تاریخ انتشار :شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۶
مدیرعامل موسسه قرآنی مشکات خبر داد:

برگزاری سومین دوره مسابقات قرآنی مشکات در حرم رضوی

حجت الاسلام و المسلمین محمدی از برگزاری سومین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی خبر داد.
برگزاری سومین دوره مسابقات قرآنی مشکات در حرم رضوی
به گزارش حدید نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین مجتبی محمدی مدیرعامل موسسه قرآنی مشکات پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت نهم دی روز بصیرت، با اشاره به استقبال گسترده مردمی از دو دوره قبلی این دوره از مسابقه بین المللی اظهار داشت: در اوین دوره از این مسابقات علاوه بر شرکت کنندگان داخلی از 50 کشور دنیا میهمان و شرکت کننده داشتیم که این میزان در دوره دوم به 73 کشور رسید و امیدورایم در دوره سوم روندی فزاینده در این خصوص را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه دوره سوم این رویداد امسال در رشته‌های حفظ کُل برادران و خواهران و قرائت تقلیدی مختص آقایان به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: متسابقین برای اینکه قهرمان قرآنی معرفی شوند در چند مرحله مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. ما امسال در داخل کشور در رشته حفظ کُل تبلیغات نخواهیم کرد چراکه برگزیدگان قرآنی مسابقات جمهوری اسلامی ایران، نفرات ما در مسابقات خواهند بود، ولی در بُعد بین‌المللی درحال تبلیغات مسابقات در کشورهای مختلف هستیم.

مدیرعامل موسسه فرهنگی مشکلات گفت: ویژگی خاص مسابقات مشکات فراخوان آن است که به‌صورت آزادی از طریق متولیان قرآنی در کشور‌های دنیا اطلاع‌رسانی می‌شود و محدودیت شرکت کننده نداریم؛ با استفاده از همین روش بود که سال گذشته توانستیم شرکت کنندگانی را از ۷۳ کشور دنیا در مسابقات میزبانی کنیم. مرحله نهایی و فینال این مسابقات با همکاری تولیت آستان قدس رضوی با حضور مهمانان و داوران خارجی در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد کرد لذا ۱۷ و ۱۸ آذرماه این مراسم برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: اختتامیه این مراسم همزمان با عید مبعث در حرم رضوی برپا خواهد شد و فیلم قرائت افرادی که به مرحله نهایی می‌رسند، در صحن‌های مختلف حرم امام رئوف به نمایش گذاشته خواهند شد.

وی درخصوص جوایز نفرات برتر این مسابقات گفت: نفر اول هر رشته ۱۰۰ میلیون، نفر دوم ۸۰ میلیون و نفرات سوم ۷۰ میلیون و برگزیدگان تا هفت‌نفر هرکدام ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما در خصوص حضور میهمانان و قاریان شهیر جهانی در سومین دوره از مسابقات قرآنی مشکات گفت: تا ۲۲ دی‌ماه زمان جهت تکمیل مراحل ثبت‌نام در مسابقات فرصت باقی است، و ما منتظر تاییدیه های نهایی برای حضور قطعی میهمانان هستیم اما استاد عبدالناصر حرک قاری مطرح مصری مهمان ویژه مراسم اختتامیه ما خواهد بود که قرار است به قرائت قرآن بپردازد.

محمدی در ادامه به تشریح چگونگی شکل‌گیری مسابقات مشکات پرداخت و خاطرنشان کرد: ایده برگزاری مسابقات مشکات سال ۱۳۹۸ در موسسه قرآنی مشکات و جلسات هفتگی قرآن کریم دفتر امام جمعه کوهسار مطرح شد. از دل کلاس‌های که توسط استاد سبزعلی برپا می‌شد حدود ۱۰ استاد قرآن کریم تربیت شد که هم‌اکنون هرکدام ان‌ها کلاس‌های مختلفی دارند و مشغول تدریس می‌باشند.

وی شعار موسسه مشکات را «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی است»، عنوان کرده و آن را برگرفته از بیانات ولی امر مسلمین دانست و افزود: در روند فعالیت‌هایی که داریم، اساتید در هر مسجد شاگردانی را تربیت می‌کنند. این کلاس‌ها در کوهسار، نظراباد، هشت‌گرد، ماهدشت و مهرشهر در رشته‌های روخوانی، حفظ و ترتیل برگزار می‌شود. ما در کنار این کلاس‌ها در موسسه مشکاد برنامه‌های خانواده‌محور و نشاط‌آوری را طراحی کرده‌ایم که به مسئله ورزش می‌پردازد. 

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام گرمساری دبیر اجرایی مسابقات با بیان اینکه از سال ۱۳۹۹ برای اولین‌بار مسابقات مجازی قرآن کریم ویژه استان تهران و البرز به صورت مجازی برپا شده است، گفت: در این مسابقات حدود هزار نفر شرکت داشت. سال ۱۴۰۰ این مسابقات به‌صورت کشوری و زمستان آن سال در بُعد بین‌المللی این رویداد برگزار شد و امسال فعالیت دبیرخانه و ثبت‌نام از خردادماه شروع شده که مورد استقبال قرار گرفته است. 

حجت الاسلام محمدی درخصوص جوایز اهدایی به برگزیدگان دوره سوم مشابقات قرآنی مشکات،  یادآور شد: برای نفرات اول، دوم و سوم برگزیده در این مسابقات به ترتیب 100، 80 و 70 میلیون تومان وجه نقد در نظر گرفته شده ضمن اینکه راه یافتگان به محله نهایی و فینال مسابقات نیز همگی شامل جایزه 10 میلیون تومانی خواهند شد. 

حسین نام‌آور، رئیس کمیته اجرایی مسابقات نیر در ادامه نشست طی سخنانی با تشریح برنامه های این دوره، گفت: هدف ما غیر از مسابقات، فرهنگسازی قرآنی در کشور است. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، درحال تربیت حافظ قرآنی هستیم تا این اساتید در سطح کشور بتوانند آموزش قرآن را دنبال کنند. 

گفتنی است درپایان نشست خبری با حضور حجت‌الاسلام مجتبی محمدی دبیر مسابقات مردمی و بین‌المللی قرآن کریم مشکات و امام جمعه کوهسار، حجت‌الاسلام گرمساری دبیر اجرایی و حسین نام‌آور، رئیس کمیته اجرایی مسابقات از پوستر سومین دوره «مسابقات مردمی و بین‌المللی قرآن کریم مشکات» رونمایی شد. 

 
 
http://hadidnews.com/vdcgyx9w.ak97n4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما