تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۰
اخبار ویژه روزنامه های صبح دوشنبه؛

روايت بي بي سي از سقوط پايگاه اجتماعي اصلاح طلبان

پاسخ دولت به ايراد لاريجاني درباره منابع هدفمندي يارانه ها، درخواست نزدیکان مهدی هاشمی از دادستان
روايت بي بي سي از سقوط پايگاه اجتماعي اصلاح طلبان
مشکل مشایی برای ثبت نام، پاسخ دولت به ايراد لاريجاني درباره منابع هدفمندي يارانه ها، درخواست جدید نزدیکان مهدی هاشمی از دادستان، عارف: عزمم برای کاندیداتوری جزم است، صلاحی به سپاه بازگشت، آخرین وضعیت پرونده مداحان، ساخت مستندی با موضوع فیس‏بوک، واکنش ولایتی به نامه نگاری ها و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های دوشنبه است. 

به گزارش حدیدنیوز، اخبار ویژه روزنامه های امروز دوشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:


روزنامه کیهان:

روايت بي بي سي از سقوط پايگاه اجتماعي اصلاح طلبان

شبكه دولتي انگليس معتقد است اپوزيسيون و اصلاح طلبان همسو با آنان دچار «آرزوانديشي و نوستالژي» شده اند و فاقد قدرت بسيج اجتماعي هستند.

وبسايت بي بي سي در تحليلي به قلم «مهدي-خ» (از همكاران فراري نشريات اصلاح طلب كه به استخدام موسسه مطالعات خاور نزديك واشنگتن درآمده)، به روند نزولي قدرت اجتماعي اصلاح طلبان پس از انتخابات مجلس ششم پرداخت و نوشت: پيروزي اصلاح طلبان در انتخابات مجلس ششم، توقع درباره اصلاح طلبان را بالا برد، اما آنها به دلايل دروني و بيروني نتوانستند پاسخي درخور به انتظارات بدهند. به تدريج پايگاه اجتماعي آنها رو به نزاري و ناتواني نهاد. شكست آن ها در انتخابات شوراي شهر، سپس مجلس هفتم و بعد انتخابات رياست جمهوري سال ۱۳۸۴ همه گواهي مي داد كه اصلاح طلبان نه تنها از نظر ايدئولوژيك و استراتژيك ديگر آن اجماع و انسجام پيشين را ندارند كه هواداران شان نيز به طيف هاي گسترده اي پراكنده شده اند و ديگر امكان بسيج عمومي آن ها به شيوه پيشين از ميان رفته است.

تحليلگر بي بي سي با بيان اينكه هاشمي رفسنجاني در انتخابات مجلس ششم و انتخابات رياست جمهوري دچار خطاي تحليل شد، نوشت: يكي از خطاهايي كه ممكن است فعالان سياسي دچار شوند آن است كه شكست گروهي را به معناي امكان پيروزي خود بگيرند. هاشمي دوبار مرتكب اين خطا شد. همين خطا را اصلاح طلبان نيز مرتكب شدند. بازگشتن در عالم سياست به دشواري صورت مي پذيرد، اگر صورت بپذيرد. دور نيست كه اين خطا را بار ديگر اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري پيش رو انجام دهند. نه تنها رأي دهندگان تغيير مي كنند كه سراسر موقعيت و بافت سياسي و اجتماعي نيز دگرگون مي شود.

در ادامه اين تحليل تصريح شده كه توقعات مورد نظر اصلاح طلبان تبديل به يك نوستالژي ناشي از ناكامي و فقدان بينشي نيرومند شده است و مخالفان از جمله اصلاح طلبان در داخل داراي سازمان فرسوده و فاقد استراتژي هستند. آنها براي تغيير جدي در نظام سياسي ابتدا بايد دست به اصلاحات درون گروهي بزنند.

گفتني است تحليلگران بي بي سي سالهاست كه علي الدوام از اين رهنمودها و امريه ها صادر مي كنند اما در مقابل پاسخ مي شنوند كه شما از كنارگود و از خارج كشور مي گوييد لنگش كن و... گر تو بهتر مي زني بستان بزن!

اين نيز گفتني است كه بي بي سي در جريان فتنه ۸۸ نقش پررنگي در تهييج و تشويق اصلاح طلبان به اتخاذ مواضع ساختارشكنانه ايفا مي كرد و ويترين خود را به چهره هاي تندرو مدعي اصلاح طلبي از جمله از حزب مشاركت اختصاص داده بود.

حالا كه آدم نتانياهو شده اي از طرف ۶ ميليون فلسطيني حرف نزن!

سردبير فلسطيني نشريه القدس العربي از محمود عباس خواست حالا كه از وطن خود رو گردانده و آدم صهيونيست ها شده، از طرف ۶ ميليون فلسطيني سخن نگويد چرا كه انتفاضه سوم دير يا زود به وقوع خواهد پيوست.

عبدالباري العطوان با اشاره به سخنان اخير محمود عباس (ابومازن) كه گفته بود نمي خواهد به زادگاه خود صفد (در مناطق اشغالي) بازگردد و اين مناطق را خاك اسرائيل مي داند، نوشت: زماني كه رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين اعلام مي كند كه نمي خواهد به زادگاهش در صفد واقع در الجليل برگردد و فلسطين را منحصر به كرانه باختري و نوار غزه مي كند، در واقع براي ارضاي اسرائيلي ها با اعطاي امتيازات مجاني و عقب نشيني از اصول اساسي قضيه فلسطين اقدام به تحقير ملت فلسطين مي كند. اگر ابومازن نمي خواهد به صفد برگردد و مي خواهد در رام الله بماند يا قصد دارد بقيه عمرش را در منزل شخصي اش در امان پايتخت اردن به سر ببرد اين يك تصميم شخصي است؛ در اين صورت او نبايد خود را نماينده شش ميليون آواره فلسطيني در سراسر جهان از جمله در داخل فلسطين بنامد.

سردبير القدس العربي اضافه كرد: چگونه مي توان از ابومازن انتظار داشت كه با جديت از حق بازگشت دفاع كند زيرا او اساسا ايماني به اين حق ندارد. همه اين كارها فقط بخاطر جلب رضايت آويگدور ليبرمن و بنيامين نتانياهو است.

العطوان در ادامه اين يادداشت يادآور شد: چاره اي جز آغاز انقلاب بزرگ از درون اردوگاه هاي آوارگان فلسطيني براي آزادي سرزمين غصب شده نيست اگر ابومازن براين باور است كه گدايي از اسرائيلي ها به اين سبك مي تواند بر ماهيت تمايلات آينده آنان و يا بر نتايج انتخابات آتي اسرائيل اثر بگذارد بدون شك او مرتكب خطاي فاحشي شده است. زيرا قبل از او سران عرب با ارائه طرح تحقيرآميز صلح و انتشار ترجمه عبري آن در نشريات اسرائيلي، اين كار بي ثمر را كرده اند. ابومازن مي خواهد چه چيزي كسب كند؟ شايد خطرناكتر از همه تعهداتي است كه ابومازن مطرح كرد تعهدش به اين نكته كه او مانع از آغاز انتفاضه سوم در اراضي اشغالي شود. اين يعني كه او دوشادوش نيروهاي اسرائيلي به مقابله با مردمش برخاسته است. اين پايان حيات سياسي او است.

ملت فلسطين نمي تواند و نبايد اين خواري را بپذيرد، در حالي كه ملتهاي عربي براي احقاق حقوقشان قيام كردند .

به گزارش قدسنا، القدس العربي در پايان خاطر نشان كرده است: محمود عباس از ۲۰ سال قبل، يكي پس از ديگري به صهيونيستها امتياز مي دهد و خود را شريك ميانه رو آنها معرفي كرده است؛ با اين حال فقط از صهيونيستها، توهين نصيبش شده، لذا براي ديدن زادگاهش صفد التماس مي كند در حالي كه به وي اجازه چنين سفري داده نمي شود. من و شش ميليون آواره فلسطيني به محمود عباس مي گوييم، خواستار بازگشت به شهرهايمان در فلسطين اشغالي هستيم؛ و از يك ميليمتر از آن در مقابل ميلياردها عدول نمي كنيم؛ اين سرزمين حق ماست و او تا وقتي مي خواهد يكي از ما نباشد، نبايد به جاي ما نيز سخن بگويد.


طرح هاشمي براي انتخابات شكل نخواهد گرفت

معاون خاتمي در دولت اصلاحات گفت در انتخابات رياست جمهوري سال آينده، طرح هاشمي شكل نخواهد گرفت.

محسن مهرعليزاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني در دولت اصلاحات با بيان اين كه اصلاح طلبان طرح وحدت ملي هاشمي رفسنجاني را پيش از اين تجربه كرده اند، گفت: به نظر من طرح «دولت وحدت ملي» شكل نخواهد گرفت.

وي در گفت و گو با مشرق تصريح كرد: اين نوع طرز فكر قديمي است.

مهرعليزاده در خصوص مصاحبه اخير خود مبني بر حضور قطعي خود در انتخابات با بيان اين كه اصلا چنين چيزي قطعيت ندارد افزود: من هيچ وقت اعلام قطعي نكردم و اين استنباط رسانه ها بوده است.

صلاحيت مهرعليزاده در انتخابات دوره نهم رياست جمهوري تاييد نشده بود.

در همين حال موسوي لاري وزير كشور دولت اصلاحات در مصاحبه با ايلنا و در پاسخ به اين سؤال كه دولت وحدت ملي تا چه اندازه تامين كننده خواست اصلاح طلبان است، بيان داشت: تاكنون تعريف روشني از دولت وحدت ملي ارائه نشده تا بتوان در اين خصوص اظهارنظر كرد.

وي گفت: اگر نگاه جذب حداكثري به جاي طرد و حذف، حاكم شود، بديهي است استفاده از همه ظرفيت ها در جاهاي مختلف مورد تاكيد قرار مي گيرد و در واقع به ديگران ميدان داده ايم.

موسوي لاري در عين حال با بغرنج تر كردن ماجراي دولت وحدت ملي گفته كه «ائتلاف ملي شرط اول تحقق دولت وحدت ملي است».

طرح دولت وحدت ملي در انتخابات سال ۸۸ از سوي برخي اعضاي كارگزاران نظير حسين مرعشي به عنوان عمليات فريب عليه اصولگرايان مطرح شد در حالي كه آنها با وجود تعارف ظاهري به چهره هايي نظير ناطق نوري، با موسوي بسته بودند و صرفا مايل بودند مانع از انسجام اصولگرايان شوند.


رئيس پزشكي قانوني اسرائيل قاچاقچي اعضاي بدن اجساد بود!

نقش رئيس سابق پزشكي قانوني رژيم صهيونيستي در ۸ هزار مورد قاچاق اعضاي اجساد به رسوايي تازه اي براي اين رژيم تبديل شد. اين چندمين بار است كه مقامات رژيم صهيونيستي به شركت در قاچاق انسان يا اعضاي بدن اجساد متهم مي شوند.

به گزارش المنار، آشكار شدن ابعاد اقدام ضدانساني و تكان دهنده «يهودا هيس» رئيس سابق پزشكي قانوني اسرائيل كه از مشهورترين مقامات وزارت بهداشت اين رژيم به شمار مي آيد، آن هم در واپسين روزهاي خدمت وي، رسوايي بزرگي براي جامعه پزشكي رژيم اشغالگر به بار آورده و شوك شديدي را در ميان صهيونيست هاي ساكن در اراضي اشغالي ايجاد كرده است.

بنابراين گزارش، هيس كه پس از افشاي اين رسوايي اجبارا بركنار شده، در مدت زمان تصدي رياست سازمان پزشكي قانوني اسرائيل، در بيش از ۸هزار مورد، نسبت به قطع عضو و ربودن اندام هاي اجساد ارجاع شده به پزشكي قانوني، بدون اطلاع خانواده هاي آنان اقدام كرده است.

ابعاد اين رسوايي زماني آشكار مي شود كه گزارش هاي متعدد مربوط به دست داشتن مقامات رژيم صهيونيستي در قاچاق اعضا و اندام هاي انسان مورد توجه قرار گيرد؛ امري كه خانواده هاي قربانيان را به شدت بهت زده و خشمگين كرده است.

اعضاي «ربوده شده» از اموات، اغلب شامل قلب و مغز و ديگر اعضاي داخلي مانند كبد و كليه بوده و هيچ يك از اين موارد به خانواده هاي قربانياني كه اجساد آنان مورد سوءاستفاده قرار گرفته، اطلاع داده نشده و در ظاهر جسد قابل تشخيص نبوده است.

پيش از اين و به طور مكرر گزارش هايي از جمله در رسانه هاي اروپايي درباره مثله كردن اجساد مردم فلسطين از سوي صهيونيست ها و قاچاق اعضاي بدن آنها منتشر شده بود اما اين بار ابعاد جنايت به اتباع رژيم صهيونيستي نيز گسترش يافته است.


نظاميان آمريكايي همچنان مردم ژاپن را تحقير مي كنند

يك ماه پس از تجاوز نظاميان آمريكايي به يك زن ژاپني، يك سرباز آمريكايي اقدام به ضرب و جرح يك نوجوان ژاپني كرد.

به گزارش خبرگزاري كيودو، اين سرباز آمريكايي در طبقه بالاي يك مشروب فروشي واقع در اوكيناوا، اقدام به ضرب و جرح نوجوان ۱۳ ساله ژاپني كرد. گفته مي شود اين نوجوان به پايين پرتاب شده و به بيمارستان منتقل شد. در پي وقوع اين امر، وزارت خارجه ژاپن سفير آمريكا را فراخوانده و مراتب اعتراض خود را به جان راس سفير آمريكا ابلاغ كرده است. اتفاق جديد باعث تشديد خشم و انزجار در افكار عمومي ژاپن شده و وزير خارجه اين كشور نيز رفتار نظامي آمريكايي را غيرقابل گذشت خوانده است. حدود ۲۵ هزار نظامي آمريكايي در جزيره اوكيناوا اقامت دارند.

انتشار اخبار بدرفتاري و تعرض نظاميان آمريكايي به شهروندان ژاپني به ويژه زنان، به رويه اي ثابت طي سال هاي اخير تبديل شده است. آخرين بار دو نظامي آمريكايي به خاطر تجاوز به يك زن ژاپني دستگير شدند اما معمولاً آنها داراي مصونيت هستند و بدون مجازات رها مي شوند.

ژاپن پس از بمباران اتمي از سوي آمريكا در سال ۱۹۴۵ در شمار اقمار كاخ سفيد درآمد و استقلال سياسي خود را از دست داد. در سال ۱۹۹۵ تجاوز چند نظامي آمريكايي به يك دختر نوجوان ژاپني باعث انفجار افكار عمومي در اين كشور شد. با اين حال آمريكايي ها فقط در اوكيناوا ۲۵ هزار نظامي را در پايگاه خود جاي داده اند.


روزنامه وطن امروز :

درخواست جدید نزدیکان مهدی هاشمی از دادستان

پزشک مهدی هاشمی از دادستانی خواست فرزند حجت‌الاسلام و المسلمين هاشمی‌رفسنجانی را برای آنژیوگرافی از اوین به بیمارستان منتقل کنند. ایرج ناظری متخصص قلب و عروق و پزشک مهدی هاشمی با حضور در زندان اوین و معاینه فرزند اکبر هاشمی‌رفسنجانی در محل بازداشتگاه در نامه‌ای رسمی به دادستانی خواستار انتقال فوری وی به بیمارستان جهت انجام آنژیوگرافی شد.

یک منبع نزدیک به مهدی هاشمی در گفت‌وگو با فارس این خبر را تایید کرد و با بیان اینکه دادستانی باید زمان انتقال وی به بیمارستان را تایید کند، احتمال داد در روزهای آینده این کار صورت گیرد.

وی همچنین گفت: مهدی هاشمی علاوه بر مشکل قلبی، دچار مشکلات تنفسی نیز هست و شب‌ها در سلول خود احساس تنگی‌نفس می‌‌کند و برخی اوقات نیمه‌های شب از مسؤولان بازداشتگاه خواسته که وی را برای هواخوری به محوطه باز منتقل کنند.


خاتمی: به موسوي گفتم تقلبي نشده است

محمد خاتمی در جمع تعدادی از دانشجویان گفته است:«من شنبه پس از انتخابات به دیدن میرحسین موسوی رفتم و به او گفتم ممکن است تخلفی در انتخابات صورت گرفته باشد اما تقلبی که رای تو را عوض کرده باشد اتفاق نیفتاده است.

من مطمئنم که شما رای نیاورده‌ای.» خاتمی همچنین تاکید کرده من نباید پاسخگوی عملکرد موسوی و کروبی باشم. خاتمی در عین حال به این سوال پاسخ نداده که چرا از عملکرد سران فتنه تاکنون اظهار برائت نکرده است. به نظر می‌‌رسد خاتمی هنوز نیم نگاهی به پایگاه اجتماعی فتنه دارد.

محمد خاتمی همچنین در جلسه خود با تعدادی از فعالان رسانه‌ای گفته است: ‌بیانیه شماره ۱۷ موسوی که در آن دولت دهم به دلیل تنفیذ رهبری به رسمیت شناخته شد با نظر من منتشر شد.


عارف: عزمم برای کاندیداتوری جزم است

محمدرضا عارف در دیدار جمعی از حامیان خود گفته است: «بنده عزمم را برای ورود به انتخابات جزم کرده‌ام و هیچ فردی جز خاتمی نمی‌تواند مرا از این کار منصرف کند.» وی خاتمی را تنها دلسوز جبهه دوم خرداد دانسته است. عارف همچنین از مشورت‌های گسترده خود با اقتصاددانان،

جامعه شناسان و اساتید دانشگاه‌ها برای تدوین برنامه انتخاباتی خود سخن گفته است.


روزنامه خراسان:

ابهام در پرداخت تسهيلات بانکي به کارمندان منتقل شده از تهران

بر اساس استعلامي که يکي از دستگاه هاي اجرايي براي مشخص شدن نحوه پرداخت کمک هزينه اي که دولت براي پايين آوردن سود تسهيلات اعطايي به کارمندان منتقل شده از تهران هزينه مي کرد، انجام داده مسئولان نهاد رياست جمهوري اعلام کرده اند که پس از اعلام رسمي کمک هاي دولت، اصلاحيه اي بر برخي از بندهاي آن تصويب و اعمال شده که بر اساس آن تنها "در صورت پيش بيني اعتبار لازم در بودجه سالانه کل کشور" پرداخت اين تسهيلات امکان پذير خواهد بود.


پاسخ دولت به ايراد لاريجاني درباره منابع هدفمندي يارانه ها

در حالي که بر اساس مصوبه دولت در تاريخ ۱۳ آذر سال ۹۰، منابع حاصل از عرضه داخلي برخي محصولات مانند نفت خام بايد به حساب سازمان هدفمندسازي يارانه ها واريز شود در اين باره علي لاريجاني رئيس مجلس چند ماه بعد در نامه اي به رئيس جمهور، اين اقدام را خلاف قانون اعلام کرده بود، اما يک مسئول ارشد دولتي در نامه اي به کدخدايي رئيس هيئت بررسي و تطبيق مصوبات دولت با قوانين، اعلام کرده که ابلاغيه مزبور تصميم ستاد هدفمندکردن يارانه ها بوده و لغو آن جزو اختيارات اين هيئت نيست.


روزنامه تهران امروز:

پسرم باید اعتراف کند

آيت‌الله ابوالقاسم‌خزعلي از اعضاي مجلس خبرگان رهبري در تازه‌ترين سخنان خود عليه اقدامات فرزندش موضع‌گيري كرد. وي با بیان اینکه امروز باید فتنه را بشناسیم، تصريح كرد: من شب و روز برای رهبر و همسر و فرزندان ایشان دعا می‌کنم.

فرزند من هم در حال حاضر در زندان به سر می‌برد. او باید به بد بودن کارش اعتراف کند و این اعتراف نباید فقط یک تاکتیک باشد بلکه باید واقعا به بد بودن کار خود اعتراف کند.

آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی گفت: اگر چه فرزندم گفته که در زندان اعتصاب غذا می‌کند، ولی اگر بمیرد جسدش را هم تحویل نمی‌گیرم.

خزعلی در مراسم رونمایی از کتاب «الغدیر در قرآن، حدیث و ادب»، گفت: ما در دستگاه رهبری فتنه‌گرانی داشته‌ایم. حتی در زمان امامان هم فتنه‌گرانی بوده‌اند. باید فتنه‌گران را شناسایی کنیم و از دستگاه حکومت کنار بگذاریم. روحانی‌ای که بخواهد بر ضد میزان کار کند، روحانی نیست. ما بهترین رهبری را داریم و باید از این نعمت به بهترین نحو استفاده کنیم.


نقش حداد در ناكام گذاشتن ماجرای سوال از رئیس‌جمهور در مجلس هفتم

همزمان با بالا گرفتن مباحث مربوط به طرح سوال از رئيس‌جمهور، حجت‌الاسلام علي عسگري نماينده سابق مجلس به ماجراي اين طرح در مجلس هفتم اشاره كرد.

او با بيان اينكه نظارت مجلس و طرح سوال و در نهایت استیضاح باید خیلی زودتر از اینها انجام مي‌شد، تا قانون‌گریزی‌ها به اینجا نرسد گفت: ما در مجلس هفتم ۸۳ امضا برای سوال از رئيس‌جمهور جمع‌آوري کردیم، اما هیات رئيسه مجلس مصلحت‌سنجی کرد و آقای حداد عادل نگذاشت سوال اجرایی شود؛ اگر طرح سوال در مجلس هفتم انجام می‌شد، روند فعلی عملکرد دولت کنترل مي‌شد.

عسگری افزود: پافشاری رئيس‌جمهور بر برخی نظرات نادرست خود، پسندیده نظام نیست؛ احمدی نژاد خطاهای غیرقابل جبرانی را مرتکب شده و اتلاف منابع کشور در این دولت بسیار مشهود است.وی خاطرنشان كرد: رئيس‌جمهور باید به مجمع تشخیص مصلحت نظام پاسخگو باشد، از این نظر که نظارت بر سیاست های کلی نظام را رهبری بر عهده این مجمع گذاشته است و همچنین برای پرونده‌های ارسال شده به قوه قضائيه باید پاسخگو به این ارگان باشد؛ رئيس‌جمهور وقتی در مجلس و با حضور رئيس قوه قضائيه قسم می‌خورد، این کار بار حقوقی دارد و تخلف از وظایف باید در شعب دیوان عالی کشور رسیدگی شود.


چه كساني وابسته‌اند و دل‌شان براي آمريكا تنگ شده؟!

اسماعيل كوثري از اعضاي كميسيون امنيت ملي مجلس درباره مناقشات اخير در كشور راجع به مذاكره با آمريكا گفت: ممکن است برخی افراد و مقامات که شاید وابسته باشند و دل‌شان برای آمریکا تنگ شده، دم از مذاکره با آمریکا بزنند.

کوثری معتقد است مذاکره با آمریکا مستلزم رعایت پیش شرط احترام متقابل است.وی در گفت‌وگویی با مثلث ضمن بیان این مطلب شایعات مربوط به مذاکره با آمریکا را حاصل فضای روانی مربوط به انتخابات آمریکا دانست.

نماينده مردم تهران مي‌گويد: این مسئله‌ای که برخی از رسانه‌های غربی مطرح کرده‌اند که آقای ولایتی با چند نفر دیگر برای مذاکره رفته‌اند کاملا غلط و نادرست است و کسانی در داخل به این مسئله دامن زدند که خودشان نیز سر در آخور آمریکایی‌ها دارند.

کوثری در پاسخ به این سوال که:«در ایران، مقامات اصلا به‌دنبال رابطه با آمریکا نیستند؟» گفت: ممکن است برخی افراد و مقامات که اصلا شاید وابسته باشند و دل‌شان برای آمریکا تنگ شده یا خیلی علاقه‌مند هستند امتیازی به آمریکایی‌ها بدهند برخی صحبت‌ها را انجام دهند؛ مانند زمان دولت موقت که برخی افراد با عوامل آمریکا مذاکره کردند؛ مردم نیز متوجه بودند.

مانند آنچه در رابطه با مک فارلین پیش آمد و با آوردن مک فارلین به ایران توانستند از آمریکایی‌ها موشک ضد‌تانک بگیرند یا برخی امتیازات دیگر.

اما حضرت امام(ره) متوجه این موضوع شدند و جلوی آن را گرفتند.این مسئله خیلی به نفع ما تمام شد چراکه اگر آن روز حضرت امام(ره) جلوی آنها نمی‌ایستادند و این مسئله را برملا نمی‌کردند ما امروز نمی‌توانستیم به موشک که هیچ حتی به بالاتر از آن دسترسی پیدا کنیم.وي اظهار داشت: آمریکا یک موضع خیلی مغرورانه دارد و تا زمانی که آنها از این موضع دست نکشند هیچ‌کس در ایران به سمت مذاکره با آمریکا نخواهد رفت.


روزنامه قدس:

صلاحی به سپاه بازگشت

استاندار سابق خراسان رضوی پس از برکناری به سپاه پاسداران بازگشت. در حالی که ازچند ماه گذشته در محافل سیاسی از برکناری رحیمی، معاون اول محمود احمدی نژاد خبر داده و از استاندار سابق خراسان رضوی به عنوان گزینه معاون اولی رئیس جمهور یاد می‌شد، محمود صلاحی هفته گذشته توسط وزیر کشور عزل شد.

تا تمام شایعات پایان یابد؛ در هر حال روز گذشته یک منبع آگاه به خبرنگار ما گفت: صلاحی پس از برکناری به سپاه بازگشته است.گفته می شود، صلاحی در مراسم معارفه استاندار جدید خراسان رضوی که فردا سه‌شنبه برگزار می‌شود هم شرکت نخواهد کرد.

تأخیر ۱۰ ساعته پرواز ۹۱۱ ایران ایر

تأخیر ۱۰ ساعته پرواز شماره ۹۱۱ ساری- مشهد ایران ایر مشکلات زیادی را برای مسافران این پرواز ایجاد کرد.

این پرواز که بنا بود، روز گذشته در ساعت ۱۳ از مبدأ ساری به مقصد مشهد انجام شود، به دلایل نامعلومی به ساعت ۳۰/۲۲ موکول شد.

انتقاد از بودجه مجلس

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با رد اظهارات حسن کامران، نماینده اصفهان مبنی بر اینکه بودجه مجلس ۷۰۰ میلیارد تومان تصویب شده است، از هیأت نظارت بر مجلس خواست تا ادعاهای کامران را مورد رسیدگی قرار داده و گزارش آن را به مجلس ارایه دهد.

شکایت زائران ایرانی

در پی بروز مشکلاتی برای حاجیان ایرانی مقیم خارج از کشور، وزیر حج عربستان سعودی یک مقام سعودی را از سمتش برکنار کرد.

ساخت مستندی با موضوع فیس‏بوک

فیلم مستند بلندی درباره «فیس‌بوک» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا و کارگردانی «مجید توکلی» ساخته می‌شود. قرار است در این مستند جنبه‌های مثبت و منفی فیس بوک به تصویر کشیده شود.

حذف استانداری از فضای مجازی

باشگاه خبرنگاران: سایت استانداری تهران به صورت کامل قطع و از دسترس مخاطبان خارج شد. هیچ اثری از پورتال اطلاع‌رسانی این سایت در موتورهای جستجوگر یافت نمی‌شود.

کانال‌های ایران روی ماهواره‌‌های روسیه

صدای روسیه اعلام کرد، شبکه های جام جم ۱ و ۲ (IRIB ۱-۲ )، شبکه خبر و آی فیلم به زبان فارسی همچنین شبکه های سحر TV۱ و سحر TV ۲ ( انگلیسی، فرانسوی، اردو، آذربایجان، بوسنیایی) و پرس تی وی (به زبان انگلیسی) از این پس از طریق ماهواره‌های روسیه پخش جهانی خواهند داشت.

پسرم باید اعتراف کند

آیت‌ا... ابوالقاسم خزعلی، عضو مجلس خبرگان، گفت: فرزند من هم در حال حاضر در زندان به سر می‌برد.او باید به بد بودن کارش اعتراف کند و این اعتراف نباید فقط یک تاکتیک باشد، بلکه باید واقعاً به بد بودن کار خود اعتراف کند.

همکاری می‌کنیم

فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:اگر قانون اجازه دهد که از دانشگاه آزاد تفحص صورت گیرد، قطعاً همکاری می‌کنیم.

شرط متکی

منوچهر متکی، وزیر سابق امور خارجه گفت که پس از پایان دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد درباره نحوه عزلش از وزارت خارجه سخن خواهد گفت.

آخرین وضعیت پرونده مداحان

رأی دادگاه انقلاب در خصوص شکایت دفتر رئیس جمهور از دو مداح مشهور صادر شد، اما حکم صادره هنوز ابلاغ نشده است.سیدعلی‌اصغر حسینی، وکیل اسفندیار رحیم‌مشایی گفت که اطلاعی از مفاد رأی صادره ندارد.

مشکل مشایی برای ثبت نام

در صورت تصویب قانون انتخابات که در آن شرط فوق لیسانس برای نامزدها در نظر گرفته شده است، اسفندیار رحیم مشایی صلاحیت ثبت نام در انتخابات را نخواهد داشت.

نظر سیدحسن خمینی درباره انتخابات

سید حسن خمینی به دعوت جمعی از اعضای مجمع محققین و مدرسین برای نامزدی و یا ورود به صحنه انتخابات برای انسجام بخشیدن به جبهه اصلاحات پاسخ منفی داده و گفته است: بنده بنای ورود به این نوع کارهای سیاسی را ندارم.

واکنش ولایتی به نامه نگاری ها

گفت و گوی علی اکبر ولایتی با رضا پور حسین در برنامه تلویزیونی«آفتاب»، دیشب با حاشیه جالبی همراه بود.

دکتر ولایتی در پاسخ مجری برنامه که نامه نگاری علمای فرق اسلامی به یکدیگر و طرح اختلافات را در نهایت رعایت ادب از سوی طرفین اختلاف دانست و آن را با نامه نگاری های اخیر مقایسه کرد، گفت: خب این هایی که این نامه ها را می نویسند هم باید همین ادب را یاد بگیرند.

فروزان‌مهر به مجلس می‌رود

کریمی‌قدوسی، نماینده مردم مشهد با اشاره به رفتن استاندار خراسان رضوی، گفت: محمدحسین فروزان‌مهر برای مشورت با مجمع نمایندگان استان به مجلس می‌آید.

تندرو‌های ایران به دنبال رامنی

محمد علی ابطحی در یادداشتی در هفته نامه آسمان نوشت:به گمان من تندرو‌هایی در ایران از انتخاب رامنی به عنوان رئیس جمهور آمریکا استقبال می‌کنند که درگیری و ررویارویی با دشمن اصلی علنی‌تر شود.

احمدی نژاد نگران نباشد

سید رمضان شجاعی کیاسری، نماینده مردم ساری در مجلس گفت: توضیح به مجلس، توضیح به مردم است و احمدی نژاد نباید نگران پاسخ به مردم باشد.

اشتباه کردم

محمد خاتمی در جمع تعدادی از دانشجویان گفته است: "من قبل از انتخابات مجلس اشتباه کردم که موضع خود را درباره شرکت در انتخابات اعلام نکردم. این سکوت من باعث تلقی تحریم انتخابات از سوی اصلاح طلبان شد.


روزنامه جمهوری اسلامی:


* پزشك مهدي هاشمي از دادستاني خواست وي را براي آنژيوگرافي از اوين به بيمارستان منتقل كنند.

دكتر ايرج ناظري متخصص قلب و عروق و پزشك مهدي هاشمي با حضور در زندان اوين و معاينه وي در محل بازداشتگاه در نامه‌اي رسمي به دادستاني خواستار انتقال فوري وي به بيمارستان جهت انجام آنژيوگرافي شد.

يك منبع نزديك به مهدي هاشمي در گفت وگو با فارس اين خبر را تأييد كرد و با بيان اينكه دادستاني بايد زمان انتقال وي به بيمارستان را تاييد كند، احتمال دارد در روزهاي آينده اين كار صورت گيرد.

وي همچنين گفت مهدي هاشمي علاوه بر مشكل قلبي، دچار مشكلات تنفسي نيز هست و شب‌ها در سلول خود احساس تنگي نفس مي‌كند و برخي اوقات نيمه‌هاي شب از مسئولان بازداشتگاه خواسته كه وي را براي هواخوري به محوطه باز منتقل كنند.



* وزير خارجه سابق رژيم صهيونيستي اعتراف كرد براي گرفتن اطلاعات مهم با برخي از شخصيت‌هاي عربي ارتباط جنسي داشته است.

خانم تزيپي ليوني، وزير امور خارجه سابق رژيم صهيونيستي، در گفتگو با روزنامه تايمز انگليس اعتراف كرد: در زمان فعاليتش در سازمان اطلاعات و جاسوسي اسرائيل (موساد) براي تخليه اطلاعات برخي شخصيت‌هاي عربي با آن‌ها ارتباط جنسي داشته است.

وي افزود: "من براي بدنام كردن برخي شخصيت‌هاي عربي و ايجاد پرونده رسوايي برايشان با آن‌ها ارتباط جنسي داشته‌ام تا اطلاعات مهم و امتيازهاي سياسي از آنها بگيرم."



* سيد محمود عليزاده طباطبايي از محاكمه يك كارشناس ارشد سياسي در وزارت كشور به اتهام القاي تقلب در انتخابات ۸۸ خبر داد. اين وكيل دادگستري ايران در مورد اين متهم اضافه كرد كه وي با هويت "صبوري"، به دليل نامه‌اي كه به مسئولان نوشته بود و احساس نگراني خود را در اين نامه بيان كرده بود، متهم به فعاليت تبليغي عليه نظام شده كه به همين دليل به يك سال حبس محكوم شده است.

وي همچنين از محكوميت گودرزي - فعال سياسي - به ۸ سال حبس و تاييد اين حكم در دادگاه تجديدنظر خبر داد. http://hadidnews.com/vdcb.gb9urhb8giupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما