تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۲
تصمیم گرفتیم تا به همراه شما سفری داشته باشیم به بهترین و زیبا ترین شهر دنیا كه آیات الهی به بهترین شكل ممكن این شهر را برای ما به تصویر كشیده اند .
سفر به زیباترین شهر دنیا به روایت قرآن
به گزارش خبرنگار وبلاگستان حدیدنیوز، نویسنده وبلاگ حافظان نور در آخرین پست خود نوشت :
بهترین شهر دنیا مراسم افتتاح خود را با آفرینش بهترین موجود عالم هستی یعنی انسان آغاز كرد وقتی كه خداوند متعال این گونه فرمود:

(لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فی‏ أَحْسَنِ تَقْویمٍ : [كه‏] براستى انسان را در نیكوترین اعتدال آفریدیم.)( التین : ۴)

آن قدر این آفرینش از عظمت زیادی بر خوردار بود كه بلافاصله بعد از خلقت انسان خداوند متعال اینگونه به خود تبریك گفت:

(...ثُمَّ أَنْشَأْناهُ خَلْقاً آخَرَ فَتَبارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخالِقینَ : آنگاه [جنین را در] آفرینشى دیگر پدید آوردیم. آفرین باد بر خدا كه بهترین آفرینندگان است.)(المؤمنون : ۱۴) 



آری بهترین شهر دنیا با حضور بهترین مخلوق خداوند در زمین كار خود را آغاز كرد ،شهری كه از خصوصیت های وی‍ژه ای برخوردار است و همه آرزو می كنند تا روزی بتوانند در این شهر زندگی كنند. .

شهری كه خداوند متعال برای مدیریت آن بهترین نسخه مدیریت را برای آن قرار داده است:

(اللَّهُ نَزَّلَ أَحْسَنَ الْحَدیثِ كِتاباً مُتَشابِهاً.... :خدا زیباترین سخن را [به صورت‏] كتابى متشابه، متضمّن وعده و وعید، نازل كرده است...)( الزمر : ۲۳)

و همه مردم سعی می كنند رفتار و كردار خود را بر اساس این نسخه ،مدیریت كنند، چنانچه امیر مومنان علی (علیه السلام) در نهج البلاغه پیرامون مردمی كه در این شهر زندگی می كنند، می فرمایند:

(آنها شب هنگام به پا مى خیزند، قرآن را شمرده، و با تفکر تلاوت مى کنند، جان خویش را با آن در غمى دلپذیر فرو مى برند، و داروى درد خود را از آن مى طلبند، هر گاه به آیه اى که در آن تشویق است برخورد کنند، به آن دل مى بندند، چشم جانشان با شوق تمام، در آن خیره مى شود، و آن را نصب العین خود مى سازند، و هر گاه به آیه اى برسند که در آن تخویف و انذار باشد، گوش دل به آن فرا مى دهند، گوئى صداى ناله ها و به هم خوردن زبانه هاى آتش مهیب جهنم، در گوششان طنین انداز است)( نهج البلاغه ، خطبه ۱۹۳)

خصوصیت وی‍ژه ای كه در سرتاسر این شهر مشاهده می شود، این است كه همه چیز در این شهر زیبا مارك و علامت بهترین ها را خورده است .

در این شهر در روابط اجتماعی هرگز به كسی ظلم و بدی نمی شود و اگر گاهی بدی هم مشاهده شود، افراد سعی می كنند ان را به بهترین شكل ممكن پاسخ دهند ،چرا كه در نسخه مدیریت این شهر بر این قانون مهم تاكید شده است كه :

(وَ لا تَسْتَوِی الْحَسَنَةُ وَ لاَ السَّیِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتی‏ هِیَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذی بَیْنَكَ وَ بَیْنَهُ عَداوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِیٌّ حَمیمٌ : و نیكى با بدى یكسان نیست. [بدى را] به آنچه خود بهتر است دفع كن؛ آنگاه كسى كه میان تو و میان او دشمنى است، گویى دوستى یكدل مى‏گردد.( فصلت : ۳۴)

و با این شیوه تعامل ،همه دشمنی ها و كدورت ها در بهترین شهر دنیا از بین می رود و به دوستی تبدیل می شود .

در این شهر افراد سخنان مختلف را می شوند، اما در میان همه حرف ها و حدیث ها فقط از بهترین های آن پیروی می كنند :

(الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِكَ الَّذینَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِكَ هُمْ أُولُوا الْأَلْباب: به سخن گوش فرامى‏دهند و بهترین آن را پیروى مى‏كنند؛ اینانند كه خدایشان راه نموده و اینانند همان خردمندان.)( الزمر : ۱۸)و به جهت این خصوصیت ویژه این شهر به شهر خردمندان نیز معروف است .


مردمی كه در این شهر زندگی می كنند در گفتگو با مخالفان خود طبق آیات الهی به بهترین شكل ممكن برخورد می كنند و هرگز به ابزار های غلطی چون توهین و استهزاء و تحریك احساسات دست نمی زنند و به این قانون الهی در سوره نحل جامه عمل می پوشانند :

(ادْعُ إِلى‏ سَبیلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتی‏ هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبیلِهِ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدین: با حكمت و اندرز نیكو به راه پروردگارت دعوت كن و با آنان به [شیوه‏اى‏] كه نیكوتر است مجادله نماى. در حقیقت، پروردگار تو به [حال‏] كسى كه از راه او منحرف شده داناتر، و او به [حال‏] راه‏یافتگان [نیز] داناتر است.)( النحل : ۱۲۵) 


این شهر زیبایی خود را تنها مدیون ساختمان های زیبا و برج های سر به فلك كشیده و خیابان های حیرت انگیز و آب و هوای بی نظیرش نیست بلكه علاوه بر داشتن این ملاك ها مردمانی دارد كه با عمل به دستورات الهی این شهر را به یك شهر نمونه تبدیل كرده اند، شهری كه در دنیا بی نظیر است و به شهر بهترین ها معروف است .

حال اگر قرار به مسافرت باشد ترجیح می دهید از كدام شهر دیدن كنید؟خطرناكترین شهر دنیا و یا زیباترین شهر دنیا؟دلیل انتخاب شما چیست؟ http://hadidnews.com/vdci.qa5ct1arwbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما