تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۳
رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران پاسخگوی سئوالاتی در خصوص تولید رادیو داروها، بی خطر بودن نیروگاه هسته ای بوشهر، مذاکره با آژانس و اقدامات حفاظتی از دانشمندان هسته ای بود.
 به گزارش حدیدنیوز به نقل از مهر، فریدون عباسی امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای هسته ای در وزارت علوم در پاسخ به پرسش مهر درخصوص تولید رادیو داروهایی که معاون علمی ریاست جمهور خبر از رونمایی آنان داده بود، گفت: این رادیو داروها فعلا در حال گذراندن مراحل بالینی است و باید از سوی وزارت بهداشت مجوزهای لازم را دریافت کنیم تا به عنوان دارو در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان انرژی اتمی پیش از این ۱۵ دارو تولید کرده، ادامه داد: تولید ۵ رادیو داروی جدید در دست انجام است و اگر مراحل قانونی آن طی شود به مردم اطلاع رسانی می کنیم.

عباسی در ادامه افزود: راکتور برای تولید رادیو داروها درحال فعالیت است و در این زمینه به تعداد کافی سوخت داریم همچنین به همین منظور شتاب دهنده هم در کرج مشغول کار است.

وی در پاسخ به پرسش مهر در خصوص کاربرد این رادیو داروها برای بیماری ها پاسخ آن را به زمان های بعدی و اعلام آن به پزشکان و متخصصان واگذار کرد.

هیچ خطری برای سکنه اطراف نیروگاه وجود ندارد

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به پرسش دیگر مهر درخصوص اثرات تشعشعات نیروگاه بوشهر بر دانشگاه بوشهر و سکنه اطراف نیروگاه اظهار داشت: تشعشعات نیروگاه از محفظه آن بیرون نمی آید و فیلترهایی که به همین منظور نصب شده برای بالابردن ضریب امنیت است باید تاکید کنم هیچ خطری برای سکنه اطراف نیروگاه وجود ندارد و آسمان بوشهر و کل آسمان کشور مدام از سوی سازمان انرژی اتمی در حال رصد است و کنترل می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص حضور نمایندگان آژانس انرژی اتمی در ایران گفت: نمایندگان آژانس با افراد متخصص در حوزه های علمی، تحقیقاتی، سیاسی و دیپلماتیک کشورمان مذاکره می کنند. آنچه که در این مذاکره برای ما مهم است عمل کردن به تعهدات بر اساس معاهده و خواست آژانس است که آژانس هم بتواند به ما کمک کند.

مذاکره با آمریکا در چارچوب خدماتی که ما ارائه می‌دهیم

وی همچنین درخصوص مذاکره با امریکا اظهار داشت: الان بهانه بر سر مسئله هسته ای است و ما از اقدامی که در حال انجام آن هستیم کوتاه نمی آییم زیرا تمام اقدامات ما با ام پی تی و آژانس هماهنگ است و درچارچوب قانون فعالیت می کنیم. آنها اگر می خواهند با ما مذاکره کنند باید در چارچوب خدماتی که ارائه می دهیم با ما به مذاکره بنشینند.

اقدامات برای حفاظت از دانشمندان هسته ای

عباسی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص اقدامات آژانس برای حفاظت از دانشمندان هسته ای گفت: در این میان چیزی که مهم است حفاظت افراد توسط خودشان، خانواده و همکارانشان است در این زمینه نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران فعالیتهای چشم گیری داشته اند و بسیاری از ترورها را کشف و جلوی خیلی از ترورهای را گرفته اند. http://hadidnews.com/vdcjvaev.uqetozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما