تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۷
سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: علاوه بر ۳ شرکت متخلف در این پرونده،‌ افرادی غیردولتی که جزو وارکنندگان کلان کشور در حوزه نهاده‌های دامی هستند جزو متهمان پرونده استفاده ذرت‌های دامی در استان البرز هستند.
آخرین جزئیات از وضعیت پرونده "ذرت‌های دامی"
به گزارش حدیدنیوز، سید یاسر رایگانی درباره آخرین وضعیت پرونده استفاده از ذرت‌های دامی برای تولید محصولات با مصرف انسانی اظهار کرد: پرونده همچنان در مرحله تکمیل تحقیقات از سوی بازرسی کل استان البرز، سازمان استاندارد و معاونت غذاوداروی وزارت بهداشت است.
 
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره اینکه متهمان این پرونده صرفاً از مسئولان شرکت‌های تولیدی هستند یا از نهادهای ناظر و مسئول هم تحقیق شده است، تصریح کرد: علاوه بر این سه شرکت متخلف، افرادی غیردولتی که جزو وارکنندگان کلان کشور در حوزه نهاده‌های دامی هستند نیز جزو متهمان پرونده هستند.
 
وی همچنین درباره اینکه استفاده از ذرت‌های دامی برای تولید مصارف انسانی در این شرکت‌ها مسبوق به سابقه بوده یا خیر گفت: این موضوع نیز همچنان در حال بررسی است هر چند یافته‌های اولیه علمی حاکی از عدم تفاوت ذرت با مصارف دامی و انسانی در خارج از کشور است و استفاده از ذرت با عنوان دامی بنابر اعلام اولیه برخی مراجع مسئول، مشکل بهداشتی ندارد.
 
رایگانی درخصوص اینکه آیا رسیدگی به این پرونده صرفاً در تعزیرات انجام می‌شود یا مراجع قضایی هم به این موضوع ورود کرده‌اند، متذکر شد: بخشی از اتهامات موجود در پرونده را با اعلام عدم صلاحیت، به دادسرای شهرستان نظرآباد استان البرز ارجاع دادیم تا اگر جرمی محرز شد، رسیدگی شود؛ همزمان پرونده در شعبه مربوطه تعزیرات نیز در حال رسیدگی است.
 
سخنگوی سازمان تعزیرات همچنین تأکید کرد یکی از اتهامات اصلی این شرکت‌ها درخصوص پرونده ذرت دامی، توزیع خارج از شبکه است.
منبع: تسنیم http://hadidnews.com/vdcamwne.49n0i15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما