تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۸
از سوی موسسه بیمه سرمایه‌گذاری فدرال آمریکا اعلام شد

کاهش ۱۸ هزار بانک آمریکا ظرف ۲۷ سال گذشته

۱۸ هزار بانک آمریکا ظرف ۲۷ سال گذشته به دلیل ورشکستگی و یا ادغام کاهش یافته است.
کاهش ۱۸ هزار بانک آمریکا ظرف ۲۷ سال گذشته
  18هزار بانک آمریکا ظرف ۲۷ سال گذشته به دلیل ورشکستگی و یا ادغام کاهش یافته که این رقم بالاترین افت تعداد بانکها از بحران ۱۹۳۴ تا کنون به شمار می‌رود.

به گزارش حدیدنیوز به نقل از وال استریت ژورنال، تعداد موسسات بانکی در آمریکا به واسطه رکود اقتصادی به پایین‌ترین سطح خود از سال ۱۹۳۹ معروف به رکود بزرگ تا کنون رسید.

نرخ بهره پایین بدون انعطاف و مقررات سخت‌گیرانه که هزینه زیادی را به این بخش تحمیل کرده است، از دلایل اصلی این مسئله ذکر شده است.

بر اساس اطلاعات موسسه بیمه سرمایه‌گذاری فدرال، تعداد موسسات بیمه شده دولتی در سراسر آمریکا پس از آنکه به زیر ۷۰۰۰ موسسه در تابستان امسال رسید، در سه ماهه سوم به ۶ هزار و ۸۹۱ موسسه کاهش یافته است.

این اتفاق پس از آنکه نهاد تنظیم مقررات دولت فدرال پیگیری امور این موسسات را از سال ۱۹۳۴ آغاز کرد، برای اولین بار رخ داده است.

کاهش تعداد بانک‌ها در نقطه اوج به بیش از ۱۸ هزار عدد رسیده بود، تقریبا به طور کامل در بانک‌هایی با کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه و بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۱ رخ داده است.

بیش از ۱۰ هزار بانک در طی این دوره زمانی صنعت بانکداری را در نتیجه ادغام و یا شکست ترک کرده‌اند.

اطلاعات موسسه بیمه سرمایه‌گذاری فدرال نشان می‌دهد، حدود ۱۷ درصد بانک‌ها دچار زوال شده‌اند.

ادغام بانک‌ها توانسته است، از حجم نگرانی‌های زیاد بانک‌های آمریکا در مواجه با مشکلات نظارتی یا نظام مالی نا کارآمد بکاهد.

هر چند از تعداد موسسات بانکی کاسته شده است، ولی سپرده‌ها و سرمایه‌های بانکی به طور کلی با افزایش رو به رو شده‌اند.

در هر سال از دوره زمانی سال‌های ۱۹۳۴ تا ۲۰۰۹ سرمایه‌گذاران مجوز تاسیس حداقل چند و گاهی اوقات صدها بانک جدید را اخذ کرده‌اند، ولی با این حال، بانک برد این هند که در منطقه‌ای به همین نام در روز دوشنبه جاری گشایش یافت، اولین بانکی است که پس از دسامبر سال ۲۰۱۰ در ایالات متحده آغاز به کار می‌کند. http://hadidnews.com/vdcgt79x.ak9u34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما