تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۱
دبیر انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی نسبت به وجود لوازم بهداشتی‌و‌آرایشی تقلبی و قاچاق با برچسب شبنم (سازمان صنعت، معدن و تجارت)، در بازار مصرفی کشور هشدار داد
به گزارش حدیدنیوز، حمید مقیمی به مهر گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و تغییرات مدیریتی که در حوزه گمرک و سازمان غذا و دارو صورت گرفته است، بازار لوازم آرایشی و بهداشتی نیز از التهاب چند ماهه گذشته فاصله گرفته و به یک آرامش نسبی رسیده است که انتظار می‌رود با برنامه‌های ۱۰۰ روز دولت، این وضعیت در ماه‌های آینده نیز بهتر شود.



وی در عین حال به مشکلات ترخیص کالا از گمرکات کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه هنوز شاهد بروکراسی اداری در مسیر ترخیص کالاها هستیم و این مسئله علاوه بر اینکه بازار داخلی را با کمبود عرضه مواجه می‌سازد، باعث می‌شود که هزینه تمام شده کالا بالا برود و قیمتها گران شود.



مقیمی با تاکید بر اینکه منتظر استقرار مدیران جدید در گمرک و سازمان غذا و دارو هستیم، تصریح کرد: روند ترخیص کالاهای بهداشتی و آرایشی از گمرکات هنوز با تاخیر انجام می‌شود که این وضعیت باعث عرضه کالاهای قاچاق در بازار داخلی می‌شود.



دبیر انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی در ادامه به وجود کالاهای سلامت محور با برچسب اصلی در سطح عرضه اشاره کرد و افزود: متاسفانه موازی کاری در الصاق برچسب شبنم و اصالت، باعث شده که شاهد عرضه کالاهای تقلبی و قاچاق با برچسب شبنم باشیم.



وی با تاکید بر اینکه برچسب اصالت سازمان غذا و دارو مورد تایید ماست و آن را قبول داریم، گفت: روند عجولانه استفاده از برچسب شبنم برای کالاهای سلامت محور، باعث شده تا شاهد کالاهای قاچاق و تقلبی در سطح عرضه باشیم. مقیمی با عنوان این مطلب که برچسب شبنم نیز به فروش می‌رسد، افزود: استفاده همزمان از برچسب شبنم و اصالت، باعث سردرگمی‌مصرف‌کننده شده است.



وی با اعلام اینکه کالاهای سلامت محور قاچاق و تقلبی در سطح عرضه خیلی زیاد قابل رصد نیست، گفت: در حال حاضر بیشترین مشکل واردکنندگان محصولات آرایشی‌و‌بهداشتی، در استفاده از برچسب شبنم است. چون برچسب اصالت که سازمان غذا و دارو آن را می‌دهد، مورد تایید ماست و هیچ مشکلی برای استفاده از آن نداریم.



دبیر انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی با عنوان این مطلب که از اردیبهشت ماه امسال به ما اعلام کرده‌اند برچسب شبنم نباید باشد، تاکید کرد: متاسفانه به رغم اینکه گفته‌اند نباید از برچسب شبنم بر روی کالاهای سلامت محور استفاده کنیم، اما همچنان شاهد سلیقه‌ای عمل کردن دستگاهها هستیم.



مقیمی با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد محصولات آرایشی وارداتی از کشورهای اروپایی اصل هستند، افزود: واردات کالاهای با کیفیت و استاندارد روز دنیا، باعث می‌شود که تولید کننده نیز راغب شود با این کالاها رقابت کند اما وقتی کالاهای تقلبی و بی‌کیفیت چینی وارد می‌کنیم، قطعا تولید کننده نیز انگیزه ای برای رقابت نخواهد داشت. چون قیمت کالاهای تقلبی و بی‌کیفیت به مراتب پایین تر از محصولات داخلی است و همین مسئله باعث از بین رفتن انگیزه تولید‌کننده و استفاده محصولات بی کیفیت می‌شود که می‌تواند سلامت مصرف‌کنندگان را نیز تهدید کند. http://hadidnews.com/vdcivqar.t1awv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما