفیتهای هتلی و اقامتی و وجود شرکت های فعال و دارای سابقه قابل قبول در ارایه خدمات و امکانات خودمان درصدد افزایش عدد معتمرین خواهیم بود.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص سفرهای درون شهری در مکه و مدینه و تمهیداتی که برای رفاه بیشتر زائران اندیشیده شده است، گفت: حمل نقل درون شهری مکه و مدینه طبق روال سالهای پیش انجام خواهد شد. البته امسال برای رفاه و آسایش معتمرین از اتوبوسهای مدل بالا که از نظر کیفیت هم بهتر از قبل است استفاده می کنیم و قرادادهای آن را با شرکتهای سعودی بسته ایم. برای زیارت دوره در مکه مکرمه و مدینه منوره هم از اتوبوسهای جدید و با کیفیت و مدل بالا استفاده خواهیم کرد تا سرویس بهتری را به زائران عزیز ارایه کنیم. http://hadidnews.com/vdccm0qs.2bq0m8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما