تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۹
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خبر داد

آزادسازی قیمت بلیط هواپیما به صورت پایلوت در ۲ مسیر

به صورت پایلوت تا پایان سال قیمت دو مسیر هوایی همزمان با متنوع سازی آزاد می‌شود.
آزادسازی قیمت بلیط هواپیما به صورت پایلوت در ۲ مسیر
به گزارش حدیدنیوز‏، علی‌محمد نوریان در حاشیه برگزاری همایش حمل و نقل چندوجهی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه باید در سال سوم آزادسازی قیمت بلیط هواپیما انجام می‌شد اما با توجه به اینکه تنوع سازی قیمت‌ها به عنوان گام نخست انجام نشده دولت طرحی را برای اجرای برنامه پایلوت تنوع سازی و آزادسازی قیمت‌ها را در دستور کار دارد.

وی تصریح کرد: البته از یک سال و نیم گذشته تنوع سازی قیمت‌ها از سوی برخی ایرلاین‌ها انجام شده و در این راستا طرح پایلوت آزادسازی قیمت با بررسی ۸ مسیر در حال انجام است که تاپایان سال قیمت بلیت دو مسیر هوایی آزاد می‌شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اولویت ما برای ازادسازی قیمت‌ها مسیرهای جدید است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال بخشی از برنامه متنوع سازی و آزادسازی را اجرایی کنیم.

نوریان در پاسخ به پرسش مبنی براینکه آیا دولت عزمی برای اجرای تکلیف قانونی برنامه پنجم توسعه در خصوص آزادسازی قیمت بلیت هواپیما دارد، گفت: برای اجرای این برنامه کمیته‌ای در سازمان هواپیمایی کشوری با حضور همه شرکت‌های هواپیمایی بخش خصوصی و بخش دولتی تشکیل شده که در خصوص تنوع سازی قیمت بلیط هواپیما به مرحله نهایی رسیده است.

نوریان با بیان اینکه در بخش آزادسازی قیمت بلیط هواپیما نیز ۸ مسیر هوایی در دست بررسی است که تا پایان سال دو مسیر هوایی آزادسازی می‌شود، گفت: آزادسازی قیمت‌ها به معنای گران شدن بلیت نیست. در حال حاضر این برنامه از سوی آژانس‌ها به صورت غیررسمی انجام می‌شود به طوری که برخی مسیرهای هوایی در پیک سفر قیمت‌های بالاتری دارد و در غیرپیک تا ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان کمتر هر بلیت فروخته می‌شود.

وی همچنین در رابطه با ارتقای سطح خدمات هوایی نیز گفت: با توجه به تحریم‌ها ۷۰ تا ۸۰ درصد ناوگان هوایی کشور فرسوده است که با توجه به توافقات ژنو برنامه جامعی برای خرید هواپیما و ورود قطعات داریم.

نوریان با تأکید براینکه ارتقای سطح خدمات هوایی یکی از خواسته‌های اصلی مردم است، اظهار کرد: از اقدامات اولیه برای واردات قطعات هواپیما را انجام داده‌ایم که در مرحله اول توافق ژنو اجرایی خواهد شد.

اطلاعات بیشتر در: http://www.eranico.com/fa/content/۲۰۵۲۶/%d۸%a۲%d۸%b۲%d۸%a۷%d۸%af%d۸%b۳%d۸%a۷%d۸%b۲%db%۸c-%d۹%۸۲%db%۸c%d۹%۸۵%d۸%aa-%d۸%a۸%d۹%۸۴%db%۸c%d۸%b۷-%d۹%۸۷%d۹%۸۸%d۸%a۷%d۹%be%db%۸c%d۹%۸۵%d۸%a۷-%d۸%a۸%d۹%۸۷-%d۸%b۵%d۹%۸۸%d۸%b۱%d۸%aa-%d۹%be%d۸%a۷%db%۸c%d۹%۸۴%d۹%۸۸%d۸%aa-%d۸%af%d۸%b۱-%db%b۲-%d۹%۸۵%d۸%b۳%db%۸c%d۸%b۱-%d۸%aa%d۸%a۷-%d۹%be%d۸%a۷%db%۸c%d۸%a۷%d۹%۸۶-%d۸%b۳%d۸%a۷%d۹%۸۴#ixzz۲tNPYWFEP
منبع این مطلب سایت ارانیکو می باشد.
http://hadidnews.com/vdchi-ni.23n6vdftt2.html
منبع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما