تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۱۴
رئیس قوه قضاییه به رئیس سازمان زندان‌ها در خصوص اتخاذ تمهیدات و مقدمات لازم برای تعطیلی هرچه سریع‌تر زندان رجایی‌شهر دستور داد.
اژه ای: زندان رجایی شهر تعطیل شود
به گزارش حدید نیوز به نقل از قوه قضائیه، در بخش دوم جلسه شورای عالی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به ضرورت ساماندهی زندان‌های مستقر در استان البرز به منظور رفاه حال ساکنان و مردم این استان، به رئیس سازمان زندان‌ها دستور داد تا تمهیدات و مقدمات لازم را برای تعطیلی زندان رجایی‌شهر و اقدامات متعاقب بعدی صورت دهد.

رئیس قوه قضائیه در همین راستا گفت: موضوع انتقال زندانها از مناطق شهری باید پس از مصوب شدن در بخش‌های مربوطه و فراهم آمدن مقدمات لازم، در اسرع وقت اجرایی گردد تا حلاوت آن در کام مردم بماند و نباید در این خصوص تاخیر و اتلاف وقتی صورت گیرد؛ در قضیه انتقال زندان سمنان که از مصوبات سفر بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ هیئت عالی قضایی بود، شاهد تاخیر در اجرای کامل این امر بودیم؛ موضوعی که سبب می‌شود حلاوت یک اقدام امیدوارکننده برای مردم، کم شود؛ آن دسته از تصمیمات امیدوارکننده برای مردم، به شرطی حلاوت را به کام آنها می‌نشاند که با سرعت تحقق یابند.

همچنین در این جلسه، حجت‌الاسلام منتظری به ارائه گزارشی از عملکرد تفصیلی دادستانی کل کشور در سال ۱۴۰۱ در حوزه‌های مختلف از جمله همکاری با دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی، بازرسی از دادگاه‌های عمومی، انقلاب، انتظامی و دادگاه‌های بخش، نظارت بر دادسراها، مقابله با شبکه‌های کلاهبرداری و شرط‌بندی در فضای مجازی، صدور کارت ضابطیت، بازرسی از مراکز نگهداری معتادان، نظارت‌های الکترونیکی و راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند پرداخت.

در این نشست حجت‌الاسلام پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز با اشاره به هزار و ۵۶۷ مورد بازدید و سرکشی مسئولان این سازمان در ایام تعطیلات نوروز سال جاری اظهار کرد: از روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین سال جاری، همکاران ما از ۵۲۳ مرکز انتظامی اعم از کلانتری‌ و پاسگاه‌، ۲۸۳ مرکز گشت راهور و ۷۷ مرکز حمل و نقل اعم از راه آهن، فرودگاه‌ و پایانه مسافربری بازدید کردند.

وی افزود: طی این ۱۷ روز، از ۲۸۰ بازداشتگاه امنیتی و غیرامنیتی، ۲۶ یگان مرزی و ۳۷۸ مرکز تخصصی از جمله پلیس مواد مخدر، فتا و آگاهی، سرکشی به عمل آمد.

حجت‌الاسلام پورخاقان با اشاره به ۲۶۷ مورد ملاقات تفصیلی خود با مراجعه‌کنندگان طی سال ۱۴۰۱ گفت: در سال گذشته رؤسای سازمان قضایی نیروهای مسلح پنج هزار و ۹۳۲ مورد و دادستان‌های نظامی ۱۱ هزار و ۷۰۵ مورد ملاقات چهره به چهره و بدون واسطه با مردم و مراجعه‌کنندگان داشتند.

حجت‌الاسلام مظفری رئیس دیوان عدالت اداری نیز طی سخنانی گفت: دیوان عدالت اداری در راستای پیشگیری از ورود حجم بالای‌ پرونده‌ها به این دیوان، طی سال گذشته ۴۶ نشست و جلسه مشترک نتیجه‌محور را با ۱۹ وزارتخانه و ۳ سازمان (تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی و شهرداری تهران) برگزار کرد که برگزاری این نشست‌ها در جلوگیری از ورودی حجم بالای پرونده‌ها به دیوان عدالت اداری نقش قابل توجهی داشت.

وی با اشاره به ارسال کارنامه عملکرد ۱۷ وزرارتخانه و ۳ سازمان برای آنها از سوی دیوان عدالت اداری در سال ۱۴۰۱، گفت: طی سال گذشته در نتیجه اقداماتی که صورت گرفت، تمام آراء هیئت عمومی دیوان عدالت اداری از بدو تاسیس دیوان تا ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ در سامانه ساعد (بانک آرای صحیح دیوان عدالت اداری) بارگزاری شد و در دسترس عموم قرار گرفت.
http://hadidnews.com/vdcjimet.uqeahzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما