تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۶
سال گذشته در حول و حوش همین مقطع زمانی بود که تلویزیون با سریال‌های غمگین کام مخاطبانش را تلخ کرد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، سال گذشته پس از پایان دهه اول محرم و ماه صفر بود که شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش آثاری با مضامین اندوهگین را در دستور کار خود قرار دادند.

پخش ملودرام‌هایی نظیر تا ثریا، شیدایی، در پناه تو، پنجره، آینه، دلنوازان و ... آن هم به طور پیاپی در سال گذشته مخاطبان بسیاری را از پای جعبه جادو فراری داد و در این میان اعتراضات بسیاری هم انجام شد.

در آن روزها مرتب رسانه‌ها، مردم و نمایندگان مجلس نسبت به این مساله اعتراض کردند. تا اینکه اعتراض‌ها جواب داد و مسولان سیما مجبور شدند بخش‌های خیلی تلخ‌تر سریال‌ها را حذف کنند تا بیش از حد منجر به آزار مردم نشود.

نتیجه هم این شد که تلویزیون در اقدامی عجولانه بخش‌هایی از سریال‌های خود را زد و پخش سریال‌هایی با فضاهای جدید آغاز شد و اتفاقا پیشنهاد تشکیل شورا هم مورد توجه قرار گرفت و این شورا در تلویزیون تشکیل شد.

البته در همان مقطع زمانی علی دارابی معاون سیما نیز الزام کرد که به طور مستمر و در طول سال جز دهه اول محرم سریال‌های طنز از تلویزیون پخش شوند.

اما نکته اصلی در این میان این است که با آمدن ماه محرم و به خصوص دهه اول (که عزاداری سیدالشهدا(ع) در میان ما شیعیان جایگاه ویژه‌ای دارد و توقعی هم از تلویزیون برای پخش برنامه‌های شاد نداریم) پخش بسیاری از سریال‌های روتین تلویزیون نظیر دزد و پلیس به پایان رسید و در حال حاضر تلویزیون در حال چینش جدول پخش جدید برای سه ماه پایانی سال است.

باید دید که آیا مدیران تلویزیون تجربه تلخ سال گذشته را هنوز به یاد دارند و یا آن را به فراموشی سپرده‌اند و ما به زودی دوباره شاهد پخش کارناوالی از آثار غمگنانه خواهیم بود؟

گرچه باید قبول کرد در برخی مواقع باید به مخاطب هشدارهایی بدهیم و این میسر نمی‌شود مگر با پرداخت به موضوعاتی که شاید تلخ هم باشند؛ اما بهتر این است که یک یا دو شبکه به چنین موضوعاتی بپردازند و بقیه شبکه‌ها با پخش سریال‌هایی با موضوع‌های کمی شادتر به مردم روحیه بدهند. نه اینکه تلویزیون برایشان تبدیل به غم‌خانه شود.

همانطور که مقام معظم رهبری بارها به سبک زندگی دینی و انگیزه بخشی در آثار مختلف تلویزیون تاکید داشتند مسؤلان نیز باید نسبت به این امر توجه داشته باشند.

بنابراین یکی از وظایف تلویزیون انگیزه بخشی به مخاطبان است و باید در آثار خود بهترین راه‌حل‌ها را برای رفع مشکلات به مردم آموزش دهد، و چه بهتر که برخی مشکلات با داشتن یک روحیه خوب و با همراهی یک برنامه طناز حل شود.

با توجه به چنین نکاتی و مرور جدول پخش فعلی تلویزیون که می‌بینیم در حال حاضر شبکه تهران سریال «دختران حوا» را به نویسندگی و کارگردانی حسین سهیلی‌زاده پخش می‌کند که روایتگر زندگی تلخ پرستاری به نام ثریا با بازی گوهر خیراندیش است، در کنار آن مجموعه شاید برای شما هم اتفاق بیفتد را هم روی آنتن دارد که آن هم به نوعی روایتگر اشتباهات و نتایج تلخی است که در انتظار برخی آدمها است.

همچنین شبکه سه هم سریال ترکی «قطره‌ای عبرت» را پخش می‌کند که هر قسمت آن روایت‌گر کارهای اشتباه و تلخ افرادی است که منجر به اتفاقات بزرگ می‌شود. شبکه دو نیز سریال یک تکه زمین را پخش می‌کند که موضوع این سریال هم به تلخی می‌زند. این شبکه‌ها تا حدود یک ماه دیگر همین سریال‌ها را به روی آنتن خواهند برد و در این میان تنها شبکه یک باقی می‌ماند که آنتنش با پایان سریال «راستش را بگو» خالی مانده و در حال حاضر مرحله انتخاب سریال جدید را سپری می‌کند. در این میان بد نیست شبکه یک سیما با انتخاب سریالی با موضوعات غیر تلخ فضا را کمی به کام مخاطبانش شیرین کند. http://hadidnews.com/vdci3paz.t1azw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما