کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«تكيه بر باد» يا «در برابر باد»؟

یامین پور

1 مهر 1391 ساعت 17:06

جاناتان گرت و مري مالوين مي گشت كه با مقاومت و غروري والا به هيچ وجه زير بار وضعيت اسفناك شان نمي رفتند و هربار وضعيت جديدي در مبارزه با انگلستان را خلق مي كردند.


به گزارش سرویس وبلاگستان حدیدنیوز  وحید یامین پور در آخرین پست وبلاگ خود نوشت :  سالها پيش (شايد حدود ۲۴ سال پيش) سريالي از تلويزيون ايران پخش مي شد به نام «در برابر باد» قصه ايرلندي هايي بود كه در مبارزه ي با بريتانيا دستگير شده و به استراليا تبعيد مي شدند. ماجرا حول محور يك زوج به نام جاناتان گرت و مري مالوين مي گشت كه با مقاومت و غروري والا به هيچ وجه زير بار وضعيت اسفناك شان نمي رفتند و هربار وضعيت جديدي در مبارزه با انگلستان را خلق مي كردند.
«در برابر باد» سريال بسيار محبوبي بود. احساس غرور و روحيه ي مقاومت را در مخاطب به شدت تقويت مي كرد و به خوبي مفهوم استكبار را در صورت انگليسي ها نمايش مي داد.
اخيرا سريالي را از تلويزيون ديدم با عنوان «تكيه بر باد» مثل هميشه قصه ي ازدواج است و روايتي تلخ از شكاف نسلي به اضافه ي خيانت و عشق مثلثي و ... . نا خودآگاه ياد سالها پيش افتادم و با خودم گفتم چطور تلويزيون ما از «برابر باد» به «تكيه بر باد» رسيده است؟!
پ ن ۱: خاطره انگيزترين بخش سريال «در برابر باد»، موسيقي اثرگذارش بود. فكر كنم در اينترنت براي دانلود باشد.
پ ن ۲: فكر كنم اين سريال سال ها بعد از يك شبكه مجددا پخش شد.
پ ن ۳: حالا هي مي خوام ساكت باشم و درباره تلويزيون چيزي نگم... مگه ميذارن!


کد مطلب: 5476

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/5476/تكيه-باد-برابر

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com