تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۴
دولت عربستان سعودی از محل ورود بیش از ۳ میلیون و ۱۶۰ هزار زائر خارجی برای شرکت در حج تمتع سالجاری حدود ۱۶ میلیارد دلار درآمد کسب کرده که درآمد این کشور در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از مهر، همزمان با پایان مناسک حج به‌عنوان باشکوه ترین و بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان، وزارت حج عربستان سعودی از حضور بیش از سه میلیون و ۱۶۱ هزار زائر در سرزمین وحی از ۱۰۷ کشور جهان خبر داده است. 

بر اساس گزارش‌های رسمی وزارت حج عربستان سعودی تعداد کل زائران برای مناسک حج تمتع سالجاری در مقایسه با سال گذشته حدود ۸ درصد افزایش یافته است به طوریکه در مناسک حج امسال بیش از ۶۴ درصد حجاج مرد و حدود ۳۶ درصد زن مشارکت کرده اند.

با این وجود در مجموع بیش از ۱۲ میلیون مسلمان از سراسر جهان برای برگزاری مراسم تمتع و مراسم حج عمره در سالجاری قمری به عربستان سفر می کنند.

از این رو زائران خارجی حج تمتع که در سالجاری بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال سعودی (۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار) در عربستان سعودی هزینه کرده اند که این رقم در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است. http://hadidnews.com/vdcc.sqoa2bqpela82.html
نام شما
آدرس ايميل شما