تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۹
رئیس سازمان چای کشور گفت: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد قیمت چای درجه‌دو با ۲۱ درصد افزایش به هزار ۸۴۹ هزار تومان رسیده است.
افزایش ۴۱ درصدی قیمت چای در کشور
به گزارش حدیدنیوز، جهانساز صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امیدواریم امسال با توجه به شرایط مساعد جوی تولید چای در کشور افزایش پیدا کند اظهار کرد: امسال با توجه به میزان بارندگی لازم و آب‌وهوای مساعد شاهد افزایش تولید چای در کشور خواهیم بود که می‌تواند کمک زیادی به رونق کسب‌وکار چای‌کاران کند.
 
وی با اشاره به افزایش ۴۱ درصدی قیمت چای در کشور گفت: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد قیمت چای درجه‌یک با ۲۰ درصد افزایش به سه هزار ۲۷۵ هزار تومان و چای درجه‌دو با ۲۱ درصد افزایش به هزار ۸۴۹ هزار تومان رسیده است.
 
رئیس سازمان چای کشور با گله‌مندی از افزایش کم‌قیمت چای توسط شورای اقتصاد افزود: قیمت اعلام چای توسط شورای اقتصاد، از دیدگاه ما واقعی نبوده زیرا با توجه به جلوگیری از قاچاق چای و افزایش قیمت دلار انتظار افزایش بیشتر قیمت چای را داشتیم.
 
جهانساز با اذعان به اینکه با افزایش عملکرد در تولید چای باید کاهش قیمت را جبران کنیم تصریح کرد: چای‌کاری یکی از شغل‌های مهم مردم گیلان بوده و بسیاری از خانوارها از این طریق ابراز معاش می‌کنند لذا اگر می‌خواهیم کاهش قیمت چای حس نشود باید تولید را افزایش دهیم.
منبع: فارس http://hadidnews.com/vdcaa6ne.49n0u15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما