تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۸
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی با اشاره به اینکه ۷۰ کانتینر گوشت وارداتی تنظیم بازار به دلیل عدم تسویه ارزی مشمول قانون متروکه شده است، گفت:‌ از تحویل این محموله خودداری کردیم.
متروکه شدن ۷۰ کانتینر گوشت تنظیم بازاری
به گزارش حدیدنیوز، جمشید قسوریان جهرمی مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، در خصوص شایعه فروش گوشت‌های تنظیم بازاری توسط سازمان اموال تملیکی اظهار داشت: ‌در جلسه ستاد تنظیم بازار به مسئولان گفتم که گوشت‌های وارداتی متروکه شده برای تنظیم بازار را به سازمان اموال تملیکی ندهید. این گوشت‌ها مورد نیاز جامعه و مردم است و باید شرایط آن خارج از متروکه شدن باشد.
 
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در مورد اینکه چرا گوشت‌های وارداتی تنظیم بازار متروکه شده است‌، گفت: با توجه به اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی این گوشت‌ها تأمین شده اما پول آن به دست فروشنده نرسیده است و چون امکان تسویه ارز وجود نداشته نمی‌توان از گمرک ترخیص کرد بنابر این بیش از ۲ ماه اگر کالایی در مناطق آزاد و ویژه بماند خود به خود مشمول قانون متروکه می‌شود.
 
وی ادامه داد: سازمان از متروکه کردن گوشت‌های تنظیم بازاری خودداری کرده است و این موضوع را به مسئولان ستاد تنظیم بازار نیز گفتیم.
 
قسوریان جهرمی با اشاره به اینکه به مسئولان ستاد تنظیم بازار پیشنهاد شد قانون متروکه برای کالاهای اساسی که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کنند برداشته شود، عنوان کرد: در شرایط تحریمی و با توجه به محدودیت‌ها برای کالاهایی که ارز دولتی دریافت می‌کنند، نباید برخی مقررات دست و پاگیر شده و باید با توجه به شرایط تصمیم‌گیری شود.
 
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اضافه کرد: بالغ بر ۶۰ تا ۷۰ کانتینر گوشت وارداتی تنظیم بازار تحویل سازمان اموال تملیکی شد و اعلام کردیم که باید شرایط ترخیص آنها هر چه زودتر فراهم شود و در پروسه کالای متروکه قرار نگیرد. این گوشت‌ها و این محموله از گمرک شهید رجایی بندرعباس وارد کشور شده‌اند.
 
گفته می‌شود کانتینرهای محموله گوشت وارداتی ۲۰ فوت هستند که حدود ۱۷.۵ تن ظرفیت دارند که اگر در ۷۰ کانتینر ضرب شود بالغ بر ۱۲۲۵ تن گوشت بلاتکلیف مانده است http://hadidnews.com/vdcfjydm.w6deyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما