تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۲
سازمان ملل فاز جدید از خصومت علیه دولت سوریه را به راه انداخته است.
گزارش بازرسان شیمیایی درباره حمله سوریه جای بحث ندارد
پس از آن که جنگ لفظی میان مقامات روسیه و آمریکا بر سر بحران سوریه بالا گرفته است سازمان ملل فاز جدید از خصومت علیه دولت سوریه را به راه انداخته است.

به گزارش حدیدنیوز به نقل از سراج۲۴، رویترز در گزارشی نوشت سازمان ملل با حمایت از گزارش بازرسان تسلیحات شیمیایی این سازمان که روسیه آن را جانبدارانه توصیف کرده بود، عنوان داشت، این گزارش جای بحث ندارد.

«سازمان ملل» از گزارش کارشناسان تسلیحات شیمیایی این سازمان که روسیه آن را جانبدارانه توصیف کرده بود، دفاع کرد و گفت: «در مورد نتایج به دست آمده درباره کاربرد موشک‌های حامل گاز سازین در حمله ۲۱ آگوست [۳۰ مرداد ماه] سوریه، جای بحث وجود ندارد».
«مارتین نسیرکی» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: «اطلاعات این گزارش قطعی است و جای بحث ندارد».
نسیرکی افزود: «این (گزارش) خود سخن می‌گوید و در واقع گزارشی عینی درباره این حادثه خاص است».


معلم: بازرسان سازمان ملل به مدارک دولت سوریه توجه کافی نکرده‌اند

از سوی دیگر وزیر خارجه سوریه از عدم توجه کافی بازرسان سازمان ملل به مدارک ارائه شده توسط سازمان‌های دولتی مبنی بر اسفتاده شورشیان از تسلیحات شیمیایی انتقاد کرد.


به گزارش رویترز، وزیر خارجه سوریه از عدم توجه کافی بازرسان سازمان ملل به مدارک ارائه شده توسط سازمان‌های دولتی مبنی بر اسفتاده شورشیان از تسلیحات شیمیایی انتقاد کرد.
سرگئی ریابکف معاون وزیر خارجه روسیه که در دمشق به سر می‌برد، اعلام کرد، دولت سوریه مدارک و اسناد جدیدی به ما تحویل داده و گفته شده است که این مدارک نشان می‌دهد مخالفان مسلح در حمله شیمیایی ۲۱ آگوست در منطقه غوطه شرقی واقع در حومه دمشق دست داشتند.
وی در ادامه گفت: این مدارک حقیقی هستند و به‌تازگی به دست ما رسیده است و ما نیاز داریم که این مدارک را مورد ارزیابی قرار دهیم.
غرب و مخالفان دولت سوریه عامل این حمله می‌دانند، اما دمشق ضمن رد این اتهامات، اعلام کرده است، شورشیان مسلح برای تحریک جامعه بین‌الملل دست به این اقدام زده‌اند.




فرانسه: گزارش کارشناسان سازمان ملل درباره سوریه واقعی است


وزیر خارجه فرانسه امروز (چهارشنبه) مدعی شد، هیچ کسی نمی‌‌تواند واقعی بودن گزارش کارشناسان تسلیحات شیمیایی سازمان ملل را مورد شک و تردید قرار دهد.
به گزارش ریانووستی، "لوران فابیوس" وزیر خارجه فرانسه امروز (چهارشنبه) مدعی شد، هیچ کسی نمی‌‌تواند واقعی بودن گزارش کارشناسان تسلیحات شیمیایی سازمان ملل را مورد شک و تردید قرار دهد.
این اظهارات فابیوس در واکنش به اظهارات "سرگی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه صورت گرفته است. این مقام روسی امروز خاطر نشان کرد که مسکو بخاطر ماهیت سیاسی و مغرضانه نتیجه گیری های بازرسان سازمان ملل در خصوص سوریه دلسرد شده است.
بازرسان سازمان ملل روز دوشنبه تایید کردند که از سلاح شیمیایی در ۲۱ آگوست در حومه شرقی دمشق استفاده شده است.
غرب و مخالفان دولت سوریه عامل این حمله می‌دانند، اما دمشق ضمن رد این اتهامات، اعلام کرده است، شورشیان مسلح برای تحریک جامعه بین‌الملل دست به این اقدام زده‌اند.


پارلمان عربی، ‌جامعه جهانی را مسئول اوضاع کنونی سوریه دانست

رئیس پارلمان عربی، روز چهارشنبه، جامعه جهانی را مسئول شکست تلاش ها برای دستیابی به راهکاری برای بحران سوریه با گذشت بیش از دو سال و نیم از زمان آغاز آن، معرفی کرد.


به گزارش خبرگزاری آلمان، «احمد محمد الجروان» رئیس پارلمان عربی در سخنانی گفت:« جامعه جهانی مسئول شکست تلاش های برای تحقق راه حلی برای بحران سوریه است که بیش از دو و نیم سال از زمان آغاز آن گذشته است.»
الجروان که این اظهارات را پیش از ترک قاهره به مقصد دبی در پایان سفری یک هفته ای بیان کرد، افزود:«‌کمیسیون امور سیاست خارجی و امنیت ملی در پارلمان عربی سه موضوع مهم را بررسی کرد که مسئله فلسطین به عنوان مسئله شماره یک امت عربی و اسلامی در صدر آن قرار داشت.»
رئیس پارلمان عربی با تمجید از پادشاه عربستان سعودی به خاطر اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار به حمایت از ملت فلسطین، از اتحادیه عرب خواست تلاش بیشتری برای کمک به آرمان فلسطین انجام دهد.
وی اضافه کرد:« عراق، موضوع دوم بود و پارلمان عربی خشونت و تروریسم و انفجارها و کشتار بی گناهان عراقی را محکوم می کند.»
طبق گفته الجروان، سومین مسئله بررسی شده در پارلمان عربی بحران سوریه بود و پارلمان عربی بر یکپارچگی سوریه و مبارزه با تروریسم و مقابله با کشتار مردم سوریه و استفاده از سلاح شیمیایی در این کشور تأکید کرده است. http://hadidnews.com/vdccpmqi.2bqp08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما