تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۵۱
شبکه سی ان ان قدرت سایبری ایران را رو به رشد توصیف کرد. این شبکه آمریکایی می گوید قدرت سایبری ایران توان اقدامات تلافی جویانه ویرانگر را دارد.
به گزراش حدیدنیوز به نقل از سراج۲۴، سی ان ان در ادعایی که از سوی ایران تأیید نشده می نویسد: گفته می شود ایران متولی مجموعه ای از حملات گسترده سایبری به تارنمای بانک های ایالات متحده در ماه سپتامبر سال جاری بوده و فعالیت های آنها را برای مدتی مختل کرد. همچنین «آرامکو»، شرکت نفت عربستان سعودی در ماه اوت هدف چندین حمله مخرب بمب ساعتی سایبری قرار گرفت شرکت «راس گاز» قطر که یکی از شرکت های زیرمجموعه «اکسون موبیل» است نیز هدف حمله های هماهنگ و مشابهی قرار گرفته است.

بنا به تحلیل شرکت امنیتی «CrowdStrike» که در مورد این حملات تحقیق کرده، حمله های سایبری به بانک های ایالات متحده ۱۰ تا ۲۰بار بزرگتر و گسترده تر از حمله سایبری معمولی بوده و دسترسی کاربران به سرویس اینترنتی بانک را مختل کرد. بنا به اعلام این شرکت، حمله به «آرامکو» حدود ۳۰ هزار کامپیوتر، یعنی حدود سه چهارم کامپیوترهای شخصی این شرکت را به ویروسی مخرب آلوده و فعالیت عادی آن ها را مختل کرد.

وبسایت سی ان ان در ادامه گزارش خود نوشت: این حد از قدرت نمایی ایران در زمینه حملات سایبری چهره ای از این کشور ارائه کرده که برای آمریکا و متحدان آن بی سابقه است. جاسوسی سایبری و اینترنتی معمولا از جمله تاکتیک های شناخته شده هکرهای چینی و روسی است و در این زمینه تا حدودی تازه وارد است. کارشناسان امنیت سایبری معتقدند جای تعجب نیست اگر ایران پس از فشارهایی که به دلیل تحریم های اقتصادی شدید ایالات متحده و اتحادیه اروپا متحمل شده است، اقدامات تلافی جویانه اتخاذ کند. این واکنش طبیعی است.

راجر کرسی، معاون شرکت مشاوره امنیتی «بوز آلن همیلتون» می گوید «ایران در تلاش است تا توانایی خود برای مختل کردن زندگی و فعالیت های گوناگون در غرب را به نمایش بگذارد. بحث ایران این است که هرچه که شما در غرب به ما ظلم کنید، بدانید که بهای آن را خواهید پرداخت نمی گذاریم این دشمنی و اعمال فشارها بدون پرداخت هزینه باشد.

سی ان ان در عین حال خاطر نشان کرد: نسبت دادن حمله های سایبری به اشخاص و یا نهادهای خاص در فضای سایبری کار ساده ای نیست، چون هکرها به سادگی می توانند هویت خود را مخفی کنند. اما ظن و گمان های فزاینده ای در مورد نقش دولت ایران در این حمله های سایبری وجود دارند، با وجود آن که شواهد مستقیمی از این امر در دست نیست. ناظران معتقدند دولت ایران از افرادی که مسئول این حمله های سایبری هستند، حمایت می کند.

وبسایت شبکه تلویزیونی آمریکایی در ادامه گزارش خود تأکید می کند: بیشتر کارشناسان سایبری اتفاق نظر دارند که ایران، آنگونه که مهاجمان چینی و روسی توانسته اند به ساختارهای زیربنایی ایالات متحده و متحدان آن لطمه های سنگینی وارد کنند، هنوز توانایی های لازم برای چنین ضربه ای را نشان نداده است. اما ایران ثابت کرده که توانایی ها و بلندپروازی هایش در حال رشد و گسترش است.

شبکه خبری سی ان ان از قول کارشناسان امنیتی می نویسد: دولت آمریکا باید خطر سایبری ایران را به طور برابر جدی بگیرد. روش مقابله ایران جنگ غیرمنظم است و باید در نظر داشت که در آمریکا اهداف دیجیتال و سایبری بسیار حساس تری وجود دارد که ایران می تواند آنها را هدف بگیرد. اگر ایران تصمیم بگیرد اقدام جدی تری انجام دهد، وارد یک جنگ نامتقارن خواهد شد و تعداد اهداف دیجیتال مستعد برای حمله سایبری در ایالات متحده بسیار بیشتر از ایران هستند.
http://hadidnews.com/vdcd.o0n2yt0oka26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما