تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۵
رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه برخی یادشان رفته که چگونه بر سرکار آمدند، گفت: وزرایی که مدعی اصلاح‌طلبی هستند ،هماهنگی مناسبی با فراکسیون امید ندارند.
عارف : برخی وزرا یادشان رفته که چگونه بر سرکار آمدند
به گزارش حدیدنیوز، محمدرضا عارف رئیس رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در دیدار با اعضای تشکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، با بیان اینکه به مجمع فرهنگیان نگاهی راهبردی وجود دارد و در عرصه آموزش و پرورش باید میدان دار باشد، بر ضرورت اصلاح جایگاه معلم در نظام آموزشی کشور تاکید کرد و گفت: متاسفانه نسبت به ارتقاء منزلت و معیشت معلمان غفلت‌های صورت گرفته و جایگاه معلمان عزیز در جامعه ما آنگونه که در شان و مقام آنهاست قرار ندارد و هم دولت و هم مجلس شورای اسلامی باید در خصوص اصلاح این روند اقدامات لازم را انجام دهند و به عنوان خدمت‌گذار معلمان عزیز در کمیسیون آموزش و تحقیقات در این راستا به اتفاق همکارانم تلاش خواهم کرد.
 

عملکرد فراکسیون امید باید با روش مطلوب‌تری به اطلاع افکار عمومی برسد
 
وی با اشاره به عملکرد فراکسیون امید، این فراکسیون را یکی از تاثیرگذارترین فراکسیون‌های مجلس دانست و با انتقاد از تشکلهای اصلاح طلب در عدم ارائه پیشنهاد و مشورت‌های کاربردی به فراکسیون امید، گفت: انتظار از تشکلهای اصلاح طلب این است که با فراکسیون امید ارتباط و همکاری های لازم را داشته باشند البته باید عملکرد فراکسیون امید با روش مطلوب‌تری به اطلاع افکار عمومی برسد و تصور می شود برخی نقدها به فراکسیون به دلیل بی اطلاعی از فعالیت های اصلاح طلبان مجلس باشد.
از کسانی حمایت کردیم که بعداً رودرروی فراکسیون امید قرار گرفتند
 
رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با یاددآوری شرایطی که فراکسیون متبوعش شکل گرفت، تصریح کرد: در زمان انتخابات مجلس دهم به دلیل رد صلاحیت‌های صورت گرفته کسانی را در برخی استانها مورد حمایت قرار دادیم که بعداً مهمترین وظیفه شان را در مجلس رودررویی با فراکسیون امید تعریف کردند.
وزرایی که مدعی اصلاح طلبی هستند، هماهنگی مناسبی با فراکسیون امید ندارند
 
وی با اشاره به حمایت فراکسیون امید از دولت و با بیان اینکه برخی یادشان رفته که چگونه بر سرکار آمدند، گفت: وزرایی که مدعی اصلاح طلبی هستند، هماهنگی مناسبی با فراکسیون امید ندارند و متاسفانه باید بگویم برخی دوستان اصلاح طلب که عهده دار سمتی می شوند با رفتاری که تلقی عافیت طلبی و ماندگاری در قدرت به هر قیمتی می شود عملکرد آنها بعضاً به هیچ وجه با گفتمان اصلاح طلبی همخوانی ندارد.
سهم افراد و جریانات در روی کار آمدن آقای احمدی‌نژاد چه بود؟
 
عارف با اشاره به فرازو نشیب‌های گفتمان اصلاح طلبی از بعد از دوم خرداد ۷۶، یادآور شد: بارها گفته ام که باید عملکرد جریان اصلاح طلب در دهه های ۸۰ و ۹۰ نقد جدی شود و قداست افراد هم نباید مانع از نقد شود، باید به این سوال پاسخ داد که چرا دوم خرداد ۷۶ به تیر ۸۴ تبدیل شد؟ سهم افراد و جریانات در روی کار آمدن آقای احمدی نژاد چه بود؟
حفظ نظام در گرو تاثیرگذاری گفتمان اصلاح طلبی است
 
وی با یاددآوری تاثیر گذاری جریان خط امام از خرداد ۴۲ در تحولاتی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد، تاکید کرد: خط امامی ها که بعدها به جریان اصلاح طلب نام گرفتند جریان اصیل انقلاب هستند و نباید خودشان را از متن تحولات جامعه کنار بکشند.امروز حفظ نظام در گرو تاثیر گذاری گفتمان اصلاح طلبی است.
برخی رسانه های خارجی به دنبال القاء ناکارآمدی اصلاح طلبان هستند
 
رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان در همین ارتباط خاطرنشان کرد: برخی رسانه های خارجی که می خواهند نظام را ناکارآمد جلوه دهند به دنبال القاء ناکارآمدی اصلاح طلبان هستند که باید همه دوست داران نظام اسلامی بخصوص رقبای جریان اصلاح طلب هوشیار باشند که از حملات رسانه های خارجی به اصلاح طلبان خشنود نشوند چرا که هدف آنها اصل نظام است.
 
وی با اظهار گلایه از برخی اظهانظرها در داخل خانواده اصلاحات که بعد از تشکیل فراکسیون امید نقدهای غیرمنصفانه به این فراکسیون مطرح کردند، تاکید کرد: در زمان انتخابات شوراها که متاسفانه لیست های جعلی فراوانی در مقابل لیست اصلی اصلاح طلبان منتشر شد اما تمامی اعضای لیست امید در تهران رای آوردند.آیا این رای آوری تصادفی است؟ ممکن است ضابطه ای که منجر به تشکیل لیست امید شوراها شد دارای اشکالاتی بوده که مطمئناً در انتخابات آینده اصلاح خواهد شد اما هیچکس نمی تواند مدعی شود هریک از اعضای این لیست نماینده یک فرد بودند.
 
عارف ادامه داد: لیست امید در زمان انتخابات شوراها بر اساس صرفاً ضابطه و بدون اعمال سلایق افراد خاص بسته شد.البته ضابطه و مقررات ملاک عمل نیاز به بازنگری و اصلاح دارد که باید چنین شود.
شورای شهر تهران عقب ماندگی یکسال گذشته را جبران کند
 
رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان با اشاره به تاثیرگذاری تصمیمات شوراهای اسلامی شهر و روستا در بازه زمانی کوتاه مدت، گفت: متاسفانه شورای اسلامی شهر تهران در یکسال و نیم گذشته بیشتر درگیر تغییرات در مدیریت شهری بوده است به همین دلیل دچار عقب ماندگی هایی درخصوص برنامه های اعلام شده در زمان انتخابات به مردم هستیم.دوستان شورای شهر باید در مدت باقی مانده این عقب ماندگی را جبران کنند.
شهردار تهران به دنبال تغییرات مکرر مدیریتی نباشد
 
وی با مخاطب قرار دادن دکتر حناچی، شهر دار جدید تهران، گفت: تغییرات مکرر در بدنه مدیریت شهری عملاً روند خدمت گذاری به مردم را با مخاطراتی رو به رو می کند. انتظارم از آقای دکتر حناچی این است که به این مهم توجه داشته باشند که شهرداری تهران دیگر طاقت تغییرات مکرر مدیریتی را ندارد و امیدوارم در دوره مدیرت ایشان شاهد کمترین تغییرات مدیریتی باشیم و کارها با مشورت و تعامل با خبرگان و صاحب نظران پیش رود.
اگر از داخل شورای عالی اصلاح طلبان چند صدا بیرون بیاید، شکست خواهیم خورد
 
رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه باید در مقابل مردم مسئولیت پذیر باشیم، گفت: در درون حانواده اصلاحات باید وحدت، هماهنگی و انسجام را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهیم و برای رسیدن به وحدت هیچ راهی جز گذشت نداریم.اگر از داخل شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان چند صدا بیرون بیاید، مطمئناً شکست خواهیم خورد.
اخبار نگران کننده‌ای از نحوه برخورد با فعالان صنفی به گوش می رسد
 
عارف در پایان با توصیه به همه دلسوزان نظام به وحدت و همدلی در شرایط فعلی کشور، تاکید کرد: اقشار مختلف مردم اعم از کارگران، معلمان، دانشجویان مطالبات به حقی دارند که باید مسئولان پاسخ قانع کننده به آنان بدهند.برخوردهای امنیتی و قضایی با مطالبات قانونی اقشار مختلف مردم چاره کار نیست و مسئولان ذی ربط باید در خصوص برخی اخبار نگران کننده از نحوه برخورد با فعالان صنفی شفاف سازی کنند. http://hadidnews.com/vdcjhyet.uqeavzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما