تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۹

2

مطمئنا وقتی شیر روی فرش ریخته می شود، سخت است که ابراز احساسات نکنید و جیغ نزنید!
اما صبر کنید. به خودتان فرصت دهید تا با موضوع کنار بیایید و سپس به سرعت دست به کار شوید.
اگر سریعا برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش اقدامی نکنید، علاوه بر ایجاد لکه روی فرش، بوی بدی نیز بر جای می گذارد.
پس چه باید؟
این مقاله را تا انتها بخوانید و قدم به قدم با ما پیش بروید.
3

چگونه شیر را از فرش خارج کنیم؟

شیر پرچرب مستعد لک انداختن روی فرش است زیرا چربی و پروتئین موجود در آن سریع به پشت فرش نفوذ می کند و به الیاف فرش نیز می‌چسبد. همچنین شیر پرچرب منبع غذایی عالی برای باکتری‌ها است و بنابراین اگر سریع تمیز نشود، بوی بدی در فرش و خانه شما بر جای می گذارد.
بنابراین اگر نمی توانید سریعا برای پاک کردن لکه اقدام کنید، پیشنهاد می کنیم حتما از خدمات قالیشویی جوادیه استفاده کنید تا فرش تان دچار پوسیدگی نشود و بو نگیرد.

مواد و وسایل لازم برای پاک کردن لکه شیر پر چربی روی فرش

برای پاک کردن شیر از روی فرش، به مواد و وسایل زیر نیاز دارید:
  • یک قاشق
    یک یا چند دستمال کاغذی
    یک یا چند دستمال پارچه ای تمیز و ترجیحا سفید
    یک کاسه
    2 فنجان آب ولرم
    یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی
    یک حوله تمیز

دستورالعمل پاک کردن لکه شیر پرچرب روی فرش

در این قسمت می خواهیم تا شما را با روش پاک کردن لکه شیر پرچرب از روی فرش آشنا کنیم. پس پیشنهاد می کنیم ابتدا مواد و وسایل لازم را آماده کرده و سپس هرچه سریع تر برای تمیز کردن فرش تان اقدامات زیر را انجام دهید:

1.ابتدا تمیز کنید

در قدم اول باید به سرعت شیر را بردارید. برداشتن شیر اضافی از روی فرش، باعث می شود تا شیر بیشتری وارد الیاف و پشت فرش نشود. چندین دستمال کاغذی را به آرامی روی فرش بگذارید تا شیر اضافی را جذب کند. وقتی که مطمئن شدید دستمال ها شیر را به خوبی جذب کردند و خیس شدند، آن ها را به آرامی از روی فرش بلند کنید. دقت کنید که دستمال ها در حین بلند کردن از روی فرش، خورد و له نشوند.
پس از اینکه دستمال ها را برداشتید، حالا با یک قاشق باید شیر اضافی را از فرش خارج کنید. به آرامی و با فشار ملایمی دستمال را روی الیاف بگذارید و فشار دهید. شیر را خارج کرده و در ظرفی بریزید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا کل شیر اضافی را تا حد ممکن خارج نمایید.
وقتی مطمئن شدید که شیر کاملا از فرش خارج شده و مابقی آن را نمی توانید با قاشق خارج کنید، به مرحله بعدی بروید.

2.لکه را تمیز کنید

در این مرحله باید چربی شیر و شیرهای نفوذ کرده در الیاف را خارج کنید. یک فنجان آب ولرم بردارید و یک قاشق مایع ظرفشویی در آن بریزید. ترکیب را با یک قاشق حل کنید. هرگز از آب داغ استفاده نکنید چون ممکن است به الیاف فرش تان آسیب برسد و آن را شل کند.
یک دستمال پارچه ای بردارید و به محلول آماده شده آغشته کنید. دستمال را به آرامی به لکه بزنید. مطمئن شوید که آب اضافی دستمال را قبل از اینکه به فرش بزنید، گرفته اید. اگر آب اضافی روی فرش بریزید در مراحل بعد کارتان دشوار تر شده و فرش تان دیرتر خشک می شود. اگر فرش سریع خشک نشود ممکن است بو بگیرد و دچار کپک زدگی شود. پس دقت کنید که آب زیادی روی فرش نریزید.
این مرحله را آنقدر تکرار کنید تا مطمئن شوید دیگر دستمال تان شیری نمی شود و شیر کاملا از فرش تان خارج شده است.
44

3.فرش را بشویید

  در این مرحله باید فرش را با آب تمیز ولرم بشویید. یک فنجان آب ولرم را کنار دست تان بگذارید. یک دستمال پارچه ای بردارید و به آب آغشته کنید. دستمال را به لکه بزنید و سعی کنید مایع ظرفشویی استفاده شده در مرحله قبل و شیر باقی مانده را از فرش خارج کنید.
برای این مرحله باید دستمال مرطوب را به آرامی روی الیاف فشار دهید تا آب و سایر مواد از فرش خارج شوند. بهتر است از یک دستمال چند لایه برای این مرحله استفاده کنید.
هر وقت مطمئن شدید که دیگر شیر یا مایع ظرفشویی از فرش خارج نمی شود، به مرحله بعدی بروید.

4.خشک کردن

به عنوان آخرین مرحله توصیه می‌کنیم حتما خشک کردن را به دقت انجام دهید. اگر فرش خشک نشود، کپک می زند و بو می گیرد و می پوسد.
برای انجام این مرحله یک حوله بردارید. حوله را با فشارهای دورانی و ملایم به فرش بزنید تا آب اضافی آن را بگیرد. فرش را کاملا خشک کنید تا لکه پس از خشک شدن مجددا ظاهر نشود.
اگر بعد از خشک کردن فرش، هنوز لکه شیر قابل مشاهده است یا اثر بزرگی از جای پاک کردن لکه، روی فرش تان دیده می شود، پیشنهاد می کنیم با قالیشویی شریعتی تماس بگیرید.

خدمات شستشوی فرش در جوادیه و شریعتی

به یاد داشته باشید که همواره با استفاده از خدمات شستشوی فرش می توانید فرش تان را همچون روز اول تمیز و نو کنید. شستن عمیق فرش می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که لکه ها کاملا از داخل الیاف و پشت فرش خارج شده اند. همچنین شستشوی عمیق توسط قالیشویی در جوادیه بهترین راه حل برای افرادی است که فرصت و یا تخصص لازم برای تمیز کردن فرش را ندارند.
5

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید مجهزترین قالی شویی در تهران و کرج است که با استفاده از  مواد شوینده و دستگاه های به روز، خدمات خود را به سرتاسر تهران ارائه می کند. مشتریان قالیشویی توحید در اقصی نقاط شهر تهران و کرج می توانند فرش های منزل یا محل کار خود را به سرعت و به بهترین شکل ممکن توسط باتجربه ترین تکنسین های فرش شویی شستشو دهند.
خدمات رسانی ما برای مشتریان مان به صورت 24 ساعته در تمام طول سال می باشد.
منبع
  http://hadidnews.com/vdch-knx.23n6qdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما