تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۰
وقوع حادثه آتش سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو تهران آسیب های گسترده جانی و مالی به همراه داشت که حل آن، توجه ویژه مسئولان کشور را طلب می کند.
چند نفر در حادثه پلاسکو بیکار شدند؟
به گزارش حدیدنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وقوع حادثه آتش سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو تهران و میزان خسارت های وارد شده بواسطه ازبین رفتن اجناس تولیدی ها وفروشگاه‌های این ساختمان وبیمه نبودن تعداد زیادی از این واحدها از بعد اقتصادی نگرانی های بسیاری را در بین مالکان سرقفلی ها وکاسبان ایجاد کرده است.

علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: براساس آمار بیمه  از 3000نفر فعالان ساختمان پلاسکو  حدود2200 نفر کارگر بوده اند که بعد ازوقوع این حادثه شغل خود را از دست داده‌اند.

وی همچنین بیان کرد:  حدود 64درصد از واحدهای تخریب شده مربوط به اتحادیه پیراهن دوزان بوده و همین امر بیشترین ضرر را متوجه این صنف کرده و مابقی زیان دیدگان از اصناف پوشاک، خیاطان، کفاشان و کشبافان بوده اند ومیزان خسارت ها تا به حال حدود 1500 میلیارد تومان تخمین زده شده است.

رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به بحث بیمه خسارت دیدگان، تصریح کرد:از جهت تامین اعتبار سرقفلی ها نگرانی وجود ندارد و مشکل اصلی مربوط به بیمه سرمایه های داخل پلاسکو است.

وی ادامه داد: بیشتر واحدهای پلاسکو در باره بیمه کوتاهی کرده و یا عده ای که بیمه بوده اند، اقدام به کم اظهاری کرده اند و این امر موجب شده تا حادثه پلاسکو زیان گسترده ای را متوجه تولیدکنندگان کند.

فاضلی ابراز امیدواری کرد:باتشکیل جلساتی با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و وزارت صنایع بتوانیم تاحد امکان جبران خسارت واحدهای فعال تجاری پلاسکو را بنماییم.

402 واحد صنفی فعال در پلاسکو عضو اتحادیه پیراهن دوزان بودند

جواد درودیان رییس اتحادیه پیراهن دوزان،در ادامه بحث بی کاری کارگران تولیدی های پلاسکو به خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:402 واحد صنفی فعال در پلاسکو از اعضای اتحادیه پیراهن دوزان بودند و برآورد دقیق بیکاران حاصل از این اتفاق به راحتی امکان پذیر نیست.

وی در ادامه افزود: در سال های گذشته بیشتر کارگاههای تولیدی واقع در پلاسکو به دلایلی از جمله گرانی سرقفلی به اطراف تهران منتقل شدند و بیشتر واحدهای فروش در این ساختمان تمرکز داشتند از این روی شاید تعداد کارگران بیکارشده ای که در خود ساختمان مشغول به فعالیت بودند، زیاد نباشد اما به دلیل از بین رفتن زمینه فروش،بسیاری از کارگران پیراهن دوزی در کارگاههای تهران بیکار خواهند شد.

درودیان با اشاره به جلسه مشترک اتحادیه پیراهن دوزان در روز یکشنبه اعلام کرد:دراین جلسه هر یک از صاحبان واحدهای پیراهن دوزی میزان خسارات وارده و تعداد کارگران وشرایط بیمه سرمایه خود را اعلام کرده و ما نیز براساس اطلاعات و آمارهای گذشته اظهارات آنها را راستی آزمایی خواهیم کرد.

وی در خصوص وضعیت بیمه شدگان واحدهای فعال در پلاسکو،گفت: تنها 100 واحد از پیراهن دوزان مستقر در این ساختمان بیمه بوده اند ودر مورد جبران خسارت مابقی باید بعد از جلسات مشترک با سازمان بیمه و وزارت صنعت تصمیم گرفته شود.

40 کارگر خیاطی در پلاسکو بیکار شدند

حبیب طهماسبی نیک رییس اتحادیه خیاطان کشور در رابطه با بیکاری کارگران خیاطی های پلاسکوبه خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: حدود 10عضو اتحادیه خیاطان در پلاسکو درحال فعالیت بودند وبر اساس آمار تخمین زده شده 40 کارگر خیاطی بیکار شده اند.

وی تصریح کرد: کارگروه تخصصی در اتحادیه خیاطان تشکیل شده و با تشکیل جلساتی با کارفرمایان فعال پلاسکو میزان خسارت وارده وکارگران بیکار شده را بسنجیم، در حال حاضر به طور تقریبی میزان خسارت وارده به واحدهای تولیدی خیاطی در ساختمان پلاسکو حدود 700میلیون تا یک میلیارد تومان برآورد شده است.

طهماسبی نیک همچنین بیان کرد: کمتر از ده درصد واحدهای خیاطی فعال درپلاسکو بیمه بوده اند ومسئله مهم در حال حاضر این است که مسولان بتوانند مکان جدیدی برای استقرار متمرکز اصناف فراهم کنند.

وی در پایان تاکید کرد:بطورحتم تمام خسارت ها توسط بیمه قابل پرداخت نیست،اما توجه مسئولین می تواند جبران کننده بخشی از آسیب ها باشد. http://hadidnews.com/vdcdxj0s.yt0o56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما