تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۳۰
حجت‌الاسلام والمسلمين ذوالنور در گفتگو با«حدیدنیوز»:

رياست بر جنبش عدم تعهد موجب سخنرانی متفاوت رئيس جمهور در سازمان ملل خواهد بود

موضع و سخنان ايشان ايران در سازمان ملل متفاوت‌تر با سال‌های گذشته خواهد بود.
رياست بر جنبش عدم تعهد موجب سخنرانی متفاوت رئيس جمهور در سازمان ملل خواهد بود
 حجت‌الاسلام والمسلمين مجتبی ذوالنور، جانشين سابق نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با حديدنيوز با اشاره به سفر هفته آينده رئيس‌جمهور به آمريكا برای شركت در مجمع عمومی سازمان ملل و اهميت سخنرانی ايشان در اين مجمع گفت: جمهوری اسلامی ايران يك كشور صاحب‌نفوذ در منطقه حساس خاورميانه است، ايران يكی از كشورهای تأثيرگذار در معادلات منطقه‌ای و بين‌المللی است كه كشورها بر اين نقش اعتراف دارند، ايران يك طرف معادله صلح، ثبات، امنيت و قدرت در منطقه است. 

وی با اشاره به رياست ايران برجنبش عدم تعهد عنوان كرد: با در نظر گرفتن اين جايگاه موضع و سخنان رئيس‌جمهور ايران در سازمان ملل قطعاً متفاوت با سال‌های گذشته خواهد بود و اميدواريم از اين توانمندی برای حل بحران‌های منطقه از جمله سوريه استفاده لازم صورت گيرد. 

ذوالنور در مورد سوريه اظهار كرد: غرب تلاش گسترده‌ای داشت تا از برگزاری اجلاس در تهران و يا حضور سران كشورهای عضو در اجلاس شانزدهم جلوگيری كند اما در اين پروژه كاملاً شكست خورد و ما شاهد حضور كم‌نظير سران كشورهای عضو در جمهوری اسلامی بوديم كه اين مسئله جواب دندان‌شكنی به صهيونيسم يبن‌المللی و استكبار جهانی بود. 

جانشين سابق نماينده ولی فقيه در سپاه اظهار كرد: زورگويی در عرصه بين‌المللی از سوی چند قدرت صاحب‌نفوذ در شورای امنيت سازمان ملل انجام می‌شود. 

وی افزود: قدرتهای بزرگ علی‌رغم موضع‌گيری كشورها در برابر سياست‌های اين دولت‌ها تلاش می كنند اراده خود را در جهت تأمين منافع نامشروع‌شان بر ديگر كشورها و ملتهای جهان تحميل نمايند. 

ذوالنور با ذكر اينكه ساختار سازمان ملل در مواجهه با بی‌عدالتی ناكارآمد است، عنوان كرد: كشورهای غربی با استفاده از حق وتو اين سازمان بين‌المللی را تبديل به جايگاهی برای توزيع و گسترش بی‌عدالتی و ظلم و ستم به ملت‌ها كرده‌‌اند. لذا مبارزه با اين بی‌عدالتی يكی از موضوعات مهمی است كه می‌تواند در سازمان ملل مطرح شود. http://hadidnews.com/vdcg.x9nrak9x3pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما