تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۱
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: تعدادی از نمایندگان مشاهده کرده بودند که در آغاز جلسه یکشنبه مجلس، اعضای هیئت رئیسه، نمایندگان را به امضای طرح سؤال از رئیس جمهور تشویق می‌کردند.
به گزارش حدیدنیوز، زهره طبیب‌زاده نماینده تهران در گفتگو با فارس گفت: تعدادی از افراد در مورد خروج برخی از نمایندگان در اعتراض به طرح سؤال از رئیس جمهور آبستراکسیون را مطرح کردند و این در حالیست که آبستراکسیون به معنای از رسمیت انداختن جلسه آن هم به هنگام رأی‌گیریست در حالی که روز یکشنبه طرح سؤال از رئیس جمهور قرائت شد و توسط هیأت رئیسه مجلس اعلام وصول شد و تصویری که از خروج تعدادی از نمایندگان از صحن به نمایش گذاشته شد تصویر غلطی بود.

وی افزود: خروج نمایندگان از صحن مجلس در روز گذشته تنها به نشانه اعتراض به شیوه عملکرد هیئت رئیسه بود و بنا بر این بود تا تمامی اعضای فراکسیون اصولگرایان صحن مجلس را ترک کنند اما پس از خروج تعدادی از اعضا، تعدادی دیگر در داخل صحن بحث میان آنها و هیأت رئیسه طولانی شد. استدلال ما این است که ترک صحن علنی مجلس در جلسه دیروز نشان‌دهنده تقید ما به فرمایشات رهبری و اعتراض به سیاست در پیش گرفته توسط رئیس و نائب‌رئیس دوم مجلس است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد رئیس مجلس و هماهنگی وی با برخی از نمایندگان با نطق پیش از دستور آن در صحن مجلس در مورد همدلی میان قوا در تناقض است تصریح کرد: طراحی آنچه که دیروز در مجلس اتفاق افتاد با محمدرضا باهنر و رئیس مجلس بود چرا که سایر اعضای هیئت رئیسه مجلس قدرت تصمیم‌گیری و اظهار نظر در برابر این دو نفر را ندارند.

*باهنر و لاریجانی در هیئت رئیسه برای کل مجلس تصمیم می گیرند

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: تنها باهنر و لاریجانی هستند که در هیئت رئیسه برای کل مجلس تصمیم می‌گیرند و سایر اعضای هیئت رئیسه دخالت چندانی در تصمیم‌گیریها ندارند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: طرح سؤال از رئیس جمهور با امضای بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان مطرح شده بود که با تلاش فراکسیون اصولگرایان امضاهای این طرح به عدد ۵۶ کاهش پیدا کرد و تا سه‌شنبه هفته گذشته تعداد امضاهای طرح از ۵۶ امضاء بیشتر نشده بود.

طبیب‌زاده ادامه داد: پس از آن نیز سه روز تعطیل بود و نماینده‌ای برای تغییر ثبت‌ نام خود مراجعه‌ای نداشت. تعدادی از افراد معرفی شدند که این افراد طرح سؤال از رئیس جمهور را مجددا امضاء کرده‌اند که پس از مراجعه به این اشخاص این مسأله از سوی آنان تکذیب شد.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: برخی از نمایندگان مشاهده کرده بودند که اعضای هیأت رئیسه روز گذشته در آغاز جلسه علنی مجلس نمایندگان را به امضای طرح سؤال از رئیس جمهور تشویق می‌کردند. از سوی دیگر هر چه پیش از شروع جلسه از هیئت رئیسه درخواست شد تا اسامی امضاء‌کنندگان را به ما به عنوان نماینده مردم نشان بدهید هیئت رئیسه از این امر امتناع کرد. http://hadidnews.com/vdcb.0b9urhb8aiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما