تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۴
اخبار ویژه روزنامه‌های صبح دوشنبه؛

آقاي دهن لق پشت صحنه جبهه اصلاحات را لو داد

دلسوزی از نوع BBC، علت محافظت از «مرسی» در هواپیما.
آقاي دهن لق پشت صحنه جبهه اصلاحات را لو داد
وقوع ۲۱۸ اختلاس در کشور، اختصاص ۶۶۰ ميليون دلار براي فولاد مسکن مهر، دلسوزی از نوع BBC، علت محافظت از «مرسی» در هواپیما، روايت شريعتمداري از طلحه و زبير، پیامک‌های تبلیغاتی دراویش برای جلب جوانان، پیشنهاد آمریکابرای بازگشایی سفارتش در ایران و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های دوشنبه است.
به گزارش حدیدنیوز، اخبار ویژه روزنامه های امروز دوشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:


روزنامه کیهان:

آقاي دهن لق پشت صحنه جبهه اصلاحات را لو داد

مصاحبه عضو شوراي مركزي حزب منحله مشاركت با روزنامه اعتماد كه در آن به طور تلويحي به تلاش جبهه اصلاحات براي براندازي نظام اشاره كرده بود، با استقبال و ذوق زدگي ساير گروه هاي ضد انقلاب خارج نشين روبرو شد.

علي شكوري راد كه برخي از مدعيان اصلاحات با كنايه به او لقب «دهن لق» داده اند در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته بود؛

«به عقيده ما، اصلاح طلبي، اصل و بناي حركت و مبارزه براي بهبود اوضاع جامعه است، اما وقتي اين راه به بن بست برسد، نه اينكه رهبران اصلاح طلب بخواهند به سراغ انقلاب يا براندازي بروند، بلكه وقتي اصلاحات به بن بست رسيد، يا بايد به وضع موجود رضايت داده شود يا مبارزه به دليل تصلب حكومت به سمت براندازي يا انقلاب سوق پيدا مي كند اين يك قصد يا تصميم نيست كه مسئول يا متولي داشته باشد. يك جبر است، يك اقتضاء است، خواه و ناخواه اتفاق مي افتد. اين براندازي هم گاهي در حد براندازي حاكمان است و گاه به براندازي كل نظام منجر مي شود.»

در بخش ديگري از اين مصاحبه طولاني خبرنگار از وي مي پرسد؛ نظر شما درباره عبارت «براندازان فرنگ نشين چيست» كه درباره برخي منتقدان خارج از بدنه اصلاحات به كار برده مي شود؟ و آقاي دهن لق كه مي داند اين واژه باعث عصبانيت گروه هاي ضد انقلاب و هم پيمان جبهه اصلاحات در فتنه ۸۸ شده است و مخصوصا داد سازمان منافقين و بهايي ها را درآورده است، در پي دلجويي از گروه هاي ياد شده برآمده و مي گويد؛

«اين عبارت در نامه اي كه براي تبريك تولد آقاي خاتمي نوشته شده بود، بيان شد و خيلي افراد هم به آن اعتراض داشتند و قرار بود كه اين عبارت حذف شود و به نظر من عبارت خوبي نبود» و بلافاصله اضافه مي كند كه حزب مشاركت با گروه هاي برانداز مقابله نخواهد كرد و مي گويد «حزب ما وظيفه اي براي مقابله با معارضين نظام ندارد»!

گفتني است اين بخش از مصاحبه شكوري راد كه در آن ماهيت ضد انقلابي و براندازانه حزب مشاركت و جبهه اصلاحات را نه فقط نفي نكرده بلكه تلويحا بر آن تاكيد ورزيده است، با استقبال فراوان گروه هاي اپوزيسيون خارج كشور روبرو شده است و اين استقبال در حالي كه بيش از يك هفته از مصاحبه ياد شده مي گذرد، همچنان ادامه دارد.

برخي از جريانات ضد انقلاب نظير سلطنت طلب ها ضمن استقبال از نظر شكوري راد، وي را يك مهره دست چندم در حزب مشاركت معرفي كرده اند كه نمي توان روي اظهارات او حساب ويژه اي باز كرد.

از سوي ديگر اظهارات شكوري راد با انتقاد درون گروهي شديد مدعيان اصلاحات به وي روبرو شد و از روزنامه اعتماد نيز به خاطر انجام و انتشار اين مصاحبه گلايه شد. اين در حالي است كه به نظر مي رسد مصاحبه مورد اشاره با هدف تلطيف روابط گروه هاي داخلي فتنه با دنباله خارجي آن انجام شده باشد و شكوري راد با اين انگيزه براي مصاحبه انتخاب شده است كه در ميان هم حزبي هاي خود به «دهن لق» و كسي كه از هوش سياسي لازم براي تشخيص شرايط برخوردار نيست، شناخته مي شود.


دولت انگليس خطاب به اسرائيل؛ عليه ايران رجز نخوانيد

انگليس اخيراً سرجان سايرز، رئيس ام آي-۶ را به منظور توجيه نتانياهو براي توقف رجزخواني هاي اسرائيل عليه ايران به تل آويو فرستاده است.

گوردون داف از كهنه سربازان نيروي دريايي آمريكا در جنگ ويتنام و سردبير ارشد نشريه «ويتران تودي» در گزارشي تحليلي با اعلام اين موضوع، از درماندگي رژيم صهيونيستي در مقابل ايران خبر داد و تهديدهاي تل آويو را طبل توخالي خواند.

داف در گزارش خود از مخالفت جدي انگليس با هرگونه حمله اسرائيل به ايران خبر داده و درباره محدوديت هاي نظامي تل آويو براي يك عمليات نظامي مي نويسد؛ اين گونه طرح ريزي شده است كه حمله اسرائيل از آذربايجان انجام شود اما تلاش هاي ديپلماتيك از سوي تهران «اين در را براي حمله اسرائيل بسته است.» پرواز مستقيم از روي عربستان سعودي تنها انتخابي است كه براي اسرائيل باقي مي ماند. هر راه ديگري، تركيه و عراق با ۴۵۰۰مايل «پرواز بر آب هاي آزاد» غيرممكن است.

تركيه در مذاكرات اخير خود با ايران، اين كشور را در تلاش خود براي پايان دادن به بن بست هسته اي حمايت كرده است و نمي خواهد به عنوان «راه صاف كن» توسعه طلبي اسرائيل عليه اسلام ديده شود.

عراق هم اخيراً با ايران مذاكره داشته است و با يك دستور ۴ ميليارد دلاري براي سلاح هاي روسي پيشرفته به توانايي هاي دفاع هوايي خود افزوده است، هم دفاع هوايي و هم هواپيماهاي جنگي پيشرفته.

داف افزوده است؛ سامانه هاي موشكي كه ايران در اختيار دارد براي پايين آوردن هرگونه هواپيماي اسرائيلي يا ديگر هواپيماها، حتي موشك هاي بالستيك يا كروز كه از فاصله صدها متري به ايران نزديك مي شوند كاملاً كارآمد هستند.

داف در پايان خاطر نشان مي كند ايران به دليل تبحر در جنگ نامتقارن ضربات بسيار سختي به آمريكا و اسرائيل وارد خواهد كرد و هيچكس خواهان چنين منازعه اي نيست.


صادق صبا: رضايت ندهي از انگليس اخراجت مي كنيم!

«جرج انت ويسل» مديركل شبكه خبري دولت انگليس -بي.بي.سي- در مقابل نمايندگان پارلمان اين كشور اعتراف كرد كه آزار جنسي كودكان يكي از جرايم دامنه دار و رايج در اين شبكه است. به نوشته روزنامه انگليسي تلگراف، مديركل بي بي سي گفت، در حال حاضر دستكم ۹ تن از كاركنان اين شبكه به سوءاستفاده جنسي از كودكان متهم شده اند و افزود؛ اتهام آنها با توجه به شناسايي اين عده از سوي كودكاني كه مورد آزارجنسي قرار گرفته بودند به اثبات رسيده است.درپي پخش يك برنامه مستند از سوي شبكه انگليسي «آي.تي.وي» تعداد بيشتري از كودكان قرباني شده در اين جنايت به دادگاه مراجعه كرده اند.

يكي از كساني كه به دهها فقره از فريب كودكان و سوءاستفاده جنسي از آنان متهم است و از سوي قربانيان شناسايي شده است «جيمي سويل» از مشهورترين چهره هاي بي بي سي است كه سال گذشته در سن ۸۴ سالگي درگذشته است.

رسوايي اخير شبكه انگليس و تعداد زياد كودكان قرباني شده در اين جنايت، نگراني گسترده اي را در ميان مردم انگليس و مخصوصا اهالي لندن در پي داشته است.

والدين تعدادي از كودكان قرباني با اجتماع در مقابل دفتر بي بي سي در لندن خواستار استعفاي مديركل اين شبكه و بازداشت عوامل اين جنايت شدند. در اين اجتماع پدر يكي از كودكان قرباني با فرياد خطاب به دولت انگليس گفت؛ بايد اين ف... خانه را تعطيل كرده و به اماكني كه رسما براي اينگونه مراكز درنظر گرفته شده منتقل كنيد.

گفتني است سال گذشته نيز صادق صبا، از كاركنان باسابقه بي بي سي فارسي به چند فقره تجاوز به عنف به زناني كه در اين شبكه به كار گرفته شده و يا درخواست كار در اين شبكه را داشتند، متهم شده بود كه گفته مي شود با دخالت سرويس اطلاعاتي انگليس و پرداخت جريمه و جلب رضايت شاكيان اين پرونده به طور موقت بسته شده است. توضيح آن كه قربانيان بي بي سي فارسي، زنان و دختران ايراني پناهنده بودند كه رضايت برخي از آنان با تهديد به لغو پناهندگي و اخراج از انگليس به دست آمده بود.


دستاورد حمله به عراق اجساد فرزندانمان بود

با نزديك شدن زمان انتخابات رياست جمهوري در آمريكا، بيانيه اي در چند صفحه با امضاي «ما ۹۹درصد هستيم» در نيويورك، ايلي نويز و واشنگتن دي سي در سطح گسترده اي توزيع شده است. در اين بيانيه از «اوباما» و «رامني» با عنوان «بازيگران بي اختيار سياست» كه از سوي آيپك(لابي صهيونيستي) مديريت مي شوند ياد شده و با اشاره به برخي از جنايات مشترك جمهوريخواهان و دموكرات ها آمده است «نه اوباما و نه رامني نمي توانند نماينده ۹۹ درصدي مردم آمريكا باشند. آنها نماينده اقليت يك درصدي هستند كه بدون وكالت از سوي اكثريت ۹۹ درصدي بر آمريكا حكومت مي كنند». در اين بيانيه آمده است؛ «حمله به عراق، افغانستان و حمايت از اسرائيل غير از پرداخت هزينه جنگ توسط ماليات دهندگان و تحويل گرفتن جنازه فرزندانمان چه دستاورد ديگري براي مردم آمريكا داشته است؟». نويسندگان بيانيه با استناد به آمار مراكز حقوق بشري و از جمله مقاله جيمي كارتر رئيس جمهور اسبق آمريكا در روزنامه نيويورك تايمز، نوشته اند «طي ۳ سال گذشته فقط در پاكستان ۳۳۶۵ غيرنظامي در حمله هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي كشته شده اند كه ۲۷۶ نفر آنها از كودكان و زنان بوده اند».

گفتني است جيمي كارتر در مقاله خود كه روز ۲۴ ژوئن ۲۰۱۲(۴تيرماه۹۱) در روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز چاپ شده با اشاره به قتل عام غيرنظاميان و زنان و كودكان توسط هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي در پاكستان و افغانستان و سومالي و يمن نوشته بود؛ «اين نظريه دولت آمريكا كه كشته شدگان توسط هواپيماهاي بدون سرنشين، تروريست و دشمن هستند، به يك قانون من درآوردي- NEW FANGLED- تبديل شده است. اين اقدام جنايت است و نتيجه آن كه خانواده هاي داغديده را به سازمان هاي تروريستي جذب مي كند و دولت هاي سركوبگر نيز، از اين اقدامات استفاده كرده، و سركوب مخالفان خود را توجيه مي كنند».

در پايان اين بيانيه آمده است: اگر مي پرسيد به رامني رأي بدهيم يا اوباما، پاسخ ما اين است كه «به هيچكدام».


روزنامه وطن امروز :

حمایت ریاض از موساد برای ترور دانشمندان ایرانی

یک روزنامه‌نگار آمریکایی، عربستان سعودی را به تامین هزینه‌های عملیات موساد برای ترور دانشمندان هسته‌ای ایران متهم کرد.

پایگاه لبنانی النشره به نقل از رادیو رژیم صهیونیستی نوشت: «باری لاندو» روزنامه‌نگار آمریکایی به نقل از منابع نزدیک به مسؤولان ارشد رژیم صهیونیستی گفت: «موساد با همتایان سعودی خود به توافق رسیده است که ریاض هزینه مالی عملیات ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را تامین کند».

رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از باری لاندو افزود: «سعودی‌ها یک میلیارد دلار برای این منظور اختصاص داده‌اند».


پیشنهاد آمریکابرای بازگشایی سفارتش در ایران

روزنامه اسرائیلی معاریو با انتشار گزارشی مدعی شده، ایالات متحده در سال‌های گذشته، پی‌درپی پیشنهاد برقراری دوباره روابط کامل با تهران برای مذاکره پیرامون برنامه هسته‌ای ایران را داده است.

بنا به گزارش این روزنامه، یکی از موارد پیشنهادی واشنگتن به تهران، احتمال گسترش کانال‌های دیپلماتیک، از جمله بازگشایی سفارتخانه‌های ۲ کشور در پایتخت‌ها بوده است.

بنا بر ادعای این روزنامه، ایران پیشنهاد آمریکا را که در سال ۲۰۰۸ و اندکی پس از روی کار آمدن اوباما مطرح شده بود، نپذیرفته است. ادعاهای این روزنامه در حالی مطرح می‌شود که حدود یک هفته پیش روزنامه «نیویورک تایمز» از توافق ایران و آمریکا برای برگزاری مذاکرات دوجانبه خبر داده بود؛ خبری که از سوی مقامات ۲ طرف تکذیب شد ولی گمانه‌زنی‌های بسیاری را در سراسر جهان برانگیخت.


پیامک‌های تبلیغاتی دراویش برای جلب جوانان

به تازگي يكي از سايت‌هاي وابسته به دراويش گنابادي به منظور انحراف جوانان و انعكاس اخبار تشكيلاتي خود، اقدام به راه‌اندازي سامانه پيامكي رايگان کرده است.

در بخشي از اطلاعيه منتشر شده توسط فرقه مزبور چنين آمده است: «سایت... به منظور ارتقا و تسهیل در انتشار اخبار دراویش، اقدام به راه‌اندازی سامانه ارسال پیامک کرده است.

از این پس با عضویت در این سامانه که به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد، قادر خواهید بود اخبار مهم مربوط به دراویش را بلافاصله از طریق پیامک در تلفن همراه خود دریافت کنید».



روزنامه خراسان:

اختصاص ۶۶۰ ميليون دلار براي فولاد مسکن مهر

بر اساس مصوبه چندي پيش هيئت وزيران که به پيشنهاد وزارت راه و شهرسازي تصويب شده، بانک مرکزي موظف شده است مبلغ ۶۶۰ ميليون دلار براي تامين فولاد مورد نياز پروژه هاي مسکن مهر در سراسر کشور اختصاص دهد. وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز موظف شده است در ثبت سفارش موارد فوق با نرخ ارز مرجع اقدام کند.


سفر يک مسئول کابينه به غرب کشور با هواپيماي اختصاصي

بر اساس ابلاغيه شماره ۱۱۲۳۷۹/ت۴۸۰۰۰ هـ که توسط محمدرضا رحيمي معاون اول رييس جمهور به نهادهاي مربوطه ابلاغ شده، يکي از مسئولان سياسي کابينه براي سفر چند هفته قبل خود به غرب کشور از هواپيماي اختصاصي استفاده کرده است که گزارش اين موضوع توسط نهادهاي نظارتي تهيه و براي مسئولان مربوطه ارسال شده است.



روزنامه تهران امروز:

۴۰ نفر در حال و هوای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری هستند

سيدمرتضي نبوي،قائم‌مقام سابق جامعه اسلامي مهندسين در تازه‌ترين سخنان خود به تعدد نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري اشاره كرد.

مدیر مسئول روزنامه رسالت كه در حاشيه نشست جامعه اسلامي مهندسين سخن مي‌گفت، با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ نفر در حال و هوای نامزدی انتخابات رياست‌جمهوري هستند افزود: این تعداد از نظر تجربی قابل قبول نیست و معتقدم اصولگرایان با توجه به تجربه‌ای که دارند باید به گونه‌اي با هم جمع شوند که در نهایت به دو جریان عمده تقسیم شوند و از دل این دو جریان، دو کاندیدا در عرصه حضور پیدا کنند.

نبوی خاطرنشان کرد: معنی ندارد که ۴۰، ۲۰ یا ۱۰ نامزد در انتخابات رياست‌جمهوري حضور داشته باشند. عضو هيات حل اختلافات قوا با بیان اینکه در انتخابات‌های گذشته نیز سه ضلع جبهه پایداری، جبهه پیروان خط و امام و رهبری و ایثارگران و رهپویان در عرصه حضور داشته‌اند گفت: امیدوارم اضلاع اصولگرایی در انتخابات رياست‌جمهوري آینده دو شعبه بیشتر نباشند و هر کدام یک کاندیدا معرفی کنند.

نبوی همچنین ضمن پیشنهادی به کاندیداهای رياست‌جمهوري آینده گفت: بهتر است کاندیداهایی که افکار نزدیکی با یکدیگر دارند تیم‌هایی را تشکیل دهند و دیگر نامزدها در تیم یکدیگر باشند. به عنوان مثال یک نفر کاندیدا شود و دیگران معاون اول و وزرای او شوند.


رئیس جمهور آینده باید شاخصه‌های اصولگرایی را داشته باشد

احمد نجابت از اعضاي شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با بیان اینکه فردی که می‌خواهد آینده کشور را در دست بگیرد باید شاخصه‌های اصولگرایی را داشته باشد، گفت: این فرد باید ساده‌زیست، استکبارستیز، دارای تعهد روشن و برنامه‌محور باشد.

همچنین گفتمان در انتخابات آینده بسیار مهم است و رئیس جمهور باید همواره صداقت خود را با مردم داشته باشد. وي كه با فارس گفت‌وگو مي‌كرد، اولویت اصلی را در کشور اقتصاد دانست اما مسئله فرهنگ را نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: کار فرهنگی زیربنای اقتصاد است؛‌ ما نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که دشمن امیدوار شود.

نجابت خاطرنشان كرد: هیچ مسئولی نمی‌تواند از زیر بار مسئولیت خود خارج شود چراکه مردم همواره نشان داده‌اند با انقلاب هستند و همان ۱۳ میلیونی که به آقای موسوی رأی دادند ۱۲.۵ میلیون از آنها طرفدار نظام بودند اما ممکن بود مشکلاتی با دولت داشته باشند.

وی انتخابات را مظهر اقتدار نظام دانست و با اشاره به اينكه مردم امتحان خود را پس داده‌اند، یادآور شد:‌ امیدواریم همه مشکلات اقتصادی و فرهنگی حل شود.


روايت شريعتمداري از طلحه و زبير

حسين شريعتمداري، مديرمسئول روزنامه كيهان در جديد‌ترين يادداشت خود به علت حمايت حاميان طيفي از جامعه از محمود احمدي‌نژاد پرداخت.

اما آنچه كه او را واداشت كه چنين يادداشتي بنويسد،‌ ملامت حاميان احمدي‌نژاد از سوي «مدعيان اصلاحات و اصحاب فتنه آمريكايي- اسرائيلي ۸۸» بود.شريعتمداري گفت: آنچه اين جماعت و مديران بيروني فتنه با عنوان خطاي حزب‌الله از آن ياد مي‌كنند- آنگونه كه خواهد آمد- نه فقط خطا نبوده و نيست، بلكه يكي از افتخارآميزترين ويژگي حزب‌الله است و به وضوح نشان مي‌دهد، حزب‌الله فقط در بستر اسلام و انقلاب و خط امام و رهبري حركت مي‌كند. مدير مسئول روزنامه كيهان معتقد است «حزب‌الله» ازحاميان احمدي‌نژاد بوده و ويژگي حزب‌الله اين است كه « گروه گرا و قبيله گرا نيست».

شريعتمداري با اشاره به داستان «طلحه و زبير»، خاطرنشان كرد: آيا طلحه و زبير، آن هنگام كه در ركاب رسول خدا(ص) و براي مقابله با دشمنان اسلام شمشير مي‌زدند و از جان خود مايه مي‌گذاشتند، قابل تقدير نبودند؟ و آيا مولاي بزرگوار ما حضرت اميرالمومنين عليه‌السلام از آنان حمايت نمي‌كرد؟ اما وقتي همين طلحه و زبير كه آن همه مورد حمايت و تقدير بودند پاي از صراط مستقيم بيرون نهادند و پيمان شكسته و به اصحاب شام پيوستند، حضرت امير(ع) ابتدا به اندرز و نصيحت آنان پرداخت .

وي در ادامه نوشت: حزب‌الله افتخار مي‌كند از آقاي احمدي‌نژاد قبل از آنكه متاسفانه حلقه انحرافي به درون كابينه نفوذ كند، در مقابل اصحاب فتنه آمريكايي- اسرائيلي ۸۸ دفاع كرد و با راي بي‌نظير ۲۵ ميليوني او را به رياست دولت برگزيد.



روزنامه قدس:

فساد در اسپانسرهای ورزشی

سرمربی تیم بسکتبال بانوان صابری تهران گفت: وقتی تلاش می‌کنیم یک اسپانسر مالی داشته باشیم که بتوانیم مخارج ضروری تیم را تأمین کنیم، با دامهای فساد و پیشنهادهای کثیف آنها مواجه می‌شویم.

من از اوباما بدترم!

میت رامنی، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در مقاله‌ای در روزنامه «یواس‌ای تودی»، گفت: در قبال ایران من از اوباما سختگیرتر وبدترم.

صبر کنید با هم برویم!

سعید حدادیان از مداحان تهران که هفته گذشته با شکایت اسفندیار رحیم‌مشایی دادگاهی شد در مراسم روز «عرفه» خطاب به احمدی‌نژاد گفته است: «شما که اینقدر اصرار داری زندان اوین بروی، صبر کن دادگاه ما تمام شود با هم برویم.»

ذهنیت‌ها خراب شده است

آریا: مصطفی پورمحمدی وزیر پیشین کشور و رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت:باعث تاسف است که نوع رفتارها به اینجا کشیده می‌شود که درخواست رئیس جمهور برای بازدید از اوین، ذهنیت رفتار سیاسی را و نه حل مشکلات به اذهان می‌آورد.

من چنین حرفی نزدم!

باشگاه خبرنگاران: سید محمد خاتمی در آخرین دیدار خود با شماری از دانشجویان که در روز دوم آبان ماه جاری در حیاط دفتر کارش برگزار شد، گفته است: در انتخابات ۸۸ هیچ گاه از واژه تقلب استفاده نکرده‌ام.

این رشته سر دراز دارد

حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: مواضع برخاسته از تلاش حلقه انحرافی در بسیاری از موارد، دقیقا و بی کم و کاست ادامه همان مواضع و عملکرد مدعیان اصلاحات و اصحاب فتنه است. و این رشته سر دراز دارد.

بازداشت ۶۳متجاوز مرزی

سرهنگ احمد نیکوفرد، معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی ناجا از دستگیری ۶۳ متجاوز مرزی و ۱۵ عابر غیرمجاز در مرزهای کشور خبر داد.

رأی دیوان عدالت اداری

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مصوبه هیات وزیران که صلاحیت فیلتر، توقیف و لغو پروانه خبرگزاری‌ها و نشریات فاقد مجوز را به هیات نظارت بر مطبوعات داده بود، ابطال کرد.

ادعای مرزبانی جمهوری آذربایجان

اداره مرزبانی جمهوری آذربایجان در اطلاعیه‌ای از خنثی سازی تلاش یک گروه مسلح خبر داده است که به گفته آن قصد ورود به منطقه مرزی «جلیل آباد» را داشتند.در این گزارش ادعا شده است دیگر افراد گروه توانسته اند به داخل مرز ایران فرار کنند.

خیلی حرف است

مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ابتکار عمل اصلاح طلبان به دست افراد تندرو است. اینکه این افراد در شرایط فعلی طلبکار و مدعی نظام شوند و بگویند آزادی انتخابات باید تضمین شود تا در عرصه حضور پیدا کنیم، خیلی حرف است.

منع اکران فیلم موهن در مصر

فیلم سینمایی «عبده موته» که از روز عید قربان در سینماهای مصر اکران شده است دارای بخشهایی در توهین به اهل بیت(ع) است و مردم مصر در پی این اتفاق خواستار منع اکران آن شدند.

نامه‌نگاری‌های اخیر تند بود

رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نامه‌نگاری‌های اخیر بین سران قوا گفت: به نظر بنده نامه‌هایی که بتازگی بین سران قوا رد و بدل شده تند بوده است.

علت محافظت از «مرسی» در هواپیما

یکی از فرماندهان ارتش مصر فاش کرد، محمد مرسی رئیس جمهور مصر هیچ وقت سوار هواپیما نمی‌شود مگر با همراهی ژنرال عبدالفتاح السیسی و چند تن دیگر از رهبران در نیروهای مسلح!سرهنگ عمر العفیفی گفت: اقدام مرسی به انجام این کار ترس از ترور شدن توسط عواملی درون ارتش مصر از طریق پرتاب موشک‌های استریلا است.

دلسوزی از نوع BBC

در ماه گذشته، شبکه BBC فارسی با یکی از شرکتهای فروشنده تجهیزات پارازیت در چین مکاتبه‌ای انجام داده و به نقل از کارشناسان این شرکت چینی مدعی شده پارازیت‌ها برای سلامتی انسان مضر هستند.

صهیونیستها بازهم اسباب بازی می‌سازند

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع آگاه در وزارت جنگ این رژیم گزارش داد مسؤولان ارتش اسراییل در حال ساخت ناو بدون سرنشین موسوم به «پروتکتور» برای مقابله با تهدیدهای احتمالی از سوی ایران(!) هستند.

چند عکس و فتوکپی

حمیدرضا فولادگر، نماینده اصولگرای مجلس در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: اگر قواعدی برای نامزدها وجود داشته باشد هر کسی به خود اجازه نمی‌دهد با چند عکس و فتوکپی شناسنامه و شرایط اولیه خود را داوطلب ریاست‌جمهوری معرفی کند.

دولت انگیزه ندارد

سید هادی حسینی نماینده مجلس تحقق نیافتن وعده‌های دولت در سفرهای استانی را دلیل بی انگیزگی دولت در ادامه روند سفرهای استانی خواند.

وقوع ۲۱۸ اختلاس در کشور

سال ۹۰ در حالی سپری شد که بیشتر اخبار کشور متوجه پرونده فساد مالی بزرگ و اختلاس از بیمه بود. اما در این میان پلیس آگاهی اقدام به بررسی موضوعات اختلاف حسابها، برداشتهای غیرمجاز از حسابهای بانکی و اسناد دولتی کرده و متوجه وقوع ۲۱۸ اختلاس در کشور شد و پرونده‌های آنها را مورد بررسی قرار داد.



روزنامه جمهوری اسلامی:

* رسانه‌هاي عربستاني از پيدا شدن يك كودك شيرخواره توسط نيروهاي انضباطي وابسته به وزارت حج عربستان، درون غار حرا خبر دادند.

به گزارش شيعه آنلاين، هويت اين كودك چند ماهه هنوز مشخص نشده اما بررسي‌ها براي پيدا كردن پدر و مادر وي ادامه دارد. نيروهاي انضباطي وابسته به وزارت حج عربستان پس از يافتن اين كودك، او را به نيروهاي امنيتي تحويل دادند.

به گفته مسئولان امنيتي سعودي، پس از بررسي دقيق وضعيت اين كودك چند ماهه، مشخص شد كه وي فلج است و به احتمال زياد والدين وي توانايي پرداخت هزينه‌هاي درماني او را نداشته‌اند از همين رو او را رها كرده و رفته‌اند. يكي از مسئولان امنيتي عربستان سعودي گفت: به نظر مي‌رسد اين كودك به يكي از كشورهاي جنوب شرق آسيا تعلق دارد. تحقيقات در اين باره براي روشن‌تر شدن موضوع همچنان ادامه دارد.



* رهبر مخالفان دولت تركيه با انتقاد بسيار شديد از سياست خارجي كشورش گفت: وزير امور خارجه تركيه "احمق" است.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، "كمال قليچ‌دار اوغلو" در اظهاراتي "احمد داود اوغلو" را "احمق" دانست و گفت: سياست‌هاي خارجي تركيه عمق راهبردي ندارد.

قليچ‌دار اوغلو تأكيد كرد: وزير امور خارجه تركيه در همه دنيا به بي‌كفايتي معروف است. وي افزود: نقش جديد تركيه در منطقه و پيوستن اين كشور به برخي جريانها بي‌معني است.



* مولوي عبدالحميد، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در خطبه‌هاي نماز عيد قربان ضمن اعلام وفاداري اهل سنت به نظام جمهوري اسلامي، مطالبات خود را تكرار كرد و خواستار يك زمين ۵۰ هكتاري در زاهدان براي تأسيس مصلاي اهل سنت شد.

وي همچنين از اعدام قاچاقچيان مواد مخدر در استان سيستان و بلوچستان به دليل بي‌سرپرست شدن خانواده‌هاي آنان انتقاد كرد و خواستار توقف اعدام‌ها شد.

مولوي عبدالحميد درحالي كه در خطبه‌هاي نماز عيد قربان از مسئولين به خاطر جلوگيري از سفر خود و تعدادي از علماي اهل سنت به مكه انتقاد كرد، بعد از ظهر روز عيد قربان عازم عربستان شد!



* ثروتمندان سعودي و قطري از جنگي كه دولت‌هاي اين دو كشور در سوريه به راه انداخته‌اند سوءاستفاده كرده و با دختران خردسال خانواده‌هائي كه از سوريه به اردن پناهنده شده‌اند ازدواج مي‌كنند و به خوشگذراني مي‌پردازند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، اردني‌ها و به ويژه ساكنان مناطق نزديك به مرز سوريه، به شدت از افزايش ناامني‌ها و مشكلات اخلاقي در اين مناطق، پس از ايجاد اردوگاهي تحت عنوان پناه گاه آوارگان سوري ناراضي هستند.

سايت "عرب تايمز" نوشت، علاوه بر ناامني‌ها، رسانه‌هاي مصري اخيراً گزارشي را درخصوص تاجراني منتشر كرده كه دست به فروش دختران خردسال سوري به سعودي‌ها و قطري‌ها مي‌زنند و آنها كودكان دلخواه خود را در اردوگاه سوري‌ها در اردن تحويل مي‌گيرند.

كميسيارياي عالي پناهندگان سازمان ملل متحد، در گزارشي اعلام كرد دولت اردن در پي درگيري‌هاي خشونت بار در اردوگاه "الزعتري" در شمال اين كشور، شمار ساكنان آن را از ۸۰ هزار به ۶۰ هزار نفر كاهش داده است.

عليرغم سفرهاي تبليغاتي و نمايشي شخصيت‌ها و چهره‌هاي غربي به اردوگاه الزعتري، ساكنان اين اردوگاه كه به دليل اقدامات عناصر و گروه‌هاي مسلح و تروريستي در سوريه مجبور به فرار از محل سكونت خود شده اند، همواره از فراهم نبودن كمترين امكانات لازم براي زندگي شكايت داشته‌اند. http://hadidnews.com/vdce.n8vbjh8pe9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما