تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۷
 
آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا بیشتر کارت‌های ویزیت به طور دقیق یک اندازه و یک شکل هستند؟ شاید متوجه شده باشید که به طور معمول همه کارت ویزیت‌ها به راحتی در کیف پول یا جیب شلوار جای می‌گیرند. حتی کارت‌های بانکی، کارت‌های اعتباری، کارت‌های بیزینس و سایر کارت‌های عمومی به طور تقریبی یک اندازه هستند. سوالی که برای بیشتر افراد ایجاد می‌شود این است که استانداردترین سایز کارت ویزیت چه سایزی است که برای تمام کسب و کارها و افراد مناسب باشد. به نظر شما بهترین سایز برای یک کارت ویزیت چه ابعادی خواهد بود؟ 

اندازه مناسب کارت‌های ویزیت

 
به طور معمول یک کارت ویزیت استاندارد 6*9 سانتی‌متر است. ابعاد کارت ویزیت معمولی اغلب طوری انتخاب می‌شود که سازگاری بیشتری با محیط‌های مختلف داشته باشد. در ضمن یک کارت ویزیت باید به گونه‌ای طراحی شود که همیشه به راحتی قابل تشخیص باشد. 
اما برای اینکه برجسته‌تر از سایرین باشد و بتوانید تاثیر بیشتری بر روی مخاطبان خود قرار دهید، می‌توانید اشکال مختلفی برای کارت ویزیت خود در نظر بگیرید. همچنین طراحی و متن یا تصاویر متفاوتی به کار برید تا در مقایسه با رقبای خود متفاوت به نظر برسید. 
مزایای کارت ویزیت با ابعاد استاندارد به همه مالکان انواع کسب و کارها ثابت شده است اما در برخی موارد شما می‌توانید به سراغ کارت ویزیت‌های مربع شکل یا گوشه‌گرد بروید و همچنان کارت ویزیت استاندارد طراحی و چاپ کنید. کارت ویزیت‌های مربعی 6 در 6 سانتی‌متر هستند. 
این شکل از کارت ویزیت‌ها برای قراردادن تصویر واضحی از لوگو یا محصول مورد نظر بسیار عالی هستند. در ضمن کارت‌ ویزیت‌های مربعی حال و هوایی خلاقانه و جالب دارند. برای اینکه کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنید کافی است کارت ویزیت خود را بر روی تابلوی اعلانات بچسبانید یا در دست مشتریان بالقوه خود قرار دهید. 
اگر دوست دارید کارت ویزیتی با گوشه‌ای گرد داشته باشید باید 9 در 6 سانتی‌متر را برای ابعاد آن در نظر بگیرید. همچنین گوشه‌های گرد این نوع کارت ویزیت‌های یک چهارم هر سانتی‌متر خواهند بود. ظاهر این نوع کارت ویزیت‌ها به یاد ماندنی و مدرن خواهند بود. بنابراین اگر کسی به کارت ویزیت شما نگاه کند، این نوع کارت را بسیار چشم‌نواز و شیک می‌یابد. 

دستورالعمل‌های طراحی کارت ویزیت 

 
به لطف طراحان حرفه‌ای و شگفت‌انگیزی که در حوزه صنعت چاپ فعالیت دارند، هزاران الگو برای طراحی و ایجاد کارت ویزیت وجود دارد که شما می‌توانید از میان آنها بهترین گزینه را برای خود بیابید و انتخاب کنید. 
در صورتی که هیچ شکل از طرح‌های از پیش تعیین شده مورد پسند شما نبود، می‌توانید طرح دلخواه خود را بارگذاری کنید. 
کافی است در رایانه شخصی خود فایلی را در نظر بگیرید و با ایجاد تغییراتی چشم‌نواز و اجرای دستورالعمل‌ها کارت ویزیت دلخواه خود را طراحی و برای چاپ آماده کنید. در ادامه برخی از این دستورالعمل‌ها را به طور خلاصه ذکر می‌کنیم: 
•    اگر رنگ یا الگویی در پس زمینه کارت ویزیت خود دارید، مطمئن شوید که کمی فراتر از اندازه کامل کارت ویزیت آن را در نظر می‌گیرید. بدین ترتیب، هرگز با حاشیه‌های سفید مواجه نمی‌شوید. 
•    اندازه استاندارد 9 در 6 سانتی‌متر را برای کارت خود در نظر بگیرید. چاپخانه مورد نظر شما باید مطمئن شود که همه کارت‌های شما در یک سایز و یکنواخت هستند. 
•    طراحی و متن خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که به هنگام برش دادن کارت‌های ویزیت بخش‌های مهم آن از بین نروند. 
در صورتی که سوالی در مورد نحوه چاپ و طراحی کارت ویزیت‌ها دارید یا اینکه به جز سایز استاندارد دوست دارید کارت‌ ویزیت‌های گوشه‌ گرد و مربعی شکل داشته باشید، می‌توانید از چاپخانه مورد نظر خود نظر خود کمک بخواهید تا شما را در این مسیر راهنمایی کند.

چگونه کارت ویزیت خود را با سایز استاندارد چاپ کنیم؟ 

بیشتر چاپخانه‌ها از سایزهای استاندارد برای چاپ کارت ویزیت شما استفاده می‌کنند بنابراین لازم نیست شما برای انتخاب سایز استاندارد دست به کار شوید. تنها کافی است چاپخانه‌ای مناسب انتخاب کنید که به اندازه کافی تجربه و مهارت در چاپ کارت ویزیت داشته باشد. 
برای مثال تیم گرافیک می‌تواند یکی از بهترین چاپخانه‌ها برای طراحی و چاپ کارت ویزیت دلخواه شما با اندازه استاندارد باشد. زمانی که یک تیم چاپخانه‌ای قوی و حرفه‌ای را انتخاب کنید، این تیم با استفاده از ابزارهای نرم‌افزاری به راحتی می‌تواند کارت ویزیت دلخواه شما را چاپ و طراحی کند. 
برنامه‌های مختلفی برای طراحی ابتدایی تا انتهایی کارت ویزیت در اختیار شما قرار دارند. همچنین می‌توانید از برنامه‌های گرافیکی سنتی نیز استفاده کنید. برخی از برنامه‌ها هم قالب‌های قابل تنظیم دارند که توسط سرویس‌های مختلفی طراحی شده‌اند که قابل دانلود خواهند بود و شروعی سریع به همراه دارند. 

نحوه تنظیم اندازه کارت ویزیت  

 
همان‌طور که گفتیم استانداردترین ابعاد برای یک کارت ویزیت 9 در 6 سانتی‌متر است که اندازه بیشتر کارت ویزیت‌ها به همین شکل خواهد بود. برخی از کارت ویزیت‌ها منطقه خالی دارند که در واقع برای عناصر طراحی یا پس زمینه آنها در نظر گرفته شده است. 
این فضای خالی ممکن است فراتر از لبه نهایی کارت شما پیش برود.  در صورتی که فضای خالی کارت ویزیت خود را افزایش دهید، بدون شک کارت شما کمی بزرگ‌تر چاپ می‌شود.
 اما با این حال امکان چاپ کارت ویزیت کوچک‌تر نیز وجود دارد. شما می‌توانید از فضای خالی استفاده نکنید و جوری به نظر برسد که طرح کارت ویزیت از لبه آن خارج می‌شود. 

کارت ویزیت استاندارد خود را کجا چاپ کنیم؟ 

برای معرفی یک کسب و کار حرفه‌ای که به تازگی ظهور کرده است روش‌های تبلیغاتی زیادی وجود دارد که البته بهترین روش برای معرفی هر کسب و کار نوپا و مجرب، ارائه و پخش کارت ویزیت واقعی خواهد بود.
 شاید کارت ویزیت دیجیتالی نیز بتواند مشتریان بسیاری را جذب کند، اما کارت ویزیت واقعی تاثیر بیشتر و بهتری خواهد داشت. 
شما برای اینکه بتوانید کارت ویزیت دلخواه خود را داشته باشید، باید به سراغ چاپخانه‌ای بروید که تجربه خوبی در چاپ انواع کارت ویزیت‌ها دارد و می‌تواند کارت ویزیتی طبق خواسته و نظر شما طراحی کند. 
تیم گرافیک یکی از بهترین چاپخانه‌ها برای چاپ کارت ویزیت‌هایی با ابعاد استاندارد است که می‌توانید با خیال آسوده چاپ کارت ویزیت خود را به آنها بسپارید. 


 
http://hadidnews.com/vdcivyap.t1ay52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما