تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۴۸
رئیس جمهور ترکیه با عقب نشینی از مواضع مداخله جویانه خود در امور کشورهای همسایه اذعان کرد : کشور ما در تدارک جنگ با سوریه نیست.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از سراج ۲۴ عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ترکیه هیچ چشم داشتی به خاک دیگر کشورها نداشته و قصد دخالت درامور داخلی آنان را نیز ندارد تصریح کرد: اما وقتی از خاک یک کشور دیگر مورد حملات تروریستی قرار می گیرد و آن کشور با امکانات داخلی خود نمی تواند جلوی این تروریست ها را بگیرد این حق برای ما بوجود می آید که تدابیر لازمه را برای مقابله با آنان اتخاذ کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ترکیه قصد جنگ با سوریه را ندارد، گفت: امیدوارم سوریه نیز قصد نداشته باشد دست به کاری غیرمنتظره بزند. 

گل در مورد خبرنگاران ترکیه ای که در سوریه اسیر شده اند با اشاره به اینکه ترکیه و برخی دیگر کشورهای برای آزادی این خبرنگاران تلاش می کنند گفت: خبرنگاران نباید به عنوان طرف های درگیر تلقی شوند و از همین جا از بشار اسد می خواهم این خبرنگاران را بی درنگ آزاد کند.
رییس جمهور ترکیه در خصوص پ ک ک با اشاره به اینکه این سازمان تروریستی با استفاده از خلاء موجود در حاکمیت عراق و سوریه تحرکات خود را در منطقه افزایش داده است، گفت: ترکیه با قاطعیت تمام با تروریسم مبارزه می کند و در این راه مصمم است.

مداخله ترکیه در سوریه در نهایت به زیان ترکیه است

همچنین تحلیلگر لبنانی از مرکز مطالعات خاورمیانه در بیروت در گفتگو با پرس تی وی مداخله ترکیه در امور داخلی سوریه را در نهایت به زیان ترکیه دانست.
هشام جابر درباره مداخلات ترکیه در سوریه گفت ترکیه درباره سوریه دائما دچار اشتباه می شود و می خواهد هر مشکل را با ایجاد مشکلات جدید حل کند. ماه گذشته ترکیه یک هواپیمای مسافربری روسیه را که به سوریه می رفت مجبور به فرود کرد و از آن بازرسی به عمل آورد. این کار ترکیه باعث تنش با روسیه شد و مسئولان ترکیه نیز هیچ چیز مشکوکی در آن هواپیما پیدا نکردند. ترکیه دوباره همان اشتباه را تکرار می کند زیرا هواپیماهای دیگری که ترکیه مجبور به فرود کرده فقط حامل کمکهای بشردوستانه برای مردم سوریه است. ترکیه بیست ماه پیش وقتی مرز خود را با سوریه بست،اشتباه بزرگی مرتکب شد . ترکیه این کار را انجام داد تا رضایت غرب را بدست آورد و بتواند بخت خود را برای عضویت در اتحادیه اروپا بیشتر کند.
http://hadidnews.com/vdcc.0qoa2bq00la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما