تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۴
دکتر قدیری ابیانه در گفت وگو با«حدیدنیوز»

بسته شدن سفارت كانادا را به فال نيك می‌گيريم

مردم كانادا مجبور هستند ملكه انگليسی داشته باشند!
بسته شدن سفارت كانادا را به فال نيك می‌گيريم

نظام مستقلی ندارد و فرمانداری كل است، به اين معنا كه ملكه انگلستان، ملكه كانادا نيز محسوب می‌شود و او حكم فرماندار كل كانادا را صادر می‌كند. استوارنامه سفرای كانادا را ملكه اليزابت، بايد امضاء كند و ديگر كشورها نيز بايد استوارنامه سفير خود را خطاب به ملكه اليزابت بنويسند.
محمدحسن قديری ابيانه، كارشناس عالی وزارت امور خارجه و سفير اسبق ايران در استراليا و مكزيك در گفت‌وگو با  حديدنيوز با اشاره به اقدام كانادا در بستن سفارت خود در تهران عنوان كرد: كانادا با بحران مالی روبرو است و ناچار شده است، سفارت خود را در ۲۵ كشور ببندد، تا هزينه‌ها را كاهش دهد و از ماه‌ها قبل خود را برای بستن سفارت در همه اين ۲۵ كشورها آماده كرده بود و ايران نيز جزء اين كشورها بود.
وی افزود: سال‌ها قبل نيز كانادا با استراليا توافق كرد كه برای كاهش هزينه‌ها، سفارتخانه‌های خود را در برخی كشورها تعطيل كرده و هر دو از مكان و پرسنل هم به صورت اشتراك استفاده كنند. وزير خارجه استراليا ۲۰ سال قبل گفته بود كه اگر وجود سفارتخانه‌های استراليا در كشوری برای ما امتياز مالی به دنبال نياورد، وجودش لازم نيست.
كارشناس عالی مديريت استراتژيك اظهار كرد: البته وجود سفارت كانادا در ايران بيش از اينكه به نفع دولت كانادا باشد در خدمت سازمان سيای آمريكا و ام‌آی شش انگليس و موساد اسرائيل بود و برای آنها اطلاعات جمع و مخابره می‌كرد.
وی عنوان كرد: بر اهميت سفارت كانادا در تهران بويژه پس از تعطيلی سفارت انگليس افزوده شده بود، زيرا آنها بيشتر به گزارشات جاسوسی ساير سفارتخانه‌ها نيازمند بودند. كانادا كه از طريق بستن سفارتخانه‌های خود در صدد كاهش هزينه‌های دولت بود، برای خود شيرينی نزد صهيونيست‌ها دست به اقدام عجولانه‌ای زده و آن بستن سفارت ايران در اين كشور بود.
سفير اسبق ايران در استراليا و مكزيك با اشاره به موقعيت سياسی كشور كانادا عنوان كرد: كانادا نظام مستقلی ندارد و فرمانداری كل است، به اين معنا كه ملكه انگلستان، ملكه كانادا نيز محسوب می‌شود و او حكم فرماندار كل كانادا را صادر می‌كند. استوارنامه سفرای كانادا را ملكه اليزابت، بايد امضاء كند و ديگر كشورها نيز بايد استوارنامه سفير خود را خطاب به ملكه اليزابت بنويسند. استوارنامه من نيز به عنوان سفير ايران در استراليا خطاب به ملكه اليزابت، ملكه استراليا!! نوشته شده بود.
وی گفت:چنين وضعيتی در مورد استراليا نيز صدق می‌كند. حتی زمين‌های استراليا متعلق به ملكه اليزابت است و فروش زمين در كار نيست، بلكه به جای فروش زمين، اجاره‌های ۹۹ ساله می‌دهند! حتی كسانی كه تابعيت كانادا و يا استراليا را بر می‌گزينند بايد قسم ياد كنند كه حافظ منافع ملكه اليزابت خواهند بود، كاری كه آقای خاوری فراری نيز برای كسب تابعيت كانادا انجام داده است.
قديری ابيانه با ذكر اينكه مردم كانادا مجبور هستند ملكه انگليسی داشته باشند، افزود: هر چند با نظام سلطنتی مخالف هستيم، ولی اگر قرار باشد نظامشان سلطنتی هم باشد، آيا يك كانادايی يا استراليايی پيدا نمی‌شود كه او را به سلطنت برسانند، تا اين ننگ بر پيشانی ملتشان نباشد كه ملكه آنها نيز از كشور ديگری است.
وی اظهار كرد: البته سفارت كانادا يك امتياز برای كانادا داشت و آن اينكه به دنبال جذب افراد تحصيل كرده به كانادا بود تا به خدمت كانادا در‌آيند. كسانی كه با هزينه مردم ايران تحصيل كرده و خدماتشان را به كانادايی‌ها ارائه می دهند.
سفير اسبق ايران در استراليا و مكزيك در پايان عنوان كرد: هر چند بسته شدن سفارت كانادا در ايران و سفارت ايران در كانادا مشكلات عديده‌ای برای ايرانيان مقيم كانادا و نيز خانواده‌هايشان برای رفت و آمد ايجاد می‌كند، ليكن بسته شدن سفارت كانادا را به فال نيك می‌گيريم.

http://hadidnews.com/vdcc.1q0a2bq1sla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما