تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۱
تفکر در گوگل ...واگذاری سرویس تلویزیون اینترنتی...چگونگی تنظیم آندروید علیه بدافزارها
چگونگی تنظیم آندروید علیه بدافزارها
به گزارش حدیدنیوز، آخرین تحولات عرصه IT را بخوانید:

*کار با جیمیل راحت‌تر شد 

جست‌ؤجو در ایمیل‌ها بر اساس فاکتورهایی همچون زمان و اندازه امکان‌پذیر شده است. کار با جیمیل راحت‌تر شد.گوگل اخیراً قابلیت‌های جست‌وجو در ایمیل‌های سرویس جیمیل را ارتقاء داده است. 


پایگاه خبری مش‌ابل، این بهبودها جست‌ؤجو در ایمیل‌ها را «سریع‌تر و آسان‌تر» می‌کند. به عنوان مثال کاربران با استفاده از دو قابلیت جدید، می‌توانند ایمیل‌ها را بر اساس فیلترهایی همچون زمان و اندازه پیدا کنند.

برای نمونه با تایپ size:۵m یا larger:۵m می‌توان به دنبال ایمیل‌های بزرگ‌تر از ۵ مگابایت گشت. بارت older_than:۱y هم به جیمیل می‌فهماند که کاربر درصدد یافتن ایمیل‌هایی است که یک سال پیش کار شده است. 



علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=en&answer=۷۱۹۰ با انبوهی از قابلیت‌های پیشرفته جست‌ؤجو در جیمیل آشنا شوند.

گفتنی است که چندی یپش یک مرکز تحقیقاتی معتبر، جیمیل را «برترین سرویس‌دهنده ایمیل در جهان» معرفی کرد و مدعی شد این سرویس از ۲۸۷.۹ میلیون کاربر منحصر به فرد برخوردار است.

این رقم برای هات‌میل، رقیب دیرینه گوگل، ۲۸۶.۲ میلیون کاربر گزارش شده است.



*نوکیا در نظر دارد که به زودی اپ Here Maps را برای آی‌او‌اس منتشر کند


نوکیا از طرحی به منظور ارائه اپلیکیشن نقشه‌اش برای دستگاه‌های رقیب خود خبر داده است.

اپلیکیشن هیر (Here) در ابتدا برای دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل آی‌او‌اس منتشر خواهد شد. وسایلی همچون آیفون و آیپد، می‌توانند نقشه‌های مختلف را دانلود کنند تا امکان استفاده از آنها را به صورت آفلاین نیز داشته باشند. افراد پیاده هم می‎توانند از مسیریاب صوتی هیر استفاده کنند.


علاوه بر آی‌او‌اس، نوکیا در حال ساخت ابزارهای نرم افزاری لازم برای سیستم عامل اندروید است تا امکان استفاده از بانک اطلاعاتی هیر را در محیط اندروید برای سازندگان اپلیکیشن فراهم کند.

همچنین، نوکیا در حال ساخت یک نسخه از هیر برای سیستم عامل فایرفاکس است. موزیلا، سازنده این سیستم عامل در نظر دارد که پس از تکمیل نهایی، آن را به عنوان یک رقیب تازه به بازار موبایل و تبلت وارد کند.

حرکت اخیر نوکیا به منظور رقابت با محصول مشابه، یعنی سرویس نقشه گوگل صورت می‌پذیرد.

نوکیا، هم اکنون برای گوشی‌های ویندوز فون، تبلتهای کیندل ساخت آمازون، سرویس‌های آنلاین یاهو مثل فلیکر و دستگاه‌های مسیریاب گارمین، سرویس نقشه ارائه می‌کند.

همچنین از هر پنج خودرویی که در حال حاضر امکان نمایش نقشه را بصورت از پیش نصب شده بر روی خود دارند، چهار خودرو مجهز به سرویس نقشه نوکیا هستند.

ماه پیش نیز نوکیا دست به معامله‌ای با کمپانی نرم افزاری اوراکل زد که به سبب آن اوراکل این امکان را خواهد داشت که در محصولات نرم افزاری خود سرویس‌های نقشه و مکان یاب نوکیا را به کار بگیرد.


نوکیا مدعی است که در این زمینه از تکنولوژی، بیش از ۲۰ سال تجربه دارد. این کمپانی، پس از آنکه در سال ۲۰۰۷، شرکت تخصصی نَوتک (Navteq) را به قیمت ۸.۱ میلیارد دلار خریداری کرد، توانست در زمینه ارائه سرویس نقشه و مسیریاب صاحب موفقیت شود.

با آنکه نوکیا، هیر مپز را "پیشرفته‌ترین پلتفرم مکان یابی" توصیف می کند، به این امر نیز واقف است که پروژه Ground Truth از گوگل، رقیب قدرتمندی برایش محسوب می‌شود.

گوگل در آن پروژه، برای سرویس‌دهی، ترکیبی از اطلاعات جمع آوری شده توسط ماهواره‌ها، خودروهای مجهز به دوربینهای ویژه (Street View) و تکمیل و تصحیح اطلاعات توسط لشکری از کاربران را به کار می‌گیرد.

نوکیا، با توجه به نقش انکارناپذیر و حیاتی مصرف کنندگان در افزایش دقت سرویس‌های آنلاین نقشه و مسیریابی، در تلاش است که تنها به کاربران نسبتا کم شمار ویندوز فون محدود نماند. این شرکت با گنجاندن هرچه سریعتر هیر در پلتفرم‌های دیگر از جمله اندروید، در تلاش است تا در جایگاه بهتری برای برقراری موازنه با گوگل قرار گیرد.

دستگاه‌های مجهز به اندروید، سرویس نقشه گوگل (Google Maps) را بصورت پیش فرض بر روی خود دارند.

هرچند این خطر بالقوه برای نوکیا وجود دارد که با ارائه کلیه سرویس‌های نقشه خود به پلتفرم‌های دیگر، ویژگی‌ها و امتیازاتی را که در تبلیغات اخیر خود، اختصاصا برای گوشی‌های تازه نوکیا معرفی می‌کرد، دیگر موضوعیتی نداشته باشند.

به همین دلیل استیون الوپ، مدیر عامل نوکیا، تاکید کرده که سرویس سیتی لنز (City Lens) منحصرا متعلق به دستگاه‌های ساخت این شرکت خواهد بود.

سیتی لنز، اپلیکیشنی است که بر روی هر تصویری که از طریق دوربین موبایل دیده می‌شود، مجموعه ای از اطلاعات تکمیلی – از جمله مغازه‌ها و رستوران‌های واقع در آن محل – را به تصویر می‌افزاید.



*چگونگی تنظیم آندروید علیه بدافزارها


توانا تک: ویژگی‌هایی که مدت‌ها انتظارشان را می‌کشیدیم به آندروید ۴.۲ اضافه شد؛ قابلیت‌هایی از قبیل منوی تنظیمات سریع و حفاظت در برابر نرم‌افزارهای مخرب!
برای کاربران آندروید، تصمیم گوگل مبنی بر اضافه کردن قابلیت دسترسی سریع به منوی تنظیمات در آندروید ۴.۲ واقعا قابل‌تقدیر است. البته از زمانی که توسعه‌دهندگان سایر کمپانی‌ها، اپلیکیشن مخصوص این کار را طراحی کرده بودند، کاربران آندروید انتظار نسخه گوگلی آن را می‌کشیدند. علاوه بر این قابلیت، گوگل تعدادی قابلیت امنیتی بسیار مهم و ضروری را به آندروید ۴.۲ اضافه کرده است تا آن را در برابر بدافزارها مقاوم‌تر کند.

برای استفاده از تنظیمات سریع باید دو انگشت خود را از بالا به پایین صفحه بکشید. به گزارش Android Central ، ۸ مورد در لیست تنظیمات وجود دارد که عبارتند از: پروفایل گوگل پلاس، روشنایی، تنظیمات ،Wi-Fi، اطلاعات تلفن همراه، باتری، حالت هواپیما و بلوتوث. هرچند تنظیمات سریع به خوبی نمونه‌های اپلیکیشنیش نیست اما می‌تواند شروع خوبی برای گوگل باشد و امیدواریم این کمپانی به زودی آن را ارتقا دهد.

همچنین آندروید ۴.۲ به منظور بالابردن سطح امنیت، اسکنر بدافزاری جدیدی را برای پلتفرمش به ارمغان آورده است که می‌تواند در جست‌وجو برای یافتن کدهای خطرناک، اپلیکیشن‌های “sideloaded” – یعنی اپلیکیشن‌هایی که از Google Play دانلود نشده‌اند- را تشخیص دهد. این قابلیت باید از طریق منوی تنظیمات فعال شود و سپس مرحله جدیدی به فرایند نصب برنامه‌های جانبی اضافه خواهد شد.

این برنامه‌های جدید با لیست تعریف شده گوگل که شامل تمامی اپلیکیشن‌های Google Play و نیز اپلیکیشن‌های معروف است مقایسه می‌شوند و اگر در این میان تهدیدی به چشم بخورد، فرایند نصب متوقف خواهد شد.

به هر حال شاید آندروید ۴.۲، به نسبت نسخه‌های قبلی، کمی ارتقا یافته‌تر باشد اما مهم این است که گوگل قابلیت‌های بسیار مهم و خوبی را به این سیستم عامل اضافه کرده است.

*تفکر در گوگل 

گوگل سالروز تولد خالق مجسمه «متفکر» را پاس داشت. 



همه ما کمابیش با مجسمه «متفکر» آشنا هستیم: مردی در تفکری عمیق و پر از کشمکش‌های درونی.

این تندیس مرمر و برنز که یکی از مشهورترین آثار هنری جهان به شمار می‌رود، به عنوان نماد فلسفه و اندیشیدن، در سراسر جهان شهرت دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

گوگل به مناسبت ۱۷۲مین سالروز تولد خالق این مجسمه، آگوست رودن (Auguste Rodin)، لوگوی خود را طبق سنت دیرینه و پسندیده‌اش دستکاری کرد.




آگوست رودن (Auguste Rodin) در ۱۲ نوامبر سال ۱۸۴۰ در پاریس به دنیا آمد و در ۱۷ نوامبر سال ۱۹۱۷ به سن ۷۷ سالگی در شهر مودون واقع در شمال فرانسه درگذشت.

در جهان این مجسمه‌ساز معروف فرانسوی را بیش از همه با دو مجسمه مشهورش از جمله «بوسه» و «متفکر» می‌شناسند.

امروزه تصاویر مجسمه مرد متفکر، در کنار مقالات و اخبار مربوط به حوزه دانش و فلسفه به وفور مشاهده می‌شود.

*واگذاری سرویس تلویزیون اینترنتی در تهران و کرج/ نحوه ثبت نام سرویس 

تلویزیون اینترنتی تعاملی توسط شرکت مخابرات استان تهران و با همکاری یکی از شرکتهای زیرمجموعه سازمان صدا و سیما در دو منطقه تهران رسما راه اندازی شد.

سمیع الله صادقی - معاون فنی مهندسی شرکت مخابرات استان تهران از راه اندازی رسمی تلویزیون اینترنتی "شیما" همزمان با سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابراتی و اطلاع رسانی ایران - تله کام ۲۰۱۲ - خبر داد و گفت: این سرویس برای شروع در دومنطقه ۲ و ۸ تهران فعال شده است. 




وی با بیان اینکه مخابرات با توسعه پورتهای پرسرعت اینترنت برنامه های بسیاری برای استفاده از این ظرفیتها در دستور کار دارد که یکی از آنها راه اندازی IPTV است، اضافه کرد: هم اکنون مشترکان تلفن ثابت در دو منطقه ۲ و ۸ تهران می توانند برای نصب این سرویس از طریق مرکز تماس ۳۸۳۸ و با حضور در مراکز تلفن ثابت محل اقامت خود اقدام کنند.

صادقی با تاکید براینکه راه اندازی تلویزیون اینترنتی در دو بخش سرویس و محتوا تعریف شده است، افزود: این سرویس با همکاری شرکت "تکتا" وابسته به صدا و سیما در زمینه تولید محتوا نصب و راه اندازی شده است.

معاون فنی مهندسی شرکت مخابرات استان تهران از خدماتی چون Live TV، ویدیو درخواستی، تایم شیفت و گیم به عنوان سرویسهای در حال ارائه این شبکه نام برد و گفت: سرویس Live TV پخش مستقیم و زنده تمامی کانالهای تلویزیونی و ماهواره ای مورد تعریف صدا و سیما را امکان پذیر می کند و با سرویس تایم شیفت نیز امکان استفاده از برنامه های یک هفته قبل تلویزیون مهیا می شود؛ در همین حال سرویس ویدیو درخواستی -VOD - با قرار گرفتن ۶ هزار سایت فیلم و سریال های مختلف و سرویس گیم گروهی و شبکه ای در اتاق های گیم از دیگر سرویس های تلویزیون اینترنتی هستند.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی این سرویس، مشترکان باید علاوه بر خط اینترنت پرسرعت ADSL از مخابرات، مبلغ ۱۵۰ هزار تومان برای ست آپ باکس و ۲۰ هزار تومان نیز برای هزینه نصب پرداخت کنند، افزود: این سرویس ماهیانه نیز حدود ۱۰ هزار تومان هزینه دارد.

صادقی ارائه سرویس های پرداختی، روزنامه الکترونیکی، اطلاعات هواشناسی، ترافیک، زیارت و سیاحت از راه دور را از جمله برنامه های مدنظر برروی تلویزیون اینترنتی تعاملی "شیما" در آینده عنوان کرد و گفت: محدودیتی در ارائه این سرویس وجود ندارد و ارائه سرویس تا ۱۰۰ هزار نفر وجود دارد و هم اکنون نیز ۳۵ هزار سرویس آماده واگذاری است.

معاون شرکت مخابرات استان تهران از آمادگی این شرکت برای واگذاری سرویس تلویزیون اینترنتی در دو استان تهران و کرج در صورت ارائه سرویس و آمادگی صدا و سیما برای تولید محتوا خبر داد.

به گزارش مهر، براساس آمارهای ارائه شده، خدمات IPTV در سالهای اخیر با رشد چشمگیری در کسب درآمد و جذب مشترک همراه بوده است؛ به طوری که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱، حدود ۳.۶۸ میلیون نفر به تعداد مشترکان IPTV افزوده شده و مجموع آن به ۵۸.۲ میلیون رسیده است؛ در ادامه این روند نیز تعداد مشترکان IPTV در پایان سه ماه سوم ۲۰۱۲ به ۶۷ میلیون افزایش یافته است. http://hadidnews.com/vdcirzaz.t1auw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما