تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۰
در پی عبور طوفان سندی از شمال شرقی آمریکا، سه نیروگاه هسته‌ای در این منطقه روز سه‌شنبه فعالیت خود را متوقف کردند.
به گزارش حدیدنیوز، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، طوفان سندی باعث شده هشت و نیم میلیون خانوار در سراسر آمریکا با قطعی برق مواجه شوند.

شرکت دولتی برق و گاز آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد فعالیت راکتور salem ۱ در حاشیه رودخانه دِلاویر در هانکاکس بریج در ایالت نیوجرسی به علت بروز مشکل برای پمپ‌های جریان آب، متوقف شد.

این شرکت افزود نیروگاه هوپ کریک که در همین منطقه قرار دارد، همچنان به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهد.

این دو نیروگاه به تنهایی چهل و نه درصد برق ایالت نیوجرسی را تامین می‌کنند.

منابع آگاه اعلام کردند فعالیت یک راکتور در پنجاه کیلومتری شمال نیویورک در حاشیه رودخانه هادسون نیز متوقف شد. این راکتور در نیروگاه هسته‌ای ایندین پوینت قرار دارد که سی درصد برق نیویورک را تامین می‌کند.


وزارت انرژی آمریکا نیز اعلام کرد فعالیت یک راکتور در نیروگاه ناین مایل در شمال ایالت نیویورک در حاشیه دریاچه اونتاریو متوقف شد.


وقوع توفان سندی و مختل شدن شبکه حمل و نقل عمومی مردم نیویورک را با مشکل مواجه کرده است.

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد، از شدت وزش باد و بارش باران در نیویورک کاسته شده است. اکنون زمان پاکسازی در این شهر آغاز شده است. مردم نیویورک پس از گذراندن شبی وحشتناک، روز خود را آغاز کردند.

در حال حاضر فعالیت شبکه های حمل و نقل عمومی بسیار ضعیف است. مترو در این شهر تعطیل شده است و تاکسی های کمی در خیابان ها دیده می شوند. نیمه جنوبی منطقه منهتن در خاموشی به سر می برد.

گزارشگر این شبکه گفت: «منهتن بیشترین خسارات را از توفان سندی متحمل شده است. چراکه شدت وقوع سیل در این منطقه بیشتر از سایر مناطق نیویورک بوده است. برخی معابر به دلیل شکسته شدن درختان بر اثر وزش باد مسدود شده اند.

امدادرسان های نیویورکی کار تخلیه آب را آغاز کرده اند. تخلیه آب از جاده ها، خیابان های اصلی و تونل ها در اولویت کار امدادرسانان قرار گرفته است. در حال حاضر مسدود شدن راه های ارتباطی در نیوریورک جدی ترین خسارت این توفان عنوان شده است. چرا که شبکه مترو در نیویورک، نقش شبکه عصبی این شهر را ایفا می کند. مسئولان مترو خاطر نشان کردند، در این توفان خسارات شدیدی به شبکه مترو وارد شده است. بسیاری از کسانی که در نیویورک کار می کنند، در اطراف این شهر زندگی می کنند و اکنون قادر نیستند سرکار خود حاضر شوند.»


انفجار در مراکز تولید برق در نیویورک در پی توفان سندی زندگی، خاموشی مناطق گسترده ای در این شهر را به دنبال داشت. توفان سندی در آمریکا تاکنون سیزده کشته برجای گذاشته است. گزارشگر این شبکه گفت: «منهتن در تاریکی به سر می برد. خاموشی ساختمان های بلند این منطقه از حوادث کم سابقه در این منطقه از نیویورک است. دویست و پنجاه هزار واحد مسکونی در جنوب نیویورک، با قطع برق مواجهند. تصاویری که توسط مردم ضبط شده است، انفجار یک ترانسفورماتور در تاسیاست برق نیویورک را نشان می دهند.

این طوفان که دوشنبه به نیویورک رسید وقوع سیل در این شهر را به دنبال داشت. ارتفاع آب در رودخانه های مرکزی شهر تا چهار متر بالا آمده است و آب برخی مناطق و تونل های مترو را فراگرفته است.» این زن آمریکایی معتقد است که حداقل تا بیست و چهار ساعت آینده، برق در برخی مناطق نیویورک قطع خواهد بود. یک مرد آمریکایی نیز گفت، هرگز باور نمی کردم چنین حادثه ای در نیویورک رخ بدهد. گزارشگر افزود: «به دلیل قطع برق امدادرسانی به بیماران در بیمارستان شهر با مشکل مواجه شده است. شهردار نیویورک از مردم خواست تنها در صورت حوادث حیاتی با مرکز فوریت های امدادی تماس بگیرند. http://hadidnews.com/vdcf.ydciw6dcegiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما