تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۱
شهردار سابق قم به تشریح نحوه ساخت مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) که اخیرا مورد اعتراض یکی از نمایندگان مجلس قرار گرفته بود، پرداخت.
توضیحات شهردار سابق قم پیرامون ساخت مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر
به گزارش حدیدنیوز، محمد دلبری در خصوص احداث مدرسه علمیه حضرت ولیعصر ابراز داشت: پروانه ساختمان این مدرسه سال ۹۲ صادر شده و ظاهرا الان به بهره برداری رسیده است.ضمن اینکه معتقدم طرح این موضوعات به این شکل،اب به اسیاب دشمن ریختن است.
 
او با تاکید بر اینکه در ساخت این مدرسه علمیه، ذره ای اعمال نفوذ و رانت صورت نگرفته است، گفت: پروانه این مدرسه قانونی و طبق ضوابط شهرداری صادر شده است، مصوبات مربوطه اخذ و عوارض آن پرداخت شده است ضمن اینکه به دلیل وجود حساسیت، در طول ساخت این مدرسه، اعضای کمیسیون زیربنایی شورای شهر قم از آنجا بازدید کردند.
 
شهردار سابق قم ساخت مدرسه علمیه حضرت ولی عصر را براساس طرح تفصیلی شهر قم که به تصویب شورای عالی شهرسازی رسیده، دانست و ادامه داد: طرح تفصیلی شهر قم هرچندسال یکبار توسط مشاور تهیه می شود و سرانه های مدنظر اعم از شوارع و خیابان، فضای سبز و… تهیه شده و در شورای عالی شهرسازی تائید می شود.
 
او ادامه داد: در دهه ۸۰ که طرح تفصیلی شهر قم تهیه گردید، تعریض خیابان معلم دیده شده بود و تا قبل از آخرین طرح تفصیلی شهر قم، هر دوطرف خیابان معلم باید به میزان ۵ متر عقب نشینی صورت می گرفت.
 
دلبری با اشاره به ثبت مدرسه حجتیه به عنوان میراث فرهنگی در این زمان گفت: براساس قانون، وقتی مجموعه، خیابان یا مکانی ثبت میراث فرهنگی شود، دیگر شهرداری حق هیچگونه دخل و تصرفی ندارد لذا وقتی این مدرسه ثبت میراث فرهنگی شد، در طرح تفصیلی شهر قم مصوب گردید تعریض خیابان معلم از یک طرف صورت بگیرد و از آن تاریخ به بعد شهرداری ملاک صدور پروانه و ساخت و سازها را بَرِ مدرسه حجتیه قرار داد تا خیابان به نحو صاف تعریض شود که در نهایت به میدان روح الله ختم می شود.
 
او تصریح کرد: زمانی که این مدرسه و مهمانسرای عتبه عباسی درخواست دادند، زمانی بود که طرح تفصیلی قم مصوب شده بود و معیار هم، بَرِ مدرسه حجتیه بود و لذا پروانه ای که صادر شده از بَرِ خیابان حجتیه است.
 
شهردار سابق قم یادآور شد: مکانهایی مانند دفتر تبلیغات که در این خیابان عقب نشینی کردند، چنانچه دوباره درخواست پروانه بدهند به بَرِ مدرسه حجتیه باز می گردند.
 
او تاکید کرد: مدرسه علمیه حضرت ولی عصر از نظر عوارض و پروانه کاملا قانونی بوده و حتی از نظر نما رعایت جنبه مذهبی در آن صورت گرفته است.
 
دلبری با اشاره به شرایط کنونی کشور، جامعه را نیازمند وفاق و انسجام دانست و بیان داشت: یکی از مسائل و مشکلاتی که در قم شاهدیم این است که خیلی موضوعات را درگیر موضوعات دیگر می کنیم و اینها از مجموعه شهر انرژی را گرفته و مردم را دچار ناامیدی می کند. به جای طرح این مباحث بهتر است در جهت حل مشکلات مردم تلاش کنیم.
منبع: شفقنا http://hadidnews.com/vdcjvyet.uqeahzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما