تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۴۵
اخبار ویژه روزنامه های صبح چهار شنبه؛

ابطحی: خاتمی کاندیدا نمی‌شود

دستور دولت براي خروج حساب هاي دولتي از بانک ملت و صادرات ...
ابطحی: خاتمی کاندیدا نمی‌شود
به گزارش حدیدنیوز، اخبار ویژه روزنامه های امروز چهار شنبه را در اینجا می توانید بخوانید:


*روزنامه کیهان:
اوباما آب پاكي را روي دست فلسطيني ها ريخت

«باراك اوباما نخستين بار پس از ابقا در كاخ سفيد، بار ديگر در كنار اسرائيل ايستاد و فلسطيني ها را نااميد كرد».
خبرنگار صهيونيست راديو فردا كه در فلسطين اشغالي اقامت دارد، اين تحليل را پس از آن منتشر كرد كه اوباما در گفت وگوي تلفني با محمود عباس اعلام كرد آمريكا تشكيل كشور فلسطين را يكجانبه مي خواند و با آن مخالفت مي كند.

تشكيل دولت فلسطيني- اسرائيلي چند سال پيش از سوي اوباما پيشنهاد شد اما وي بلافاصله در قبال اين اظهارات مورد فشار و سرزنش شديد صهيونيست ها قرار گرفت به نحوي كه مجبور شد كه در نشست لابي ايپك كلاً سخنان خود را پس بگيرد. اين در حالي است كه صرفا كساني چون محمود عباس از ايده كذايي كه به منزله رسميت بخشيدن به اشغال بخش اعظم سرزمين فلسطين است، حمايت مي كنند و ملت فلسطين و گروه هاي مبارزان فلسطين را همان فلسطين واقعي (از درياي مديترانه تا رود اردن) مي دانند.

«ميترا- ف» خبرنگار راديو فردا با بيان اين كه محمود عباس دنبال طرح موضوع كشور مستقل فلسطيني در سازمان ملل است، افزود: اين نخستين بار پس از ابقاي باراك اوباما در كاخ سفيد است كه آمريكا بار ديگر با ايستادن عملي در كنار اسرائيل، فلسطيني ها را نااميد مي كند. مكالمه تلفني محمود عباس با باراك اوباما مفصل و طولاني بوده و عباس همه دلايل و انگيزه هاي فلسطيني ها را براي دست زدن به اين اقدام شرح داده و تاكيد كرده كه اسرائيل به شهرك سازي در مناطق اشغالي ادامه مي دهد اما گوش آقاي اوباما بدهكار نبوده است.

گزارشگر صهيونيست اضافه كرد: دولت اوباما در چهار سال گذشته در پيشبرد گفت وگوهاي سياسي ميان اسرائيل و فلسطيني ها به شدت ناكام شد و از تلاش عملي بازماند؛ جرج ميچل كه چهار سال پيش به عنوان مامور صلح منصوب شده بود، پس از مدتي تلاش ناكام، نظر به لجاجت دولت اسرائيل در تداوم به خانه سازي ها در منطقه يهودي نشين كرانه باختري، از اين سمت كناره گيري كرد و پيشبرد گفت وگوها را در اين وضعيت، محال دانست. ناكامي تلاش هاي صلح در حالي است كه باراك اوباما وعده كرده بود كه كشور فلسطين تا پاييز سال ۲۰۱۱ به استقلال برسد و اين امر رسما در مجمع عمومي سازمان ملل اعلام شود.

اين گزارش تاكيد مي كند: فلسطيني ها كه تا پس از انتخابات رياست جمهوري آمريكا شكيبايي نشان داده بودند، اين اميدواري را بيان مي كردند كه اكنون حمايت روشن يا حتي ضمني باراك اوباما را به دست آوردند، با وجود اين مكالمه تلفني اخير نشان داد كه نظر آقاي اوباما تغييري نكرده است و او به قولي، آب پاكي را دوباره به روي دست فلسطيني ها ريخته است. باراك اوباما در حالي فلسطيني ها را نااميد كرده كه روزنامه اسرائيلي هاآرتص خبر داده ايهود باراك وزير دفاع اسرائيل در روزهاي گذشته با ساخت پانصد واحد مسكوني ديگر براي شهرك نشين ها در يهودي نشين «ايتامار» در حومه بيت المقدس موافقت كرده است.

نفوذ ايران در افغانستان بي نظير اما غيرقابل رديابي است

يك روزنامه آمريكايي نسبت به نفوذ بي نظير ايران در ميان مردم مسلمان افغانستان ابراز نگراني كرد.
وال استريت ژورنال در گزارشي خاطرنشان كرد: با وجود اينكه ابعاد مالي طرح ها و فعاليت هاي كمك رساني ايران به هيچ وجه با بودجه چندين ميليارد دلاري كه آمريكا صرف مي كند قابل مقايسه نيست توانايي ايران در سازمان دادن شبكه هاي مردمي و كار نزديك با خود افغان ها باعث مي شود كه نفوذ و تاثيرگذاري اين كشور به مراتب بيشتر از آمريكا باشد. در صورت وقوع رويارويي نظامي بين ايران و آمريكا چنين شرايطي مي تواند زمينه مناسبي براي ضربه زدن به اهداف آمريكايي را فراهم كند.

اين روزنامه با ابراز نگراني نسبت به اينكه آمريكا تا سال ۲۰۱۴ بايد از افغانستان خارج شود و همين موجب پر كردن خلأ آمريكا توسط ايران خواهد شد، نوشت: ايران در افغانستان نفوذ واقعي و جدي دارد. آنها با يك اشاره دست مي توانند بيست هزار افغان را بسيج كنند. اين بسيار خطرناك تر از پديده بمب گذاري انتحاري است كه معمولا از پاكستان مي آيند. در مورد شورشيان و مهاجمان حداقل مي توان آنها را تشخيص داد و با آنها جنگيد اما نفوذ سياسي و فرهنگي ايران را نمي توان به راحتي ديد و بنابراين مقابله با آن بسيار دشوارتر است.

وال استريت ژورنال در ادامه گزارش خود نوشت: ايران با نيمي از مردم افغانستان پيوندهاي فرهنگي و زباني نزديكي دارد. تقريبا ۵۰ درصد از افغان ها به لهجه هاي مختلف فارسي صحبت مي كنند. ميليون ها نفر از افغان ها در سال هاي جنگ داخلي آن كشور ساكن ايران بودند و هنوز هم رقمي بالغ بر يك ميليون نفر در ايران مشغول به كار هستند. ايران تامين كننده برق مناطق غربي افغانستان و از جمله شهر هرات است كه فاصله آن با مرز ايران كمتر از صد كيلومتر است. در عين حال اقليت قابل توجهي از افغان ها شيعه مذهب هستند.

اين روزنامه مدعي شد: بازوي اصلي نفوذ ايران در غرب افغانستان كميته امداد امام خميني است كه در حقيقت يك شبكه پنهاني از فعاليت هاي گوناگون است كه علاوه بر ايران در بسياري از كشورهاي ديگر فعاليت مي كند. دولت آمريكا دو سال پيش شاخه اين تشكيلات در لبنان را به خاطر كمك به گروه حزب الله در فهرست سياه قرار داد. برخلاف «اداره توسعه و كمك هاي بين المللي دولت آمريكا» كه كمك هاي خود به مردم افغانستان را از طريق پيمانكاران و واسطه هاي بخش خصوصي سازماندهي كرده و حتي در مواردي آمريكايي بودن كمك ها را پنهان مي كند، كميته امداد امام خميني مستقيما با خود افغان ها كار مي كند و در فعاليت هاي خود كمك هاي اقتصادي و عمراني را با گستراندن شبكه هاي اطلاعاتي تركيب مي كند.

خبرنگار روزنامه «وال استريت ژورنال» در ادامه گزارش خود از شهر هرات مي نويسد: كتابخانه كميته امداد امام خميني فقط محلي براي تبليغات مذهبي و به نفع رژيم ايران نيست. يكي از اتاق هاي كتابخانه مخصوص آموزش زبان انگليسي است. علاوه بر اين كلاس هايي هم براي آموزش كامپيوتر، علوم و رياضيات برگزار مي كند. مدير اين كتابخانه مي گويد «مسلما من خوشحال مي شدم اگر آمريكايي ها يك چنين كمك هايي به ما مي كردند ولي اينطور نيست. به همين خاطر من از كمك هاي ايران استفاده مي كنم.»

اين روزنامه آمريكايي با ابراز نگراني از ترويج تصاوير امام خميني و آيت الله خامنه اي در افغانستان نوشت: اگر روزي آمريكا با ايران درگير شود، ايراني ها به نيروهاي آمريكايي مستقر در افغانستان حمله خواهند كرد.

پروفسور فرانسوي: اروپا نبايد هزينه درگيري آمريكا با ايران را بپردازد

«مشكلاتي كه آمريكا با ايران دارد، خيلي فرق مي كند با مسائلي كه اروپا با ايران دارد. اروپا بايد در رابطه با ايران دنبال منافع خودش باشد.»

پروفسور تيري كوويل اقتصاددان و متخصص مسائل ايران در انستيتو روابط بين الملل فرانسه، ضمن بيان مطلب فوق گفت: اولاند به اندازه ساركوزي افراطي نيست اما به سمت آمريكا تمايل پيدا كرده است. او چون مي خواهد با آمريكا رابطه خوبي داشته باشد، در موضوع هسته اي با اوباما همكاري مي كند. من فكر مي كنم اين استراتژي درستي نباشد چون ايران نقش بسيار مهمي براي اروپا دارد. مشكلاتي كه آمريكا با ايران دارد خيلي با مسائلي كه اروپا با ايران دارد فرق مي كند. مثل موضوع هسته اي، اسرائيل، انقلاب اسلامي، گروگانگيري كارمندان سفارت آمريكا و... اروپا بايد در رابطه با ايران دنبال منافع خودش باشد.

وي به روز آن لاين گفت: محبوبيت دولت فرانسه افت زيادي پيدا كرده و در اين شرايط نامناسب داخلي، دولت ها معمولا نمي خواهند در سياست خارجي خود اقدامات بزرگي انجام دهند. الان خيلي راحتتر است كه دولت فرانسه همان حرف ديگر دولت هاي اروپا و آمريكا را تكرار كند.

پروفسور فرانسوي درباره تضاد منافع شركت هاي فرانسوي نظير توتال و پژو با مواضع دولت فرانسه گفت: جنگ خيلج فارس در تغيير نگاه فرانسه به منطقه بسيار تأثير داشت. آن جنگ باعث يك انقلاب در نگاه فرانسوي ها درباره حمايت از صدام حسين شد. آن حمايت خيلي اشتباه بزرگي بود. بعد از حمله عراق به كويت در تمام رسانه هاي فرانسه اين سوال پرسيده مي شد كه چرا ما چنين اشتباهي كرديم؟ چرا آنقدر از صدام حمايت كرديم؟ اين مسئله باعث شد تا بسياري در فرانسه بگويند ممكن است تصويري كه تا پيش از آن درباره ايران داشتيم درست نبوده است. مسئله بعدي بازار ايران بود. اما خيلي ها هستند در فرانسه كه ايران را مي شناسند. شركت هاي فرانسوي اصلا از اين وضعيت قطع روابط خوشحال نيستند. توتال اصلا خوشحال نيست. پژو چيزي نمي گويد ولي كيست كه نداند بازار ايران چقدر براي پژو مهم بود. براي دولت فرانسه، پرونده هسته اي ايران يك معضل بزرگ است و چون نمي خواهد سياست خود را در اين خصوص عوض كند، تأثيرات آن در روابط با ايران نشان داده مي شود.

كوويل مي گويد: در وزارت امور خارجه دو جريان وجود دارد. عده اي هستند كه ايران را مي شناسند و اين سخناني كه آقاي فابيوس گفته را قبول ندارند هرچند مخالفت خود را اعلام نمي كنند. عده اي ديگر هستند كه طرفدار آمريكا و اسرائيل هستند و به نئوكنزرواتيوها نزديك هستند. آنها مي گويند كه ايران بمب هسته اي مي خواهد و ما بايد جلويش را بگيريم. اين عده در زمان ساركوزي خيلي نفوذ داشتند و هنوز هم سر جايشان هستند.

سقوط آزاد رها تي وي

شبكه ماهواره اي «رها تي وي» كه با سرمايه گذاري «اميرحسين- ج» از عوامل وابسته به سازمان هاي جاسوسي غرب و سرپرستي رمضان پور معاون فراري وزير ارشاد در دوران اصلاحات راه اندازي شده بود، تعطيل شد.

اين شبكه ضد ايراني كه با تبليغ فراوان و پخش آزمايشي چند ماهه قصد داشت جبهه جديدي بر ضد جمهوري اسلامي به سركردگي مستقيم صهيونيست ها ايجاد كند از چند روز قبل ظاهرا به سبب بعضي از اختلالات فني پخش خود را متوقف كرد.

علي اصغر رمضانپور همكار و دوست قديمي وزير ارشاد خاتمي كه تا قبل از مشغول به كار شدن در اين شبكه با بنگاه خبرپراكني بي بي سي همكاري مي كرد، ديروز با انتشار استعفانامه خود به مافياي حاكم بر اين شبكه پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رمضانپور با اشاره به درگيري ميان سرمايه گذار و هيئت امناي غربي شبكه، با اعتراض به تحقير خود و دوستانش كه بايد همانند برده در خدمت هيئت مديره باشند به سانسور در اين شبكه اعتراض كرده و استعفاي خود را اعلام كرد.


*روزنامه وطن امروز :

مجید انصاری:دوم خرداد ۷۶ تکرار نمی‌شود

مجید انصاری، از چهره‌های دوم خردادی مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی تفصیلی با یک روزنامه دوم خردادی، صحبت‌های بی‌سابقه‌ای را مطرح کرد. مجید انصاری در این گفت‌وگو صراحتاً از این می‌گوید که دوم خرداد ۷۶ دیگر برای اصلاح‌طلبان تکرار نخواهد شد. او در این گفت‌وگو به این مساله نیز اشاره می‌کند که چند سال قبل دیداری دوستانه با احمدی‌نژاد داشته است. این چهره شاخص اصلاحات‌ در این گفت‌وگو همچنین با اذعان به اینکه احمدی‌نژاد کاندیدای نهایی اصولگرایان در سال ۸۴ نبوده است، گفته است که شعارهای احمدی‌نژاد در سال ۸۴ با گفتمان انقلاب انطباق داشت.


ابطحی: خاتمی کاندیدا نمی‌شود

محمد‌علی ابطحی از دوستان نزدیک محمد خاتمی گفته است که با توجه به خبرهایی که در مجموعه اصلاح‌طلبان به گوش می‌رسد به طور قطع می‌توان گفت خاتمی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آينده کاندیدا نخواهد شد. وی همچنین درباره طرح مناسک که از سوی برخی اصلاح‌طلبان مطرح شده است، گفت: نسبت به این طرح اطلاعات دقیقی ندارم و تنها از طريق برخي روزنامه‌ها از محتويات آن اطلاع پيدا کردم. انتخابات فضای خوبی است تا همه جریانات و تشکل‌های سیاسی در آن حضور پیدا کنند و به طور حتم اگر اصلاح‌طلبان نیز شرايط را مناسب بدانند، در انتخابات حضور پررنگی خواهند داشت.

پارازیت‌هایی که سر از مجلس عوام انگلیس درآورد

اندیشکده انگلیسی «مرکز سیاست خارجی» نشستی را با موضوع «پارازیت‌اندازی ایران بر ماهواره‌های خارجی» در مجلس عوام انگلیس برگزار خواهد کرد. در این نشست که با همکاری مشترک «مرکز سیاست خارجی» و «بنیاد رسانه کوچک» برگزار می‌شود، یافته‌های محوری و کلیدی گزارش جدید «بنیاد رسانه کوچک» تحت عنوان «پارازیت‌های ماهواره‌ای در ایران: جنگی بر سر امواج هوایی» منتشر و درباره آن بحث و بررسی خواهد شد. در توضیحات این نشست آمده: پارازیت‌اندازی واقعیتی غامض در ایران است. حکومت ایران شبکه‌های ماهواره‌ای را مصداق جنگ نرم غرب می‌داند. در این نشست بازیگران اصلی این عرصه به صحبت درباره وضعیت کنونی و ارائه نظارت و پیشنهادات خود برای مقابله با پارازیت‌اندازی خواهند پرداخت.

*خراسان

مصوبه دولت براي اخراج يک ميليون و ۶۰۰ هزار تبعه بيگانه

مصوبه دولت براي اخراج يک ميليون و ۶۰۰ هزار تبعه بيگانه بر اساس مصوبه جديد هيئت دولت که به پيشنهاد وزارت کشور و تاييد معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور صورت گرفته، اين وزارتخانه موظف است بنا به تکاليف برنامه پنجم توسعه، برنامه ريزي لازم را براي اخراج ۱ ميليون و ۶۰۰ هزار نفر از اتباع بيگانه تا سال ۱۳۹۴، بازگشت داوطلبانه ۲۰۰ هزار نفر و پايان وضعيت پناهندگي ۷۰۰ هزار افغاني انجام دهد.

دستور دولت براي خروج حساب هاي دولتي از بانک ملت و صادرات

دستور دولت براي خروج حساب هاي دولتي از بانک ملت و صادراتبر اساس دستور چندي پيش خزانه داري کل کشور به تمام دستگاههاي اجرايي و استانداري ها، طبق مقررات قانون محاسبات عمومي حساب هاي دستگاه هاي اجرايي بايد در بانک هاي دولتي باشند و با توجه به اينکه بيش از نيمي از سهام بانک هايي چون ملت و صادرات به بخش غيردولتي واگذار شده، تداوم وجود حساب هاي دولتي در اين بانک ها قانوني نبوده و بايد به بانک هاي مشخص شده دولتي منتقل شوند.

*روزنامه جمهوري اسلامي:

*آمار رشد جمعيتي مسلمانان در قاره اروپا نشان مي‌دهد تعداد مسلمانان در اين قاره روز به روز درحال افزايش است.

رسانه‌هاي اروپائي نوشتند كشور بلژيك تا ۲۰ سال ديگر شاهد افزايش ۱۰ درصدي جمعيت مسلمان خواهد بود. براساس آمار موجود، درحال حاضر ۲۲ درصد از ساكنان شهر "بروكسل" پايتخت بلژيك مسلمان هستند و اين تعداد تا ۲۰ سال ديگر به ۳۰ درصد افزايش خواهد يافت. تا دو سال قبل تعداد مسلمانان بلژيك ۶۲۷ هزار نفر بوده اما با رشدي كه درحال حاضر شاهد آن هستيم، تا ۲۰ سال ديگر به يك ميليون و ۱۷۰ هزار نفر خواهد رسيد.

* دانشگاه مداحي، كم داشتيم كه قرار است از راه برسد! مسئول سازمان بسيج مداحان سپاه كربلاي مازندران گفت: درحال پيگيري هستيم تا بزودي دانشگاه كوچكي براي آموزش علم مداحي در استان تأسيس كنيم.

وي در گفت و گو با ايرنا افزود: "هدف از تأسيس اين دانشگاه تعليم جوانان علاقه‌مند به مداحي براساس موازين علمي است." مداحي، از قديم يك هنر مذهبي ناب بود كه افراد واجد شرايط از روي علاقه‌مندي به اهل بيت عصمت و طهارت در حاشيه زندگي خود به آن روي مي‌آوردند و بدون آنكه آن را يك شغل محسوب كنند برخلاف بعضي مداحان فعلي بهترين خدمات مذهبي و معنوي را به جامعه ارائه مي‌دادند. استمرار همان وضعيت در جامعه اسلامي امروز ما زمينه بيشتري دارد و نيازي به دانشگاه و شغل و رشته محسوب كردن مداحي نيست.

* نيروهاي امنيتي مصر جسد يكي از محافظان زن قذافي رئيس سابق ليبي را كه به اين كشور پناهنده شده بود در منزل خود در شهرك نصر بي‌جان پيدا كردند. زهرا الغيشي پس از سرنگوني رژيم سابق ليبي، به مصر فرار كرده بود.

به گزارش روزنامه اماراتي "البيان" پليس شهرك نصر در قاهره پس از تماس خواهر مقتول، به منزل وي مراجعه كرد و با جسد بي‌جان او رو به رو شد. در گزارش اوليه پليس مصر آمده است كه زهرا به علت ضربات متعدد چاقو بر بدن وي، جان خود را از دست داده است.

نگهبان ساختماني كه منزل قرباني در آن قرار دارد گفته است كه برادر زهرا را در حال خروج از منزل ديده بود. اين گزارش مي‌افزايد برادر زهرا پس از ارتكاب اين قتل مصر را به مقصد ليبي ترك كرده است و مقامات مصري از پليس بين‌المللي خواسته‌اند براي دستگيري وي همكاري كند.


*روزنامه آرمان:

خاتمی کاندیدا نمی‌شود

شنیده شد که عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: با توجه به خبرهایی که در مجموعه اصلاح‌طلبان به گوش می‌رسد، به‌طور قطع می‌توان گفت خاتمی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آينده کاندیدا نخواهد شد. صراط نوشت؛ محمدعلی ابطحی، درباره طرح مناسک که از سوی برخی از اصلاح‌طلبان مطرح شده است، افزود: نسبت به این طرح اطلاعات دقیقی ندارم و تنها از طريق برخي از روزنامه‌ها از محتويات آن اطلاع پيدا کردم. انتخابات فضای خوبی است تا همه جریانات و تشکل‌های سیاسی در آن حضور پیدا کنند.

۸ ماه است مشاور نداشتم

شنیده شد که در پی بازداشت «ش. د» مشاور عالی رئیس فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان اظهار کرد: او نزدیک به ۹ ماه است که ارتباطی با من و فدراسیون فوتبال ندارد و هیچ‌گونه همکاری‌ای با یکدیگر نداشته‌ایم. آفتاب نوشت؛ وی اضافه کرد: اگر هم مشکلی وجود داشته و بازداشت شده مربوط به فعالیت در فدراسیون فوتبال نبوده و به حوزه‌های دیگر ربط داشته است. کفاشیان گفت: او از یکسال گذشته در یکی از وزارتخانه‌ها مشغول به فعالیت شده بود و هیچ‌گونه ارتباط کاری با فدراسیون فوتبال نداشت. عملا در این زمان مشاوری نداشتم.

فعالیت ۴۰ رسانه فارسی‌زبان علیه ایران

شنیده شد که وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۴۰ رسانه فارسی‌زبان در ماهواره علیه جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت هستند، اذعان کرد: مخاطب بسیاری از این رسانه‌ها، جوانان ما هستند و این امری است که هم‌اکنون در دل خانواده‌ها وجود دارد و اگر ما در کنار این حملات دشمن درعرصه‌های فکری علیه نظام و نیز تحریم‌های اقتصادی غفلت کنیم، سبب می‌شود آسیب‌های جبران‌ناپذیری ببینیم. محمد عباسی عرصه کار در حوزه جوانان و ورزش را بسیار وسیع دانست و اظهار کرد: ما سلامت جسم را در کنار سلامت روح فرزندان خود می‌خواهیم و باید تمام تلاش خود را برای ارتقای این دو بعد به کار ببندیم و برای این کار نیازمند کمک روحانیون و به ویژه روحانیون ورزشکار که بهترین شخصیت‌ها برای اندرزدهی می‌باشند، هستیم.

طی مسافت تهران تا کرج در ۲۵ دقیقه

شنیده شد که معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه ترافیک آزادراه تهران - کرج سالانه ۳۶۵ میلیون دلار بنزین را هدر می‌دهد، گفت: «جناب آقای نیکزاد، شما که در کارنامه دوران وزارت خود مانند خودت نداری، برای توسعه این بخش یک طراحی همه‌جانبه انجام دهید تا در مدت ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت مردم بین تهران و کرج جابه‌جا شوند.» محمدرضا رحیمی تصریح کرد: در غیر این صورت، ترافیک کشنده تهران جز بیماری و زجر برای خانواده‌ها بهره‌ای نخواهد داشت.

عملیات نبش قبر یاسر عرفات آغاز شد

شنیده شد که یک مسئول فلسطینی و منابع نزدیک به خانواده یاسر عرفات از آغاز عملیات نبش قبر عرفات در روز گذشته خبردادند. یک مقام نزدیک به خانواده یاسر عرفات، رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیانگذار جنبش فتح به خبرگزاری فرانسه گفت: از امروز عملیات نبش قبر یاسر عرفات آغاز شد و ماموران طبقه سیمانی اطراف قبر عرفات را برداشتند و نبش قبر کامل عرفات ۱۵ روز طول خواهید کشید. وی خاطرنشان کرد که نبش قبر عرفات طی چندین مرحله انجام خواهد شد و نبش قبر تنها با حضور بازپرسان فرانسوی، کارشناسان سوئیسی و کارشناسان روس که در تحقیقات درباره مرگ عرفات شرکت دارند، انجام خواهد شد. گفتنی است نبش قبر عرفات به منظور تحقیق درباره علت مرگ وی صورت پذیرفته است.

مسی فرودگاه ریاض را به هم ریخت

شنیده شد که حضور ستاره آرژانتینی بارسلونا در فرودگاه شهر ریاض دردسرساز شد. ایسنا نوشت؛ تیم ملی فوتبال آرژانتین چهارشنبه در یک دیدار دوستانه در عربستان به مصاف این تیم می‌رود. با رسیدن لیونل مسی به فرودگاه شاهزاده خالد ریاض جمعیت زیادی که برای دیدن او در فرودگاه جمع شده بودند، به طرف او هجوم آوردند و نظم سالن به کلی به هم ریخت. همین مساله باعث شد تا نیروهای امنیتی فرودگاه مسی بهت‌زده را اسکورت کنند و از سالن خارج کنند.

لغو پرواز به علت برودت هوا

شنیده شد که مدیر روابط فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد گفت: به علت برودت هوا چهار پرواز به مقصد مشهد مقدس لغو شد.آفتاب نوشت؛ حسن جعفری گفت: دوشنبه‌شب چهار پرواز به علت هوای نامساعد امکان فرود در فرودگاه مشهد را نداشتند. وی افزود: شب پیش به علت برودت هوا و دید زیر صدمتر خلبان امکان فرود در فرودگاه را نداشت. وی گفت: سه هواپیمای متعلق به پرواز ماهان(زاهدان) و هواپیمایی زاگرس(تهران) و آسمان(شیراز) در فرودگاه سبزوار نشستند و مسافرین در فرودگاه سبزوار پذیرای شده و بجز ۱۲ نفر سایرین به درخواست خود با اتوبوس به مشهد مقدس بازگشتند. وی درخصوص پرواز چهارم گفت: این پرواز که متعلق به ماهان بود به تهران بازگشت.

ساخت یادمان ننه علی تا پایان سال

شنیده شد که مدیرکل گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پوستر فراخوان طراحی یادمان ننه علی هفته آینده منتشر و سازه آن تا پایان سال ساخته می‌شود. صراط نوشت؛ وحید احمدی اظهار کرد: این پوستر در دانشگاه‌ها و جراید منتشر می‌شود و امیدواریم بتوانیم ظرف ۵/۱ ماه آینده طرح‌های برتر را انتخاب کنیم. وی افزود: پس از قطعی شدن طرح برآورد مالی و تامین اعتبار آن انجام می‌شود. احمدی در ادامه تاکید کرد: با ساخت یادمان ننه‌علی می‌توان مفاهیم و ارزش‌های ایثار و شهادت و صبر و فداکاری را برای نسل‌های بعد نهادینه کرد.
http://hadidnews.com/vdca.anok49nay5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما