تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۹
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با «حدیدنیوز»

سردمداران غرب به ناكارآمدی تحریم ها اذعان دارند

مشكلات اخير ارز ناشی از برخی اقدامات اشتباه و عدم برخورد حفاظتی از بازار ارز بود.
سردمداران غرب به ناكارآمدی تحریم ها اذعان دارند
بروز مشكلات اخير در مسائل ارز ناشی از برخی اقدامات اشتباه و عدم برخورد حفاظتی از بازار ارز بود و به محضی كه حركتی از طرف دولت انجام گرفت و دلالان ارز مورد تعقيب قرار گرفتند، ظرف يك روز هزار تومان از قيمت ارز كاهش يافت.
 کریمی قدوسی عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با حدیدنیوز با اشاره به اختلال ارزی در روزهای گذشته و همچنین تحریمهای دشمنان گفت: علت اينكه هر چند مدت يكبار امريكا و غرب تحريم های جديدی را عليه ايران وضع می‌كند اين است كه از ديد سردمداران استكبار تحريم های گذشته تاثيرگذار نبوده است و بايد تحريمهای جديد با شدت بيشتری ادامه داشته باشد.
وی افزود: آنها از گذشته تاكنون چندين مرحله تحريم ها را تشديد كردند و نتيجه نگرفتند، اكنون می‌خواهند دوباره تحريم‌ها را تشديد كنند و اساس تحليل‌ها اروپايی‌ها و رسانه‌هايشان اين است كه اين تحريم‌ها شكست خورده است و آنها سرگردان شده‌اند.
عضو كميسيون سياست خارجی و امنيت ملی مجلس عنوان كرد: آنها بيش از هر كشور ديگری از مراودات تجاری و فروش نفت و دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی مطلع هستند و وضعيت بورس، ذخاير ارزی و رسيدن به دانشهای نوين از سوی ايران را مشاهده می‌كنند و از قدرت دفاعی ايران و نيز ساخت موشكهای قدرتمند و توان ايران در عرصه امنيتی و نظامی واقف هستند، لذا از سخنانشان می‌توان فهميد كه تحريم‌ها اثر نداشته است و می‌توان تاثير آن را حداكثر 20درصد و آنهم در مسائل بانكی دانست.
وی گفت: آنچه كه در درون مجلس و جلسات علنی و غيرعلنی و كميسيونها و نشست‌ها بررسی شد و نيز جلسات مجلس و دولت همه متفق هستند كه هيچ بحرانی اقتصاد كشور را تهديد نمی‌كند و رشد و شكوفايی ما بيشتر از گذشته شده است.
عضو كميسيون سياست خارجی و امنيت ملی مجلس افزود: بروز مشكلات اخير در مسائل ارز ناشی از برخی اقدامات اشتباه و عدم برخورد حفاظتی از بازار ارز بود و به محضی كه حركتی از طرف دولت انجام گرفت و دلالان ارز مورد تعقيب قرار گرفتند، ظرف يك روز هزار تومان از قيمت ارز كاهش يافت.
وی اظهار كرد: قطعا قيمت ارز به رقم های واقعی خود نزديكتر می شود و در دو يا سه هفته آينده به احتمال زياد شاهد دلار زير دو هزار تومان خواهيم بود و در اين زمينه تلاشهای دولت، مجلس و نهادهای امنيتی موثر بوده است.
عضو كميسيون سياست خارجی و امنيت ملی مجلس در پايان گفت:با وجود تلاشهای دشمن برای ايجاد اختلال در اقتصاد كشور ما به سلامت از اين وضعيت عبور خواهيم كرد و مردم در آينده نزديك ثبات ارز و سكه را خواهند ديد.
http://hadidnews.com/vdcc.iqma2bqssla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما