تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۵
زمانیکه حق نا حق انگاشته می‌شد و کفر بیداد می‌کرد و تازیانه ستم بردوش بردگان و شلاق جهل برجان دختران می‌نشست حضرت خاتم الاوصیا محمد مصطفی (ص) به رسالت رسید تا استواری راهش زمین به باوری راستین برسد و جهانیان مکارم اخلاق را به عنوان عیدانه‌ای برای تمام اعصار دریافت کنند.
مکارم اخلاق عیدانه‌ای برای تمام اعصار
به گزارش حدید نیوز، آن زمان که خاک سرد بستری ابدی برای دختران در سایه خرافات بود و روشنای چراغ جهل بر هدایت‌گری دانایی می چربید منادی آگاهی و دانش و زنده بگور کردن جهل برگزیده شد تا مصداقی بر آیه های مبارک ۴۵تا ۴۶ سوره مبارکه احزاب و گواهی دهنده نوید دهنده و هشدار دهنده و دعوت کننده به سمت خدا و چراغی روشنی باشد.

آری محمد (ص) به قله برانگیختی رسید تا بارقه ای امید برای فردایی روشنی بخش و با تکیه برعدالت باشد و اوج مکارم اخلاقی در طی تاریخ به تبلور برسد.

رسول مهر و عطوفت در بعثت بسان مهری گرما بخش برتن رنجور خستگان تاریخ نورافشانی کرد تا باران رحمتش در عصرها بر کویر زندگی تشنگان فرود آید.

دانشمندان و راویان تاریخ آنگونه که گواهی داده اندگنجینه های عقل بشری و تعلیم با بعثت گشوده شد و صفحه ای جدید در جهان با دعوت به یکتا پرستی و وفای به عهد و پیمان، وفای به عهد الهی، برطرف کردن غفلت ها و یاد آوری نعمت های الهی، خلق شد و چه زیبا حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه فرمود: خداوند پیامبراکرم صلی الله علیه و آله را مبعوث فرمود تا نعمت های فراموش شده را به یاد آورند.

آری ﮔﻨﺞﻫﺎی ﭘﻨﻬﺎنی ﻋﻘﻞﻫا، ﻛﻪ ﺩﺭ ﺩﺭﻭﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎ ﻧﻬﻔﺘﻪ ﺍﺳﺖ، با بعثت ﺁﺷﻜﺎﺭ شد تا رسولش ﺑﺎ ﺭﺳﺎﻧﺪﻥ ﭘﻴﺎﻡ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ، ﺣﺠﺖ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﻛﻨﺪ ﻭ ﮔﻨﺠﻴﻨﻪﻫﺎی خرد ﻭ ﭼﺸﻢ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﻭی ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎی ﻗﺪﺭﺕ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺯگشاید.

اﺗﻤﺎﻡ ﺣﺠﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺎ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ مهمترین جلوه این برنگیختگی در دل تاریخ است ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﺭﺳﻞ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺗﻜﻮﻳنی ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻛﺎﻣﻞ ﮔﺮﺩﺍﻧﻴﺪﻩ ﻭ ﺣﺠﺖ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺗﻤﺎﻡ میﻛﻨﺪ ﺗﺎ ﺭﺍﻩ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﻋﺬﺭ ﻭ ﺑﻬﺎﻧﻪﺍی ﻣﺴﺪﻭﺩ ﺷﻮﺩ.

حال نه تنها سرزمین خشکیده حجاز بلکه سراسر جهان از باران رحمت رسالت بهره مند هستند و این موهبت الهی چون مهر پر فروغ بر آسمان و زمین پرتو افکنی دارد و به برکت این عیدانه بزرگ بر زمینیان جشنهایی با عظمت در سراسر جهان و سرزمینهای اسلامی و به تبع آن در ایران اسلامی و آذربایجان غربی نیز برگزار می شود.

آروز مبعث ۲۷ ماه رجب بر پایه باورهای اسلامی روزی است که حضرت محمد(ص) در غار حرا توسط جبرئیل امین از سوی خدا به پیامبری نایل آمد و مامور شد که بت‌پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند.

۲۷ رجب به روایت مسلمانان اهل تشیع عید مبعث پیامبر اکرم (ص) و به روایت اهل تسنن شب معراج پیامبر (ص) است.

 
 
http://hadidnews.com/vdce7e8x.jh8v7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما