تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۴
بمب‌های شیمیایی که عراق در جنگ علیه ایران استفاده کرد را آلمانی‌ها ساختند؛ داروهای اصلی مصدومان بمب‌های شیمیایی نیز آلمانی است؛ داروهایی گران که این ‌روزها به‌ راحتی در داروخانه‌ها پیدا نمی‌شود.
نفس‌هایم را دریابید! من یک جانباز شیمیایی هستم
به گزارش سرویس وبلاگستان حدیدنیوز، غلام دلشاد جانباز ۷۰ درصد در وبلاگ مظلومین شیمیایی ایران نوشت:

از تنگی نفس جانبازان چه ‌کسی خبر دارد؟ نفس‌هایم را دریابید من یک جانباز شیمیایی هستم؛ بمب‌های شیمیایی که عراق در جنگ علیه ایران استفاده کرد را آلمانی‌ها ساختند؛ داروهای اصلی مصدومان بمب‌های شیمیایی نیز آلمانی است؛ داروهایی گران که این ‌روزها به‌ راحتی در داروخانه‌ها پیدا نمی‌شود.

بعضی‌ها که شانس می‌آورند یا رابطه و آشنایی در بازار دارو دارند می‌توانند داروهای آلمانی خریداری کنند و آنها که ندارند باید با داروهای پاکستانی، هندی و چینی که عوارضشان، خود یک بیماری جدید و عذاب‌آور است سر کنند.

*آیا ما حق داریم از داروهای اصل استفاده کنیم؟

محمود قائمی یکی از جانبازان ۷۰درصد شیمیایی درباره مشکلاتش در تهیه دارو گفت: سال ۹۱ با تمام مشکلاتش به پایان رسید و در آستانه سال ۹۲ باید دید با تشکیل فراکسیون مجلس ایثارگری آیا صدای مظلومیت جانبازان شیمیایی خردلی می‌شود یا به تحقق می رسد؛ آیا ما حق داریم برای راحت نفس کشیدن از داروهای اصلی استفاده کنیم؟

مدتی است بنیاد شهید و امور ایثارگران داروهای من را خودش تهیه می‌کند اما من باید بعد از ویزیت پزشک لیست داروها را برای تأیید به شرکت بیمه ببرم؛ درصورت تأیید بیمه، بنیاد شهید و امور ایثارگران از دو داروخانه‌ای که در تهران طرف قرارداد هستند داروها را تهیه می‌کند؛ تعداد داروخانه‌ها بیشتر از این بود ولی از آنجا که بیمه بدهی‌های قبلی خود به داروخانه‌ها را پرداخت نکرده است، بسیاری از آنها قرارداد خود را با بیمه‌ها لغو کرده‌اند.

روندی که گفته شد، مستلزم ۳ الی ۴ روز دوندگی است؛ پس از آن باید دید آیا داروخانه همه داروهای ما را دارد یا نه؛ درصورتی که نداشت باید برای جایگزین‌کردن آن دوباره به پزشک مراجعه کرد و باز دوباره این مراحل را طی کرد.

وی با اشاره به اینکه یک جانباز ۷۰درصد شیمیایی با دشواری‌های زیادی در رفت ‌و آمد و تنفس در شهر آلوده دست به گریبان است، افزود: داروهایی مثل اسپری سروتاید و سیمبیکورت آلمانی هستند که تازگی‌ها در داروخانه‌ها پیدا نمی‌شوند به همین دلیل پزشکان مجبورند داروهای مشابه هندی و پاکستانی که حنجره را تخریب می‌کند تجویز کنند.

* داروهای موجود عوارض دارد

یکی دیگر از جانبازان شیمیایی در تشریح مشکلات خود بیان کرد: بیمه همان فرانشیز داروهای معمولی را برای داروهای جانبازان شیمیایی پرداخت می‌کند و این در حالی است که اکثر داروهای جانبازان، خارجی بوده و تحت پوشش بیمه نیستند و قیمت بالایی دارند؛ بسیاری از این داروها این روزها در داروخانه‌ها پیدا نمی‌شوند بنابراین پزشکان مجبورند با داروهای موجود بیمارانشان را ویزیت کنند که عوارض زیادی دارند. http://hadidnews.com/vdch6knz.23nw-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

جانباز اعصاب و روان
ما هم همین مشکل را داریم داروی خارجی نیست و گران قیمت متاسفم برای همه عدالت کجاست رحم و مروت جه شد کاش امام ره زنده بودند و بجه.هایشان را میدیدند اقسوس؟؟؟
آشنا
عزيزم شما گوشت دم توپ بوديد بايد ميرفتيد الان كه مونديد سرباريد. سروران اين ملت هديه تهراني‌ها و گلزارها هستند آنهايند كه با بذل و بخشش هاي بي حساب به حج مي‌روند و تور سرتاسرس اروپا كه هيچ جهانگردي از جيب ملت ميروند. آنها سروان ما هستند و بازيكنان فوتباليست ما كه حقوق پايه‌شان كمتر از ميليارد نيست. سروان ما امثال فرهادي و گلشيفته هستند سروان ما ولاسكو و كي روش هستند سروان ما ...
شما سرباريد. سرباريد و چه بهتر كه مي مرديد نه شهيد ميشديد و ما پاركي جاده‌اي خياباني كوچه‌اي چيزي به نامتان مي كرديم و بعد هم كم كم عوضش مي كرديم با فرشته و بهاره و الناز و مهناز و....
شما بايد مي مرديد ببخشيد شهيد مي شديد.
جانباز اعصاب و روان
سپاسگزارم از سایت خوب و پرسنل دلسوز .سپاسگزارم
زنده باد .داروهای جانبازان وبیماران خاص بایدرایگان وازنوع عالی باشد
سلام برادر عزیزم
من هم یک جانبازم ولی حالا جانبازی کیلویی چند؟؟؟!!! آ« فراکسیون و بنیاد و غیره فقط محل در آمدی عده ای کارمند است نه محل رفع مشکلات من و شما . برای کم شنوایی گوشم سمعکی تجویز کردند که فقط 2 میلیون تومان قیمت داشت ( یک پنجاهم قرارداد فلان بازیکن و مربی ) اما اداره محل کارم گفت فقط 370 هزار تومان می دهد ( مثلا هزینه درمان جانبازان رایگان است ) و بنیاد هم گفت هیچ !!!