تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۴
روزنامه واشنگتن پست در خبري اعلام كرد يک تبعه ايراني دو روز پس از بازجويي شديد در فرودگاه بين المللي دالِس Dulles واشنگتن فوت کرده است.
به گزراش حدیدنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، پايگاه اينترنتي روزنامه واشنگتن پست در اين خصوص نوشته است كه داريوش سر رشته تبعه ايراني هفتاد و سه ساله و همسرش سکينه، ماه گذشته(شب انتخابات رياست جمهوري آمريکا) از تبريز وارد فرودگاه بين المللي دالِس شدند تا با دختر و نوه دختري خود ديدار کنند. 




بر اساس اين گزارش، سکينه سررشته همسر اين تبعه ايراني تابعيت آمريکايي دارد و همسرش داريوش سررشته نيز کارت سبز اقامت در آمريكا داشت، اما سه سالي بود كه به آمريکا سفر نکرده بود.

عدم سفر سه ساله سررشته به آمريكا توجه يکي از کارکنان گمرک و محافظت مرزي فرودگاه را به خود جلب مي‌كند و پس از اين بود كه ماموران فرودگاه دالس، اين دو نفر را به قسمت ديگري مي‌برند و شروع به سوال از آنها مي‌كنند.

به گفته سکينه سررشته، در زمان بازجويي ماموران با صداي بلند به انگليسي داد مي‌زدند و همسر او را تهديد مي‌كرده‌اند و او به دليل مسلط نبودن به زبان انگليسي حرف‌هاي آنها را متوجه نمي‌شده است.

همسر وي در ادامه گفته است: ماموران فرودگاه، داريوش سررشته را با خود برد‌ه‌اند و اين بازداشت و بازجويي بيش از پنج ساعت طول کشيده و پس از آن وي رنگ پريده و کاملا سراسيمه بازگشته است.

داريوش دو روز بعد بر اثر حمله قلبي در خانه دخترش فوت کرد و اعضاي خانواده‌اش معتقدند وي بر اثر فشار بازجويي تحکم آميز پنج ساعته ماموران گمرک و وارد آمدن فشار شديد روحي جان سپرده است. http://hadidnews.com/vdchkmnz.23ni-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما