تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۳۰
چین و هند قدرتهای برتر آینده

اروپا، بازنده اقتصادی پنجاه سال بعد

اتحادیه اروپا اهمیت اقتصادی خود را کاملا از دست خواهد داد.
اروپا، بازنده اقتصادی پنجاه سال بعد
سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در گزارشی به بررسی چشم انداز اقتصادی دنیا در پنجاه سال آینده پرداخته و پیش بینی کرده است که چین و هند به قدرتهای برتر در این عرصه تبدیل شده و اتحادیه اروپا اهمیت اقتصادی خود را کاملا از دست خواهد داد.
به گزارش حدیدنیوز، به نقل از روزنامه "فاینشنال تایمز" آلمان، سازمان همکاری توسعه و اقتصادی"" در گزارشی به بررسی چشم انداز اقتصادی دنیا در ۵۰ سال آینده پرداخته و نوشت : اقتصاد جهانی در دهه های آینده اساسا تغییر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، چین و هند در این فاصله زمانی به کشورهای صنعتی رهبر ارتقا خواهند یافت و اروپا از جمله مناطق بازنده و شکست خورده خواهد بود.

سازمان همکاری توسعه و اقتصادی همچنین در گزارش خود نوشته است که چین در چهار سال آینده به عنوان بزرگترین قدرت اقتصادی دنیا مطرح خواهد شد. تا سال ۲۰۶۰ سهم این دو کشور آسیایی(چین و ژاپن) در تولید ناخالص ملی در دنیا از ۲۴ درصد در سال ۲۰۱۱ به ۴۶ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

"OECD" که گزارش خود را روز جمعه در پاریس ارائه داد پیش بینی کرد که سهم ۳۴ کشور عضو این سازمان در تولید صنعتی از ۶۵ درصد به ۴۳ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

به گفته دبیر کل سازمان همکاری توسعه و اقتصادی ، دنیایی که فرزندان و نوه های ما در آن زندگی خواهند کرد با دنیای امروز کاملا متفاوت است.

OECD"همچنین در گزارش خود کاهش اهمیت کشورهای مهم اقتصادی در دنیای امروز را در دهه های آینده پیش بینی کرده و کشورهای اتحادیه اروپا را نیز در زمره این کشورها قرار داده که سهم آنها در وزنه اقتصادی دنیا از ۱۷ درصد به نه درصد در سال ۲۰۶۰ کاهش پیدا خواهد کرد.

سازمان همکاری توسعه و اقتصادی یکی از دلایل چنین تغییراتی در دنیا را پیر شدن سریع جمعیت در کشورهای صنعتی امروز ارزیابی کرده که به این ترتیب کشورهای جوانی مانند برزیل یا اندونزی می توانند فاصله خود با این کشورها را کمتر کنند.

OECD"" کاهش اهمیت اقتصادی تهدید کننده ای را در اتحادیه اروپا و به خصوص برای کشورهایی از جمله آلمان ،لوکزامبورگ و اتریش ارزیابی می کند.

در این گزارش رشد اقتصادی جهانی به طور متوسط در سال ۲.۹ درصد فرض شده است که در این راستا هند با رشد اقتصادی ۵.۱ درصد و چین با چهار درصد کاملا جلوتر از کشورهایی چون آمریکا با ۲.۱ درصد،فرانسه با ۱.۶ درصد و آلمان با ۱.۱ درصد قرار می گیرند. http://hadidnews.com/vdcj.aehfuqeiasfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما