تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۴
آغاز ماه رمضان و طرح اذان تا اذانی دیگر+معرفی فیلم‌ها

بلیت‌های نیم‌بها نصیب «هیس دخترها..» و «دهلیز» شد

در طرح اذان تا اذان ماه رمضان امسال، فیلم‌های پرمخاطب اکران می‌شوند.
بلیت‌های نیم‌بها نصیب «هیس دخترها..» و «دهلیز» شد
در طرح اذان تا اذان ماه رمضان امسال، فیلم‌های پرمخاطب و پرحاشیه ای چون «دهلیز»، «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» و «هیچ کجا هیچ کس» اکران می‌شوند.


به گزارش حدیدنیوز، طرح اکران اذان تا اذان که از ماه رمضان سال ۱۳۸۸ در سینماهای کشور اجرایی شد، همچنان هر سال ادامه داشته و از آن نیز استقبال شده است. امسال نیز قرار است تعدادی از فیلم‌های جدید به طرح اکران اذان تا اذان برسند که در میان آنها «دهلیز» و «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» نیز دیده می‌شود.

بر این اساس، در آخرین جلسه شورای صنفی نمایش مصوب شد که فیلم سینمایی «دهلیز» به کارگردانی بهروز شعیبی در گروه آزادی، «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» اثر پوران درخشنده در گروه سینمایی آفریقا، فیلم «جابه‌جا» در گروه عصر جدید، «فرزند چهارم» در گروه قدس و «هیچ کجا هیچ کس» در گروه استقلال اکران شوند.

همچنین در این جلسه طبق مصوبه شورا مقرر شد، تمام بلیت سینماها در ماه رمضان نیم‌بها حساب شود و سینماداران می‌توانند بعد از افطار سانس‌های نمایش خود را تا زمانی که مخاطب دارند، ادامه دهند و هیچ محدودیتی هم در این زمینه وجود نخواهد داشت.

طرح اذان تا اذان امسال با همکاری نیروی انتظامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای صنفی نمایش، انجمن سینماداران و اداره اماکن از شروع ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.

پرمخاطب ها و پر حاشیه های جشنواره در اکران رمضان



«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی پوران درخشنده که اکران آن در جشنواره فیلم فجر نیز حواشی بسیاری داشت، قرار است در اکران ماه رمضان در طرح اذان تا اذان به روی پرده رود. این فیلم با محوریت آسیب‌شناسی اجتماعی در حوزه کودکان است. این فیلم به اذیت و آزارهای جنسی کودکان در تعامل با مفاهیم خانواده، ازدواج، آبرو، ترس و قصاص می‌پردازد.



«دهلیز» اولین تجربه سینمایی بلند کارگردان جوان، بهروز شعیبی است که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته بسیار مورد توجه واقع شد و هانیه توسلی نیز کهنقش اصلی زن این فیلم را ایفا می کرد، به خاطر این نقش سیمرغ دریافت کرد. رضا عطاران نیز که بارها در فیلم های طنز ایفای نقش کرده نیز در این فیلم نقشی متفاوت اجرا کرده است.



فیلم سینمایی «هیچ کجا هیچ کس» به کارگردانی ابراهیم شیبانی که او نیز تجربه های اول خود را در مقام کارگردانی می گذارند، در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر بود. در این فیلم رضا کیانیان، محمدرضا فروتن، مهناز افشار، صابر ابر و بهاره کیان افشار ایفای نقش کردند.



فیلم سینمایی «فرزند چهارم» به کارگردانی وحید موساییان که در جشنواره فیلم فجر حضور داشت، نیز به عنوان یکی از فیلم های اکران ماه رمضان در نظر گرفته شده است. در این فیلم مهتاب کرامتی، حامد بهداد و مهدی هاشمی ایفای نقش دارند. http://hadidnews.com/vdcjmme8.uqe8xzsffu.html
منبع : شبستان
نام شما
آدرس ايميل شما