تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۷
جعفری دولت آبادی گفت: گزارشی که از میدان بهمن گرفتیم گفتند در تهران دیروز ۱۰۰۰ تن مرغ توزیع شده و مرغ الان اضافه آمده است.
عده‌ای سودجو مرغ را ۱۷ هزار تومان هم فروختند/ ۳۰ نفر از اخلالگرانی که در افزایش قیمت دخیل بودند را دستگیر کردیم
به گزارش حدیدنیوز، عباس جعفری دولت‌آبادی در گفت‌وگویی رادیویی با برنامه پارک شهر اقدامات دادستانی تهران در ایام نوروز سال ۹۸ و همچنین برنامه‌های پیش روی دادستانی در سال جدید را تشریح کرد.
 
دولت آبادی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های سیل زده  گفت: کارهای خوبی انجام شد و ما هم از همکاران خود و هم مردم تشکر می‌کنیم.
 
وی در پاسخ به اقدامات و الزامات قضایی در تولید ملی و شعار سال نیز اظهارداشت: مقام معظم رهبری امسال را به همین مبنا نامگذاری کردند، بیشترین تحرکات ما باید در سیستم اجرایی رخ دهد اما دستگاه‌های تقنینی و قضایی باید حمایت بیشتری از دستگاه های اجرایی کنند.
 
دادستان تهران افزود: به دلیل مشکلات در حوزه ارز و تحریم‌های رخ داده خود به خود مشکلاتی در حوزه تولید رخ داده به همین دلیل بانک‌ها و سیستم اجرایی کشور باید بروکراسی موجود را کاهش دهند.
 
جعفری دولت آبادی خاطرنشان کرد: در دستگاه قضایی ۲ مورد پرونده اقتصادی داشتیم که باید تلاش می شد که همزمان با رسیدگکی به آن پرونده از توقف فعالیت آن جلوگیری نشود.
 
وی گفت: یکی از این پرونده ها نیشکر هفت تپه بود که به دلیل اینکه تولید نخوابد باید همه تلاشمان را معوف می کردیم.
 
دادستان تهران افزود: در برخی پرونده‌ها گفتیم که ما مشکلی با افتتاح کارخانه‌ها نداریم. در مریوان و شهرهیا کردستان مشغول کار هستند بنابراین سیاست دستگاه قضایی کمک به ادامه تولید و اشتغال و حفظ کارگران در محیط کاری است.
 
جعفری دولت آبادی اظهارداشت: ما در جلسه یک سوال اساسی از مسئول سازمان حمایت کردیم و گفتیم مرغ را دولت چند قیمت گذاری کرده گفتند ۱۱.۵۰۰ گفتیم چند می‌خرند گفتند ۷ هزار و ۲۰۰ ، اما متاسفانه عده‌ای سودجو در میدان بهمن مرغ را ۱۷ هزار تومان هم فروختند.
 
وی ادامه داد: نامه کتبی برای ما نوشتند که قیمت مرغ ۱۱.۵۰۰ تومان است و ما نیروهای خود را در میدان بهمن مستقر کردیم. به ما گلایه کردند که چرا قیمت می‌گذارید؟ ما گفتیم دولت قیمت داده و ما از حقوق عمومی حمایت می‌کنیم. به چه دلیلی مرغ را ۱۷، ۱۴، ۱۶ و ۱۸ هزار تومان می‌فروشند؟
 
دادستان تهران گفت: ۳۰ نفر از خلافکارانی که در افزایش قیمت دخیل بودند و عامل تحریک بازار بودند را دستگیر کردیم و این فتنه خوابید چون اینها بودند که مرغ را به کشتارگاه می‌بردند و آنجا ۱۱.۵۰۰ می‌دادند.
 
وی ادامه داد: آنها می‌خواستند با قیمت بالای مرغ بگویند که دادستان برای خودش گفته، دولت هم همکاری کرد. من دیروز گزارشی دیدم که مرغ روی دست اینها باد کرده و نمی‌توانند گرانتر از ۱۱.۵۰۰ تومان بفروشند. البته یک روابطی هم در بین اینها بوده و گزارشی که از میدان بهمن گرفتیم گفتند در تهران دیروز ۱۰۰۰ تن مرغ توزیع شده و مرغ الان اضافه آمده است.
 
جعفری دولت آبادی تصریح کرد: عده‌ای رانت خوار میدان بهمن را الگویی برای احتکار و گرانفروشی تبدیل کرده بودند و ما گفتیم اگر تمکین نکنید از ما در میدان بهمن را می‌بندیم و مردم بدانند ما اگر قیمت دادیم قیمت دادستانی نبوده و قیمت دولت بوده، ما به دولت گفتیم یا قیمت ندهید یا روی آن قیمت بیاستید.
 
جعفری‌دولت‌آبادی درباره سیل و حوادث پس از آن گفت: این حوادث طبیعی در تمام کشورها رخ می‌دهد و نباید به این تهدیدات طبیعی وجهه سیاسی دهیم. الان به اجماع ملی و همدلی نیاز داریم و نباید آلام مردم را به دو قطبی قومی، فرهنگی و سیاسی تبدیل کنیم. باید این وضعیت را به فرصت تبدیل کنیم و نگذاریم سیاست بر این اوضاع چنبره بزند. مردم از ابتدای انقلاب نشان داده‌اند که در بحران‌ها پشت هم می‌ایستند. رئیس قوه قضاییه هم دیروز تأکید کردند که فعلا باید بر امداد و نجات و همدلی و کمک متمرکز شویم، پس از فراغت، به آسیب‌شناسی بپردازیم.
 
دادستان تهران درباره پرونده دکل نفتی و اینکه بحث ردمال در حکم نیامده است گفت: این پرونده در سال 91 با 6 متهم تشکیل شد که دو متهم آن از جمله آقای طباطبایی خارج از کشور بودند. اینها چندین نوع معامله در خارج از کشور کرده بودند تا دکل را به ایران بیاورند. هنوز حکم ابلاغ نشده است و من هم هنوز حکم را ندیده‌ام اما اگر مجازات درنظر گرفته شده متناسب با اتهام نباشد، قطعا اعتراض می‌کنم. اینکه حکم صادر شده خودش یک گام به جلو است چون پرونده‌ای است که سالها از ما وقت گرفته بود. دادگاه استقلال کامل در رسیدگی دارد و قانون گفته دادستانی هم فقط می‌تواند اعتراض کند.
 
بعد از انتصاب سرپرست جدید مدیرعامل برج میلاد، بحث‌هایی درباره سابقه سیاسی وی و نامه‌ او به اوباما گفت: دستگاه‌های نظارتی گزارشی در این زمینه به دادستانی نفرستاده‌اند. ما هم در رسانه‌ها با این واکنش‌ها مواجه بودیم. برخی مسئولان شهری حمایت مطلقی از این فرد کرده‌اند، دادستانی هم از نهادهای نظارتی خواسته‌ایم گزارشی ارائه دهند.
 
وی درباره یک جمعیت مثلا خیریه که خروجی گزارش‌های آن در مناطق سیل‌زده مورد پسند ضدانقلاب هم قرار گرفته است گفت: هر حادثه‌ مهمی در کشور رخ دهد شما قطعا تلاش دشمن برای بهره‌برداری از آن و ضربه به نظام و ناامید کردن مردم و فاصله انداختن بین مردم و نظام را خواهید دید. وقتی مسئولان نظام در مناطق سیل‌زده هستند چرا باید در زمین دشمن بازی شود و مردم را ناامید کرد. امروز آمریکا دهانش را باز کرده نظام اسلامی را ببلعد، آن‌وقت برخی در کشور در راستای ناامیدی مردم حرکت می‌کنند. ما از رسانه‌ها توقع نداریم کشور را کشور گل و بلبل نشان دهند اما حق هم ندارند دروغ بگویند و شایعه‌پراکنی کنند. قطعا با شایعه‌سازی سازمان‌یافته برخورد می‌کنیم. روزنامه‌ها و سایر رسانه‌ها دقت کنند و مراقب رفتارشان باشند. 
 
دادستان تهران گفت: در سال گذشته آمار بسیار خوبی در عفو و مرخصی‌ها داشتیم؛ در استان تهران حدود 20 هزار نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات شدند.
منبع: فارس http://hadidnews.com/vdciqzap.t1ayr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما