تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۲
۲عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درگفت وگوبا«حدیدنیوز»

وارد کنندگان خودروهای خارجی نباید هیچ سوبسیدی بگیرند

در وضعيت تحريم دولت بيشتر به واردات كالاهای اساسی توجه كند.
وارد کنندگان خودروهای خارجی نباید هیچ سوبسیدی بگیرند

اختصاص ارز مرجع به واردات خودروهای خارجی يك اشتباه محض در مقطع كنونی است
انتظار داريم دولت بيشتر از همه به قانون احترام بگذارد، اگر دولت قانون‌شكنی كند با عنايت به اصل ۷۶ قانون اساسی مجلس می‌تواند از اهرم تحقيق و تفحص استفاده كند.
اميد كريميان عضو كميسيون اقتصای مجلس در گفت‌وگو با حديد نيوز با اشاره به تهديدات دشمنان و تحريمهای جديد اتحاديه اروپا عنوان كرد: در اين وضعيت بايد با مديريت و هدفمندی تحريم‌ها را پشت سر بگذاريم.
وی افزود: در مقابله با تحريم‌ها بايد هرچه سريعتر طرح‌های توليدی نيمه‌تمام كه نقش مهمی در اشتغال، صنعت و خودكفايی كشور دارند به نتيجه رسانده و همچنين سرمايه‌گذاری خصوصی را بيشتر تقويت كنيم، طرح‌هايی مانند راه‌آهن، ايجاد تاسيسات نيروگاهی و جاده‌های ترانزيستی نقش مهمی در شكوفايی و توسعه پايدار كشور دارند و به سهم خود می‌تواند بخش مهمی از تحريم‌ها را خنثی كند.
كريميان با ذكر اين نكته كه اكنون مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاكيد دارند، اظهار كرد: در اين وضعيت مشخص كردن اولويتهای پيشبرد اهداف كشور يك امر ضروری است، بايد وارداتی كه با ارز مرجع صورت ميگيرد را اهم و مهم كنيم و كالاهای اساسی همچون دارو، مواد اوليه كارخانه‌ها در اولويت تخصيص ارز قرار بگيرد.
وی در پاسخ به اين سوال كه چرا واردات كالاهای غيرضروری و ماشينهای گران قيمت خارجی با ارز دولتی در حال انجام است، گفت: اينكه دولت بخشی از ارز را به واردات خودروهای خارجی اختصاص دهد و عده‌ای در اين ميان از چنين رانتی استفاده كنند يك اشتباه محض در مقطع حساس كنونی است، در وضعيت تحريم بايد دغدغه دولت بيشتر به واردات كالاهای اساسی باشد.
عضو كميسيون اقتصای مجلس اظهار كرد: اگر شخص يا گروهی می‌خواهد ماشين خارجی وارد كنند، نبايد هيچ سوبسيدی بگيرند و خود هزينه ارزی آن را تامين كنند، متاسفانه عده‌ای از اين ارز مرجع برای چنين كاری استفاده می‌كنند.
وی با بيان اينكه قانون واردات كالا با ارز مرجع را مشخص كرده است، گفت: در اين ميان ما انتظار داريم دولت بيشتر از همه به قانون احترام بگذارد، اگر دولت قانون‌شكنی كند با عنايت به اصل ۷۶ قانون اساسی مجلس می‌تواند از اهرم تحقيق و تفحص استفاده كند.
عضو كميسيون اقتصادی مجلس در پايان اظهار كرد: دولت بايد در زمينه اقتصادی رفتار خود را اصلاح كند تا نيازی به ابزار قانونی و نظارتی مجلس نباشد. 

دولت موظف است بازار ارز را سر و سامان دهد
امروز ملت ايران متحد با يكديگر و با نظام هستند و اين وحدت موجب شده كه دشمن با وجودی كه تحريم‌ها را شدت بخشيده اما اعتراف كند، اين تحريم‌ها نمی‌تواند اقتصاد ايران را به زانو درآورد.
حميدرضا خصوصی عضو كميسيون اقتصای مجلس در گفت‌وگو با حديد نيوز با اشاره به برخی مشكلات ارزی و تحريم‌های جديد دشمنان گفت: ارز بايد به كالاهای اساسی تخصيص پيدا كند.
وی افزود: متاسفانه امروز فاصله طبقاتی درجامعه ديده می‌شود و نبايد كاری كرد كه اين فاصله بيشتر شود، در تاريخ انقلاب دو گروه وجود داشته و دارند، عده‌ای در جهت تحكيم مبانی انقلاب تا پای جان فداكاری كرده و می‌كنند و برخی نيز به سرمايه‌اندوزی می‌پردازند و اين گونه افراد منافع ملت را برای اهداف خود قربانی می‌كنند.
عضو كميسيون اقتصای مجلس عنوان كرد: دولت در وضعيت كنونی موظف است با برنامه ريزی وضعيت بازار ارز را سر و سامان دهد و ارز را خرج كالاهای لوكس نكند، مجلس نيز در اين زمينه تمهيداتی دارد و مترصد است دولت را موظف نمايد كه مسير قانونی را طی كند.
خصوصی عنوان كرد: البته دولت خود مدعی است كه دغدغه مردمی دارد و فكر نكنم در زمينه منافع ملی ميان مجلس و دولت تضادی باشد، هرچند مجلس در زمينه‌های مختلف انتقاداتی به دولت دارد اما معترف هستيم كه مسئولان و دولت محترم علاقه‌مند به مردم هستند.
وی در خصوص تحريم‌های جديد اتحاديه اروپا عنوان كرد: هرازگاهی آنها توپخانه خود را به سمت ملت ايران نشانه می‌روند، در دوران جنگ تحميلی تلاش كردند تا ما با ورود در جنگ فرصت‌های پيشرفت را از دست بدهيم اما مردم ما از فرصت‌ها استفاده كرده و كشور مديريت شد.
عضو كميسيون اقتصادی مجلس در اين رابطه گفت: امروز ملت ايران متحد با يكديگر و با نظام هستند و اين وحدت موجب شده كه دشمن با وجودی كه تحريم‌ها را شدت بخشيده اما اعتراف كند، اين تحريم‌ها نمی‌تواند اقتصاد ايران را به زانو درآورد.
منتخب مردم صومعه سرا در خانه ملت در پايان افزود: اين ملت با هدايتهای رهبر معظم انقلاب مقاومت خواهد كرد و با وحدت و بصيرت از اين تحريم‌ها نيز عبور خواهند كرد، هر چند اين تحريم‌ها مشكلاتی برای ما ايجاد كرده است اما بايد به آنها به عنوان فرصتی برای قوی‌تر شدن نگاه كنيم.

http://hadidnews.com/vdca.in0k49niw5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما