تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۸
مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک گفت: در صورتی‌که در قرارداد اجاره ملک مسکونی، شرطی برای عدم بهره‌مندی مستأجر از تسهیلات تردد در محدوده‌های طرح ترافیک دیده نشده باشد، مالک حق استفاده از این تسهیلات را ندارد.
نکاتی که مالکان و مستأجران محدوده طرح ترافیک باید بدانند
به گزارش حدیدنیوز، عمار سعیدیانفر، درباره دستورالعمل تأیید درخواست‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در سال 98 توسط دفاتر خدمات الکترونیک شهر اظهارداشت: متقاضیان استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده  برای ساکنین محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا از جمله افرادی هستند که درخواست آنها باید در دفاتر خدمات الکترونیک شهر بررسی شود.
 
وی افزود:  ساکنین محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهر تهران مجاز هستند برای هر کد ملک مسکونی یک خودرو معرفی کنند و پس از تأیید محل سکونت و خودرو توسط یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر، می‌توانند صرفاً با خودروی دارای تاییدیه قبل از ساعت 8:30  از محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا خارج شده و بعد از ساعت 17 وارد محدوده های مذکور شوند.
 
 
مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک ادامه داد: در هر کد ملک مسکونی فقط یک خودرو قابل ثبت است. این تسهیلات شامل املاک تجاری و اداری نیست و مالک ملک مسکونی یا مالک خودرو،  بایدثبت نام حقیقی انجام  و سپس مالک ملک مسکونی شخصاً با سند مالکیت یا قولنامه و مبایعه نامه هالوگرام دار جهت تایید مراجعه کند.
 
وی بیان داشت: خودرو معرفی شده نیز می‌تواند به نام خود مالک ملک مسکونی، بستگان درجه اول شامل فرزند، همسر، پدر، مادر، خواهر و برادر آن باشد. درصورتی که شهروندی مالک چند ملک مسکونی و هم زمان چند خودرو باشد، فقط قادر خواهد بود یک ملک مسکونی و یک خودرو را جهت بهره مندی از تسهیالت ساکینن ثبت کرده و از دفاتر خدمات الکترونیک شهر تاییدیه اخذ کند.
 
سعیدیانفر خاطرنشان کرد: این فرد برای سایر املاک خود در صورتیکه خودرو ها به نام بستگان درجه اولش باشد برابر دستورالعمل قابل بررسی و تایید خواهد بود. همچنین در صورت اجاره ای بودن ملک مسکونی ، مستأجر باید ثبت نام حقیقی انجام و شخصاً با اجاره نامه منقضی نشده معتبر که در آن تاریخ پایان مدت اجاره به پایان نرسیده و با اطلاعات سامانه مطابقت داشته باشد جهت تایید مراجعه و خودرو معرفی شده نیز می‌تواند به نام خود مستاجر ملک مسکونی یا بستگان درجه اول ایشان باشد.
 
مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک گفت: اجاره نامه‌هایی که در پشت برگه اجاره نامه نسبت به تمدید مدت اجاره اقدام شده است قابل قبول و اجاره نامه‌های فاقد هولوگرام و کد رهگیری در صورت تحریر در برگه های مشاورین امالک نیز قابل قبول است.
 
وی بیان داشت: در صورتی‌که در قرارداد اجاره ملک مسکونی شرطی برای عدم بهره‌مندی مستأجر از تسهیلات تردد در محدوده‌های قید نشده باشد، مستأجر به عنوان ساکن ملک تا پایان مدت زمان اجاره، از تسهیلات تردد در محدوده‌ها بهره‌مند خواهد شد و مالک حق سلب این تسهیلات را تا پایان مدت اجاره یا فسخ دو طرفه اجاره ندارد.
 
سعیدیانفر بیان داشت: در صورتی که ملک مسکونی به‌صورت شش دانگ نباشد و بطور مثال به‌صورت یک دانگ، دو دانگ، سه دانگ و ... باشد، یکی از مالکین ملک مسکونی باید ثبت نام حقیقی کرده و شخصاً با سند مالکیت جهت تایید مراجعه کند و خودرو معرفی شده نیز می تواند به نام خود مالک ملک مسکونی، بستگان درجه اولشان باشد.
 
مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک خاطرنشان کرد: در صورت مراجعه سایر مالکین و اعتراض به استفاده شریک از تسهیالت مذکور، دفاتر می توانند بنا به درخواست یکی از مالکین تسهیالت مذکور را ابطال و برای مالک جایگزین تسهیلات مذکور را برابر دستورالعمل تایید کنند.
 
وی در خصوص املاک استیجاری گفت: این املاک به محض پایان مدت قرارداد اجاره که در زمان تأیید اطلاعات ساکنین در سامانه ثبت شده است، تسهیلات تخصیص یافته به کد ملک مذکور در پایان مدت اجاره به‌صورت خودکار جهت فراهم کردن امکان ثبت توسط مالک ملک مسکونی یا مستاجر جدید آزاد می‌شود.
 
وی بیان داشت: در صورت تغییر مالک یا مستأجر ملکی که از قبل تأیید شده است، دفاتر باید ضمن بررسی مدارک مالک و مستاجر قبلی، تاریخ قرارداد، مدارک مالک و مستأجر جدید را  نیز بررسی کرده و اقداماتی همچون عدم تأیید تسهیلات محل سکونت مالک یا مستأجر قبلی در سامانه پس از احراز و بررسی مدارک  و تأیید تسهیلات محل سکونت مالک یا مستأجر جدید ملک در سامانه پس از احراز را انجام دهند.
منبع: فارس http://hadidnews.com/vdcirzap.t1ayq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما