تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۱
بنزین سوپر در جایگاه های کشور کمیاب شد که علت این امر ترکیب بنزین سوپر با بنزین معمولی برای بالابردن عدد اکتان بنزین معمولی است.
بنزین سوپر در جایگاه‌ها کمیاب شد/ ترکیب با بنزین معمولی برای ارتقاء اکتان
به گزارش حدیدنیوز، از اواخر سال گذشته عرضه بنزین سوپر در جایگاه های کشور کم شد به طوری که برخی از دارندگان خودرو نسبت به این موضوع گلایه‌مند بودند.
 
با شروع سفرهای نوروزی نیز همچنان این مشکل وجود داشت به طوری که در برخی از شهرهای مسافر پذیر از جمله مشهد مقدس و برخی از شهرهای شمالی کشور نیز بنزین سوپر به ندرت در جایگاه های این شهر ها یافت شد و از این بابت نیز تماس های متعددی از سوی شهروندان برای پیگیری این موضوع با خبرگزاری فارس گرفته شد.
 
این گزارش اضافه می کند با اتمام سفرهای نوروزی هنوز مشکل کمبود بنزین سوپر در بسیاری از جایگاه های عرضه سوخت وجود دارد به طوری که این مشکل نیز در تهران تشدید شده است.
 
برای برای پیگیری این موضوع به چند جایگاه عرضه سوخت در سطح شهر تهران رفتیم که با جواب " بنزین سوپر نیست " مواجه شدیم.
 
در همین رابطه یک مقام مسئول در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی به خبرنگار فارس گفت: بنزین سوپر دارای اکتان 95 است به همین دلیل متقاضیان این نوع بنزین اکثرا دارندگان خودروهای خارجی هستند که نیازمند بنزین با اکتان بالا هستند.
 
وی ادامه داد: پس از آنکه بحث تولید بنزین اصلاحی در کشور آغاز شد بنزین تولیدی با اکتان بالا با بنزین معمولی ترکیب شد تا حداقل اکتان بنزین از 87 به بیش از 90 برسد به همین دلیل بنزین سوپر در کشور کمیاب شده است.
 
این منبع آگاه خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد بنزین سوپر به طور جداگانه عرضه شود طبیعتا حجم بنزین اصلاحی تولید شده کاهش خواهد یافت و مشکلات متعددی را ایجاد خواهد کرد.
 
این گزارش حاکی است بیشتر دارندگان خودروهای خارجی برای آنکه بتوانند از بنزین اصلاحی استفاده کنند باید درکنارش از مکمل های بنزین استفاده کنند به همین دلیل بیشتر جایگاه های عرضه سوخت در سطح شهر اقدام به عرضه مکمل های بنزین به عنوان اکتان افزا می کنند.
 
اخیرا مسئولان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و اعلام کرده اند: شرکت ملی پخش به همه جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی کشور، اعم از شرکتی و اختصاصی به صراحت اعلام کرده که فروش مکمل ها، خارج از قوانین این شرکت است.
 
بنابراین در صورت مشاهده فروش و عرضه مکمل ها به عناوین مختلف، با جایگاه مربوط برخورد و به طور قطع این مسئله در امتیاز دهی به آن اثرگذار خواهد شد. http://hadidnews.com/vdcf1vdm.w6d0vagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما