تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۰
هاشمی رفسنجانی که در سال 1368 به عنوان رئیس جمهور برگزیده شد، در شب اولین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) برای مردم رفسنجان که به دیدارش آمده بودند سخنرانی می کند و روز بعد به مراسم می رود.
رفسنجانی در اولین سال ارتحال امام کجا بود؟

به گزارش حدید نیوز، آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات 14 خرداد 1369، خاطره ای از اولین سالگرد ارتحال امام (ره) و سپری کردن این روز می نویسد:

«ساعت 9 صبح، با هلی کوپتر از اردوگاه منظریه در شمال تهران، به مرقد اما رفتم . جمعیت زیادی برای شرکت در مراسم اولین سالگرد ارتحال امام آمده بودند. رهبری سخنرانی کردند. بی نظمی در انتظامات به چشم می خورد؛ ادعا می شد که به خاطر دخالت محافظان است. 

در مراجعت، با هلی کوپتر به اردوگاه کلک چال در شمال تهران رفتیم، مکان جالبی است. تاکنون ندیده بودم. متعلق به آموزش و پرورش است که بعد از پیروزی انقلاب به خاطر امنیت جماران، تعطیل شده است؛ گفتم برای استفاده مردم فعال شود. سپاه پاسداران، بنا دارد که آنجا را بگیرد؛ مخالفت کردم. سپس با هلی کوپتر بر فراز توچال و خط تله اسکی و پیست اسکی پرواز کردیم؛ مهدی توضیحات داد. مناظر خوبی است. به خانه آمدیم و تا شب در خانه بودم. عصر بستگان آمدند.

شب دکتر ولایتی و مدیران وزارت امور خارجه آمدند. متن پیش نویس جواب به صدام را آوردند. همچنین گزارش مذاکره در ژنو با برادر صدام را دادند که پیشرفتی نشان نمی دهد. تا سحرگا صدای زوار امام از حسینه جماران به گوش می رسید. »

http://hadidnews.com/vdcb9wbf.rhbf9piuur.html
منبع : فرهنگ
نام شما
آدرس ايميل شما