تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۵
همزمان با تشدید درگیری ها در قدس و سایر شهرهای فلسطینی اسرائیل اعلام کرد 300 هزار واحد مسکونی جدید در شهرک های یهودی نشین در شهر اشغالی قدس شرقی احداث خواهد شد.
طرح یهودی سازی کامل قدس اشغالی
به گزارش حدیدنیوز، همزمان با تشدید درگیری ها در قدس و سایر شهرهای فلسطینی اسرائیل اعلام کرد 300 هزار واحد مسکونی جدید در شهرک های یهودی نشین در شهر اشغالی قدس شرقی احداث خواهد شد. بنابر این گزارش، یواف گالانت، وزیر مسکن و عمران اسرائیل از ساخت 300 هزار واحد مسکونی جدید در شهرک های یهودی نشین در شهر اشغالی قدس شرقی خبر داد.
 
به گزارش شبکه تلویزیونی 10 اسرائیل به نقل از گالانت این پروژه تحت عنوان «احداث واحدهای مسکونی در قدس، پایتخت اسرائیل» راه اندازی شده و اطلاعات بیشتری از مکان ساخت این واحدها ارائه نشده است. براساس این خبر، پروژه مذکور بخشی از طرح « قدس بزرگ» که پیش از این از سوی دولت اسرائیل و با هدف ضمیمه کردن شهرک های یهودی نشین واقع در قدس شرقی اشغالی و حومه آن به قدس اعلام شده بود، است.
 
اظهارات گالانت تنها سه هفته پس از به رسمیت شناختن قدس به عنوان « پایتخت اسرائیل» از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا جالب توجه است. دولت اسرائیل به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو نیز چهارشنبه گذشته از اسکان 10 هزار یهودی در منطقه کرانه باختری رود اردن و احداث 3 شهرک یهودی نشین جدید خبر داد.
 
دولت نتانیاهو اخیرا فعالیت های عمرانی و شهرک سازی در کرانه باختری و قدس شرقی را تسریع کرده است. گفته می شود اسرائیل از 1967 تاکنون در کرانه باختری 131، در قدس شرقی 10 و در تپه های کرانه باختری 116 شهرک یهودی نشین دارد. در شهرک های کرانه باختری نیم میلیون و در بخش شرقی قدس 220 هزار شهرک نشین زندگی می کنند. قرار است شمار آنها در کرانه باختری به یک میلیون نفر افزایش یابد.
 
منبع:اعلام الحربی
ارسال به تلگرام
  http://hadidnews.com/vdcc11q1.2bqe48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما